Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

akara

Katkı Sunan Üye
Üyelik
19 Haz 2008
Mesajlar
116
sayın arkadaşlar.. temmuz 2008 sınavı ile smmm ruhsatı almaya hak kazandım..iki gün kadar önce geçici ruhsatımı aldım.darısı tüm emek verenlerin başına..bu arada spk bağımsız denetimin ocak sınavın için mevzat ve ıfrs modüllerine hazırlanıyorum idare eder yani intermediate ingilizcem var.. istanbuldayım.. çevrem yok.. uygulama bilgimin eksikliği beni umutsuzluğa düşürse de bu işi 7 yıldır yapan bir arkadaşla ona ait olan büroda gider ortaklığına dayalı bir şeyler yapmaya çalışacağım..lucayı edinip yepyeni bir sayfada başlamayı da düşünüyorum.. defterim yok denecek kadar az..ama zaten burada edindiğim bilgilere göre bize 1 - 2 yıl kazanç yok..
şimdi odaya sordum gider ortaklığı olabilir dediler arkadaşın bürosu tek oda üzerine standartlara bakılırsa en az iki bölmeli vs diyor ama bakılmıyor herhalde..yani ltd vs olmamıza gerek yokmuş.. bunun haricinde vergi dairesinden yoklama isteyin yoklama fişi ve kaşe talep belgesiyle gelin dediler bu arada ben ruhsat harcı yatırırken 1340 idi 1465 gibi artmış kaşe de 120 den 135 e çıkmış..bu arada asgari ücret tarifesi de alacağım..yıl sonu olduğu için 1,5 ay için mi alacağım tarifeyi bilmiyorum insanın geliri yok gideri çok olunca mühim oluyor bazı şeyler..bu arada belediyeden çalışma ruhsatı ve tabela vergisi konularında ne yapacağımı da bilmiyorum..arkadaş hali hazırda çalışıyor diye almazlık edemem herhalde birde tabela ve belediye ruhsatının yoklamadan önce mi edinmeliyim yoksa büro tescil belgesine kadar zamanım var mı..
büro açma arefesinde olan yada bu konuda paylaşmak istediği şeyler olan arkadaşlar düşüncelerini yazarlarsa sevinirim..
 
Ynt: bir smmm bürosu açmak nasıl olur

akara kardeş ilkönce hayırlı olsun rabbim muvaaffak etsin inşallah ben size bi soru sorsam
şimdi büro açmayan birisi olarak vede kaşeyi şu durumda kullanmayan bir olarak kaşe almaya gerek var mı alsak bi zararı olur mu
 
Ynt: bir smmm bürosu açmak nasıl olur

akara ' Alıntı:
sayın arkadaşlar.. temmuz 2008 sınavı ile smmm ruhsatı almaya hak kazandım..iki gün kadar önce geçici ruhsatımı aldım.darısı tüm emek verenlerin başına..bu arada spk bağımsız denetimin ocak sınavın için mevzat ve ıfrs modüllerine hazırlanıyorum idare eder yani intermediate ingilizcem var.. istanbuldayım.. çevrem yok.. uygulama bilgimin eksikliği beni umutsuzluğa düşürse de bu işi 7 yıldır yapan bir arkadaşla ona ait olan büroda gider ortaklığına dayalı bir şeyler yapmaya çalışacağım..lucayı edinip yepyeni bir sayfada başlamayı da düşünüyorum.. defterim yok denecek kadar az..ama zaten burada edindiğim bilgilere göre bize 1 - 2 yıl kazanç yok..
şimdi odaya sordum gider ortaklığı olabilir dediler arkadaşın bürosu tek oda üzerine standartlara bakılırsa en az iki bölmeli vs diyor ama bakılmıyor herhalde..yani ltd vs olmamıza gerek yokmuş.. bunun haricinde vergi dairesinden yoklama isteyin yoklama fişi ve kaşe talep belgesiyle gelin dediler bu arada ben ruhsat harcı yatırırken 1340 idi 1465 gibi artmış kaşe de 120 den 135 e çıkmış..bu arada asgari ücret tarifesi de alacağım..yıl sonu olduğu için 1,5 ay için mi alacağım tarifeyi bilmiyorum insanın geliri yok gideri çok olunca mühim oluyor bazı şeyler..bu arada belediyeden çalışma ruhsatı ve tabela vergisi konularında ne yapacağımı da bilmiyorum..arkadaş hali hazırda çalışıyor diye almazlık edemem herhalde birde tabela ve belediye ruhsatının yoklamadan önce mi edinmeliyim yoksa büro tescil belgesine kadar zamanım var mı..
büro açma arefesinde olan yada bu konuda paylaşmak istediği şeyler olan arkadaşlar düşüncelerini yazarlarsa sevinirim..


