Merhaba,
E-Ticaret yapıyoruz artık bir şahıs şirketi kurup vergimizi ödeyerek çalışmak istiyoruz. Zira en başlarda çok küçük olarak başladık fakat şimdi vergi ödeyebilecek duruma geldik. Bu noktada kafama takılan bazı şeyler var ve bunlara net bir cevap alamadığım için siz değerli arkadaşlarıma sormayı uygun gördüm. Bir Mali Müşavir ile görüşüyoruz ama anladığım kadarı ile maliyede de branşlaşma, özel ilgi alanları gibi bir durum var. Her sorumuza net bir cevap alamadık çünkü. Daha önce bir çok okul okudum, hala okuyorum, bir sürü iş yaptım, adliye de memurluk yaptım vs. ama bu maliye konularının cahiliyim ve sorularımı sorup net cevap alabileceğim birileri olsun istiyorum fakat kimle konuşsam net bir bilgi alamadım özellikle konu e-ticaret olunca hep durakladılar. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
1- Bir ev dekorasyonu üzerine çalışıyoruz. Dolayısı ile bunları bir atölyede yapıyoruz bazı şeyleri birilerine yaptırıyoruz. Ama bu yaptırdığımız arkadaş fatura kesemiyor, vergi levhası yok. Şirketimizi açarken şirket adresi olarak ev adresimizi göstermek istiyoruz. Bu noktada maliye bize "Sen bunları nerede üretiyorsun?" gibi bir soru sorar mı? Gider olarak hammadde vb. giderlerimizi göstericez tabi ama ustamızdan bir fatura alamayacağız ya da maliyeye gösterebileceğimiz bir atölye yok zira bende o ustanın atölyesini kullanıyorum bir ihtiyacım olduğunda. Maliyeye orayı gösterip onunda başını belaya sokmak istemiyoruz.
2- Bu sorunu ortadan kaldırmak için acaba bu ustamızın atölyesini adres göstersek mi diye düşündük. Onuda sigortalı çalışan olarak gösteririz diye düşündük. Hem o rahat hem ben rahat ederim diye düşündük; ancak şimdi baktığımda bu durumun bende büyük bir stres ve baskı yaratacağını ve riskli olduğuna karar verdim. Üstelik atölye taşınacak şimdi bu adresi göstersek te tekrar adres değişikliği göstermemiz gerekecek ki bu da epey uğraştırıyormuş.
E-Ticaret yapıyoruz artık bir şahıs şirketi kurup vergimizi ödeyerek çalışmak istiyoruz. Zira en başlarda çok küçük olarak başladık fakat şimdi vergi ödeyebilecek duruma geldik. Bu noktada kafama takılan bazı şeyler var ve bunlara net bir cevap alamadığım için siz değerli arkadaşlarıma sormayı uygun gördüm. Bir Mali Müşavir ile görüşüyoruz ama anladığım kadarı ile maliyede de branşlaşma, özel ilgi alanları gibi bir durum var. Her sorumuza net bir cevap alamadık çünkü. Daha önce bir çok okul okudum, hala okuyorum, bir sürü iş yaptım, adliye de memurluk yaptım vs. ama bu maliye konularının cahiliyim ve sorularımı sorup net cevap alabileceğim birileri olsun istiyorum fakat kimle konuşsam net bir bilgi alamadım özellikle konu e-ticaret olunca hep durakladılar. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
1- Bir ev dekorasyonu üzerine çalışıyoruz. Dolayısı ile bunları bir atölyede yapıyoruz bazı şeyleri birilerine yaptırıyoruz. Ama bu yaptırdığımız arkadaş fatura kesemiyor, vergi levhası yok. Şirketimizi açarken şirket adresi olarak ev adresimizi göstermek istiyoruz. Bu noktada maliye bize "Sen bunları nerede üretiyorsun?" gibi bir soru sorar mı? Gider olarak hammadde vb. giderlerimizi göstericez tabi ama ustamızdan bir fatura alamayacağız ya da maliyeye gösterebileceğimiz bir atölye yok zira bende o ustanın atölyesini kullanıyorum bir ihtiyacım olduğunda. Maliyeye orayı gösterip onunda başını belaya sokmak istemiyoruz.
2- Bu sorunu ortadan kaldırmak için acaba bu ustamızın atölyesini adres göstersek mi diye düşündük. Onuda sigortalı çalışan olarak gösteririz diye düşündük. Hem o rahat hem ben rahat ederim diye düşündük; ancak şimdi baktığımda bu durumun bende büyük bir stres ve baskı yaratacağını ve riskli olduğuna karar verdim. Üstelik atölye taşınacak şimdi bu adresi göstersek te tekrar adres değişikliği göstermemiz gerekecek ki bu da epey uğraştırıyormuş.