zirve

Serbest Bölge Şube Ve E-defter

Üyelik
17 Eki 2011
Mesajlar
47
Konum
İstanbul
Merhabalar,

Kafamı karıştıran bir durumla karşı karşıyayım.
Yardımlarınızı bekliyorum.
Merkez edefter mükellefi, serbest bölgede şubesi var. Serbest bölge şube için ayrı defter yok, merkez ve şubeyi birlikte tutuyorlar.
1- Serbest bölge şube için ayrı defter gerekmiyor mu?
2- Serbest bölge için efatura mühür ayrı mı gerekiyor?
3- Mali müşavirleri zamanında, 2017 de merkezden serbest bölgeye efatura kesebileceksiniz demiş. Neye göre, sonuçta diğer firmalar serbest bölge şubemize efatura kesebiliyorlar. ama merkezden şubeye kağıt olacak denmiş. burada hata yok mu?
4- Merkezle şube arasındaki tek fark, adresleri. Merkezden şubeye yanlışlıkla kağıt yerine efatura düzenlemişler, iptal süresi de geçmiş, iade olarak mı yapalımi yoksa işlem yanlış değil mi? efatura düzenlenebilir mi?

Teşekkürler
 

bil_gin

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
995
Konum
İstanbul
Sayın kdemirbas burada bir sürü detay söz konusu. Öncelikle şubeniz hangi serbest bölgede? Firmanız e faturaya geçtikten sonra serbest bölgeden hiç mal çekmediniz mi?
 
Üyelik
17 Eki 2011
Mesajlar
47
Konum
İstanbul
Sayın kdemirbas burada bir sürü detay söz konusu. Öncelikle şubeniz hangi serbest bölgede? Firmanız e faturaya geçtikten sonra serbest bölgeden hiç mal çekmediniz mi?


Merhaba,
Firma şubesi Tuzla Serbest Bölgede. 2013 yılında açılmış şube. efaturaya geçtikten sonra Serbest bölgeden hep yurtdışına satış olduğu için, kağıt fatura düzenlendi.
 
Üst