Şu anda acil mühüre ihtiyacınız yok bence
Belediye den ruhsat almanızada gerek yok(Odaların duyurularında Var)
Vergi dairesine geçici ruhsat ile açılışınızı verin sonra odaya tescil için başvuracaksınız


Tarifeyi veriyorlar size istesenizde istemesenizde

Bende istemedim internetten indiririm dedim :)) ama yinede parasını aldılar.
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

cevaplayanlara teşekkürler.. sn kapot ben de kaşeyi alıp gideyim dedim ama yoklama olmadan olmaz dediler belkide büro açacağım dedim diyedir yoksa bağımlılarda da kaşe var diye biliyorum..
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

Türmob'dan gelen yazıda büro açaçaklar ayrıca 120,00 ytl kaşe parası yatıracaklar diye bir ibare olduğunu hatırlıyorum yazıyı odaya verdiğim içim için bakamıyorum ama elinde yazı olan varsa yardımcı olur
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

Sebest büro faaaliyetinde bulunacak adayların ayrıca 120-YTL. kaşe bedelini İş Bankası Ankara/Küçükevler Şb. numaralı hesaba ödemeleri, yukarıda belirtilen bedellerin toplamını tek havale işlemiyle yapmaları gerekmektedir.(Bir Nüshanın fotokopisini almıştım.Bilginize.Aynen bu şekilde yazıyor.)
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

sn yeni büro sahibi olan veya olacak arkadaşlar, şimdi biz stajımızı şirketlerde veya ymm yanında yapmışsak muhasebe anlamında bilgilerimizin eksik olması doğal değil mi.. zaten staj süresince aman ders çalış..yok stajını aksatma ..sınavı geç bir sürü sıkıntımız vardı, şimdi kimseye boyun eğmeden kendi işimizi yapmak istiyoruz yetkimiz var..deneyimimiz ve müşterimiz yok .. para kazanmayı da geçtim bir iki defter alır sonra ilk aydan bir hata yapar rezil olurum diye korkuyorum.. öte yandan suya düşmeden boğulunmaz hadi bir başlayayım diyorum..benim gibi bir çok insan var biliyorum..bazen terzi vs deniyor amma resmi işler hata kaldırmıyor ve hepimiz kendi bilgilerimize birşeyler eklemek için buralardayız..
sözün özü yaşadığım çevrede de rakip gözü ile bakılıp birşey sorsamda söylenmeyecek..bu saatten sonra belgemi sümen altı edip bir smmm yanında da çalışamam..burada kişisel menfaatlerin çakışmayacağını umarak..öğrenmek istiyorum sadece bir smmm neyi nasıl yapar..mesela bir defteri istiyorsun aldın da.. ocak 1 itibarıyle ilk işlem nedir..vs vs
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

akara ' Alıntı:
sn yeni büro sahibi olan veya olacak arkadaşlar, şimdi biz stajımızı şirketlerde veya ymm yanında yapmışsak muhasebe anlamında bilgilerimizin eksik olması doğal değil mi.. zaten staj süresince aman ders çalış..yok stajını aksatma ..sınavı geç bir sürü sıkıntımız vardı, şimdi kimseye boyun eğmeden kendi işimizi yapmak istiyoruz yetkimiz var..deneyimimiz ve müşterimiz yok .. para kazanmayı da geçtim bir iki defter alır sonra ilk aydan bir hata yapar rezil olurum diye korkuyorum.. öte yandan suya düşmeden boğulunmaz hadi bir başlayayım diyorum..benim gibi bir çok insan var biliyorum..bazen terzi vs deniyor amma resmi işler hata kaldırmıyor ve hepimiz kendi bilgilerimize birşeyler eklemek için buralardayız..
sözün özü yaşadığım çevrede de rakip gözü ile bakılıp birşey sorsamda söylenmeyecek..bu saatten sonra belgemi sümen altı edip bir smmm yanında da çalışamam..burada kişisel menfaatlerin çakışmayacağını umarak..öğrenmek istiyorum sadece bir smmm neyi nasıl yapar..mesela bir defteri istiyorsun aldın da.. ocak 1 itibarıyle ilk işlem nedir..vs vs

Size şöyle bir tavsiyem olacak daha tecrübeli olup defter sayısı az olduğu için masraflardan şikayet eden büroculuk yapan arkadaşlar var onlarla gider ortağı olarak anlaşıp aynı büroda çalışabilirsiniz size gereken yerlerde destek olacaktır.

