Merhabalar,
Kafamı karıştıran bir durumla karşı karşıyayım.
Yardımlarınızı bekliyorum.
Merkez edefter mükellefi, serbest bölgede şubesi var. Serbest bölge şube için ayrı defter yok, merkez ve şubeyi birlikte tutuyorlar.
1- Serbest bölge şube için ayrı defter gerekmiyor mu?
2- Serbest bölge için efatura mühür ayrı mı gerekiyor?
3- Mali müşavirleri zamanında, 2017 de merkezden serbest bölgeye efatura kesebileceksiniz demiş. Neye göre, sonuçta diğer firmalar serbest bölge şubemize efatura kesebiliyorlar. ama merkezden şubeye kağıt olacak denmiş. burada hata yok mu?
4- Merkezle şube arasındaki tek fark, adresleri. Merkezden şubeye yanlışlıkla kağıt yerine efatura düzenlemişler, iptal süresi de geçmiş, iade olarak mı yapalımi yoksa işlem yanlış değil mi? efatura düzenlenebilir mi?
Teşekkürler
Kafamı karıştıran bir durumla karşı karşıyayım.
Yardımlarınızı bekliyorum.
Merkez edefter mükellefi, serbest bölgede şubesi var. Serbest bölge şube için ayrı defter yok, merkez ve şubeyi birlikte tutuyorlar.
1- Serbest bölge şube için ayrı defter gerekmiyor mu?
2- Serbest bölge için efatura mühür ayrı mı gerekiyor?
3- Mali müşavirleri zamanında, 2017 de merkezden serbest bölgeye efatura kesebileceksiniz demiş. Neye göre, sonuçta diğer firmalar serbest bölge şubemize efatura kesebiliyorlar. ama merkezden şubeye kağıt olacak denmiş. burada hata yok mu?
4- Merkezle şube arasındaki tek fark, adresleri. Merkezden şubeye yanlışlıkla kağıt yerine efatura düzenlemişler, iptal süresi de geçmiş, iade olarak mı yapalımi yoksa işlem yanlış değil mi? efatura düzenlenebilir mi?
Teşekkürler