sayın arkadaşlar.. temmuz 2008 sınavı ile smmm ruhsatı almaya hak kazandım..iki gün kadar önce geçici ruhsatımı aldım.darısı tüm emek verenlerin başına..bu arada spk bağımsız denetimin ocak sınavın için mevzat ve ıfrs modüllerine hazırlanıyorum idare eder yani intermediate ingilizcem var.. istanbuldayım.. çevrem yok.. uygulama bilgimin eksikliği beni umutsuzluğa düşürse de bu işi 7 yıldır yapan bir arkadaşla ona ait olan büroda gider ortaklığına dayalı bir şeyler yapmaya çalışacağım..lucayı edinip yepyeni bir sayfada başlamayı da düşünüyorum.. defterim yok denecek kadar az..ama zaten burada edindiğim bilgilere göre bize 1 - 2 yıl kazanç yok..
şimdi odaya sordum gider ortaklığı olabilir dediler arkadaşın bürosu tek oda üzerine standartlara bakılırsa en az iki bölmeli vs diyor ama bakılmıyor herhalde..yani ltd vs olmamıza gerek yokmuş.. bunun haricinde vergi dairesinden yoklama isteyin yoklama fişi ve kaşe talep belgesiyle gelin dediler bu arada ben ruhsat harcı yatırırken 1340 idi 1465 gibi artmış kaşe de 120 den 135 e çıkmış..bu arada asgari ücret tarifesi de alacağım..yıl sonu olduğu için 1,5 ay için mi alacağım tarifeyi bilmiyorum insanın geliri yok gideri çok olunca mühim oluyor bazı şeyler..bu arada belediyeden çalışma ruhsatı ve tabela vergisi konularında ne yapacağımı da bilmiyorum..arkadaş hali hazırda çalışıyor diye almazlık edemem herhalde birde tabela ve belediye ruhsatının yoklamadan önce mi edinmeliyim yoksa büro tescil belgesine kadar zamanım var mı..
büro açma arefesinde olan yada bu konuda paylaşmak istediği şeyler olan arkadaşlar düşüncelerini yazarlarsa sevinirim..
şimdi odaya sordum gider ortaklığı olabilir dediler arkadaşın bürosu tek oda üzerine standartlara bakılırsa en az iki bölmeli vs diyor ama bakılmıyor herhalde..yani ltd vs olmamıza gerek yokmuş.. bunun haricinde vergi dairesinden yoklama isteyin yoklama fişi ve kaşe talep belgesiyle gelin dediler bu arada ben ruhsat harcı yatırırken 1340 idi 1465 gibi artmış kaşe de 120 den 135 e çıkmış..bu arada asgari ücret tarifesi de alacağım..yıl sonu olduğu için 1,5 ay için mi alacağım tarifeyi bilmiyorum insanın geliri yok gideri çok olunca mühim oluyor bazı şeyler..bu arada belediyeden çalışma ruhsatı ve tabela vergisi konularında ne yapacağımı da bilmiyorum..arkadaş hali hazırda çalışıyor diye almazlık edemem herhalde birde tabela ve belediye ruhsatının yoklamadan önce mi edinmeliyim yoksa büro tescil belgesine kadar zamanım var mı..
büro açma arefesinde olan yada bu konuda paylaşmak istediği şeyler olan arkadaşlar düşüncelerini yazarlarsa sevinirim..