Şu anda aynı şekilde çalışan bir kaç arkadaşım var.

Belli bir zaman sonra belli bir tecrübeyi edindikten ve defter sayınızı artırdıktan sonra isterseniz ayrı büro kurabilirsiniz tabi ama ilk başta zaten defter sayınız az olduğu için sizin içinde maddi olarak iyi olacağı kanısındayım.
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

sami ' Alıntı:
Türmob'dan gelen yazıda büro açaçaklar ayrıca 120,00 ytl kaşe parası yatıracaklar diye bir ibare olduğunu hatırlıyorum yazıyı odaya verdiğim içim için bakamıyorum ama elinde yazı olan varsa yardımcı olur
sa sami siz neler yaptınız büro açılışları konusunda..
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

Arkadaşlar SMMM Bürosundan stajımı tamamlayıp belgemi aldıktan
sonra şirkette çalışmaya başladım.
5 yıl sıkıntılı bir çalışma ortamı ve zor bir patron.Genel
muhasebe,Ssk-Personel,Finansman(Bankalar-Krediler Çekler),Satın alma
vs..vs...vs.Şirkette herşeyin hesabı benden sorulmaya başlandı.
3 ay önce ayrıldım.VD.Şifrelerini ben almıştım.Ymm
imzasız,tastiksiz 3 Aydır Beyannameleri gönderiyor.
Ayrıldığımı odama bildirmiştim Vergi Dairesinede sizce bildirimde
bulunmam gerekirmi arkadaşlar.
İş arasan bunca yıllık tecrübe 2 dil soran! 3 dil soran! Büro açsam
masrafları karşılayacak ekonomik gücüm yok.İnşallah sağlığımı
kaybetmem.
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

Eğer şifreyi kullanacak yani sorumlu kişi siz idiyseniz şifreyi iptal ettirmelisiniz.
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

sayın akara kardeş hayırlı uğrlu olsun büron diyerek söze başlamak isterim.Ben bayramdan sonraya bıraktım büro işini mevcut bürolardan birine yerleşeceğim ve muhasebe programı olarak lucayı tercih edeceğim nedeni ise maliyeti büyük etken.Taksitle mobilya alacağım orta kalitede olanlardan ya aklıma takılan odaya giriş aidatını gider yazamayacak mıyız?Benim mükellefim 6 -7 oldu galiba ama büyük endişe içerisindeyim zamanla hersey rayına oturacaktır diyorum.Evet kira kontratı yapıp damga vergisi beyannamesi vereceğiz.Nokta vuruşlu yazıcılarda çok pahalı neredeyse kiranın yarısı kadar 2.el almayı düşünüyorum mevzuat setinide şimdilik askıya aldım zaten lucada mevzuat bölümü var.Hersey anında güncelleniyor.
Herkese kolay gelsin
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

Büro açmanın maliyetini kalem kalem (program,mobilya-açılış giderleri,bilgisayar vesaire )yazabilecek bi arkadaşım var mı ?
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

merihs12 ' Alıntı:
Büro açmanın maliyetini kalem kalem (program,mobilya-açılış giderleri,bilgisayar vesaire )yazabilecek bi arkadaşım var mı ?

Sn merihs 12 ;

Bu sorunun yanıtı takdir edersiniz ki çok değişkenlidir. Burada esas olan sizin büronuzu yürütebilecek kalemleri ödeme gücünüze tespit etmektir.
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

Arkadaşlar forumda Bursa'dan kimse varmı ? Büro açmayı düşünen,şirket veya ortaklık anlamında (Gider ortaklığı gibi) benimle irtibata geçebilirmi?
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

bende mart döneminde ruhsat alıp buro açanlardanım.büro kurmak için en az 1500-2000 ytl yi gözden çıkarmanız gerekli.ruhsat masrafları hariç (pc +program+lazer yazıcı+nokta vuruşlu yazıcı +faks fotokopi+masa +dolap) vs... mükellef portfoyunuz azsa bence ortaklık durumu yeni başlayan arkadaşlar için ideal.çünkü bir büronun kira+elektrik su tel+bagkur+aidat +stajyer vs..1000 ytl ye yakın masrafı var.
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

sn sami Allah utandırmasın diyoruz.. kartları dağıtmaya başladım bu bayram indirimlerinde bir de laptop alacağım ama kafamı karıştıran bir şey var büro için yapacağım masrafları belgelendiriyorum bunlar vergi mükellefiyetinden ve kira kontratından önce olursa nasıl bir sorun olur.. tc kimlik no vergi no yerine geçiyormuş o zaman faturalara vergi no vermeme gerek var mı.. bize staja başlamada aldırdıkları vergi no da var zaten..şimdi laptopu alacağım bayramdan sonra kira kontratı yapacağız vergi dairesinden yoklama isteyeceğim..yoklama gelecek.. kira kontratı ve yoklama ve kaşe talep belgesi bir de faaaliyet izin vs belgesi ile odaya gideceğim o ara luca için sözleşme de yapacağım..yine asgari ücret tarifesi alınacak...sonra serbest meslek kazanç defterimi alıp noterde açılılş yapacağım..makbuz fatura vs edineceğim.. not faturayı basılı mı alacağım bastıracak mıyım..bağkura kayıt olacağım......bu ara kaşem çıkar vergi dairesinden şifreleri alırım...kira ile ilgili stopaj var..damga vergisi beyanı ödemesi var..başlayacağım kendi defterimle laptop proğram vs kayıt edeceğim.. odadan tescil belgesi için gelecekler tabelayı unutmamak gerek..bittimi benim işlerim sıra geldi mükelleflerime
getirin son beyannamalerinizden birer tane ve bir mizan veya hesap özeti.. ssk bilgileri e-bildirge şifreleri.. kişisel bazı bilgiler mesela işkur kaydı vs var aralık sonuna kadar..birde defterlerin son hali..
bir sözleşme yapılacak matbu zaten.. defter teslim tutanağı da öyle.. odaya da müşteri bildirimi var unutma....sonra onlar fatura getirmeye başlar ben işlerim lucayı da görürüz.. inşallah benim acemiliğimi hissettirmez..
benden bu kadar arada kimbilir ne boşluklar var..sayım üstadlarım doldurursanız duacı olurum..
ayrıca şu anda görünürde tek mükellefim var o da kayınpederimin işletme defteri bu konuda bir sorun yoktur umarım bir mükellefimin onbeş bin gibi aylık kira geliri var..işletme defteri bunu ltd şirkete dönüştürsem ne olur benim için güzel olur da onun açısından ne olur..çok eksik bilgim var sadece kitapları yuttuk şimdi geldik gerçek hayata bakacağız ne var öğreneceğiz...
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

akara ' Alıntı:
not faturayı basılı mı alacağım bastıracak mıyım..

Sorularınızdan birinde ;

fatura demişsiniz siz meslek mensubu olarak serbest meslek makbuzu edineceksiniz.

Bir diğeri ki önemli olan sorunuz için MB lığınca verilen bir özelgede "Adı geçenin mükellefi­yet kaydının bulunmadığı dönemlerde satın almış olduğu amortismana tabi iktisadi kıymetlerin, 'alındığı dönem faaliyetleri ile bir ilgisinin bulunma­ması yani tüketici sıfatıyla alınmış ol­ması nedeniyle, bu alımlar sırasında yüklenilen KDV'nin indirim veya iade konusu yapılması mümkün bulunma­maktadır." yolunda idari görüş bildi­rilmiştir.
 
Ynt: Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur

(sonra serbest meslek kazanç defterimi alıp noterde açılılş yapacağım..makbuz fatura vs edineceğim.. not faturayı basılı mı alacağım bastıracak mıyım..bağkura kayıt olacağım......bu ara kaşem çıkar vergi dairesinden şifreleri alırım...kira ile ilgili stopaj var..damga vergisi beyanı ödemesi var..)

açılış yapmadan önce defterinizi tasdiklettirin yoksa işlem cezalı olur.ayrıca vergi levhası tasdiklettirmeden,şifre alamazsınız ve serb.meslek makbuzu bastıramazsınız.BELKİ DE bunları biliyorsunuzdur ama ben yinede hatırlatayım dedim kolay gelsin..
 
Üst