Sürekli Form Fatura

husok

Katkı Sunan Üye
Üyelik
18 Şub 2006
Mesajlar
453
Konum
istanbul
Merhaba, şirketimiz için örneğin 1000 yaprak sürekli form fatura yaptirsak, bunun bir kısmını depomuzda, bir kısmını şirket merkezinde kullanabilir mıyız? Yasal bir engeli var mı? Bölümlemeyi istediğimiz gibi yapabilir miyiz yaprak adeti olarak?
 
Merhaba, şirketimiz için örneğin 1000 yaprak sürekli form fatura yaptirsak, bunun bir kısmını depomuzda, bir kısmını şirket merkezinde kullanabilir mıyız? Yasal bir engeli var mı? Bölümlemeyi istediğimiz gibi yapabilir miyiz yaprak adeti olarak?
Vergi Usul Kanunun fatura ile ilgili hükümlerini inceleyiniz.
 
İnceledim, net bir fikre varamadigim için foruma yaziyorum. Sürekli form fatura için özel bir açıklama bulamadım. Siz bulduysaniz lütfen söyleyin.
 
Son düzenleme:
Merhaba, şirketimiz için örneğin 1000 yaprak sürekli form fatura yaptirsak, bunun bir kısmını depomuzda, bir kısmını şirket merkezinde kullanabilir mıyız? Yasal bir engeli var mı? Bölümlemeyi istediğimiz gibi yapabilir miyiz yaprak adeti olarak?
Merhaba
Şube bazlı fatura bastırırsanız sizin yararınıza olur, Aksi halde denetimlerde açıklamakta zorluk yaşayabilirsiniz.
Ben çalıştığım firmamda şube bazlı fatura bastırıyorum ve her şubeye bir kod veriyorum ki faturanın nereden geldiğini bileyim ve takibini yapayım.
Bence sizde bu şekilde yapın ve soru işaretleri ortadan kalksın fazla maliyetli birşey değil.
İyi Çalışmalar.
 
İnceledim, net bir fikre varamadigim için foruma yaziyorum. Sürekli form fatura için özel bir açıklama bulamadım. Siz bulduysaniz lütfen söyleyin.
Faturalar seri ve sıra numarası takip edecekleri için aynı seri numarasından yaptırdığınız 1000 adet faturanı bir kısmını şubede bir kısmını merkezde kullanamazsınız. Ayrı serilerde fatura bastırıp yapabilirsiniz.
 
Sayın Arkadaşlar,

VUK 229-231 maddeleri Fatura konusunu içerir. Bu maddeleri iyi incelemek şarttır. Soruyla ilgili cevap da 231. maddede. Madde şöyle;

Faturanın Nizamı
Madde 231
(2365 sayılı Kanunun 35'inci maddesiyle değişen madde) Faturanın düzenlenmesinde aşağıdaki kaidelere uyulur:
1. Faturalar sıra numarası dahilinde teselsül ettirilir. Aynı müessesenin muhtelif şube ve kısımlarında her biri aynı numara ile başlamak üzere ayrı ayrı fatura kullanıldığı takdirde bu faturaları şube ve kısımlarına göre şube veya kısmın isimlerinin yazılması veya özel işaretle seri tefriki yapılması mecburidir.

2. Faturalar mürekkeple, makine ile veya kopya kurşun kalemi ile doldurulur.

3. Faturalar en az bir asıl ve bir örnek olarak düzenlenir. Birden fazla örnek düzenlendiği takdirde her birine kaçıncı örnek olduğu işaret edilir.

4. Faturaların baş tarafında iş sahibinin veya namına imzaya mezun olanların imzası bulunur.

5. (3239 sayılı Kanunun 20'nci maddesiyle değişen bent) Fatura, malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren azamî (5035 Sayılı Kanunun 48/1-b maddesiyle değişen ibare. Geçerlilik:01.01.2004; Yürürlük:02.01.2004) yedi gün(*) içinde düzenlenir. Bu süre içerisinde düzenlenmeyen faturalar hiç düzenlenmemiş sayılır.

6. (3239 sayılı Kanunun 20'nci maddesiyle eklenen bent) Bu Kanunun 232 nci maddesinin birinci fıkrasına göre fatura düzenlemek zorunda olanlar, müşterinin adı ve soyadı ile bağlı olduğu vergi dairesi ve hesap numarasının doğruluğundan sorumludur. (Ancak bu sorumluluk, aynı maddenin 2 nci fıkrasının uygulandığı halleri kapsamaz.) Fatura düzenleyenin istemesi halinde müşteri kimliğini ve vergi dairesi hesap numarasını gösterir belgeyi ibraz etmek zorundadır.


1. bend açık ve net. Ancak,

Şahsen tartışmaya gerek olmayacak nitelikte gördüğüm bir konu hakkında da bir açıklama yapayım.

Bilindiği üzere faturalar matbaalara bastırılırken üzerinde numarayla gelir yıl içinde birden çok fatura bastırmak zorunda kalırsanız yada ne zaman bastırırsanız bastırın bir önceki numaraların birbirini takip etmesi mümkün değildir. Buda doğaldır çünkü bu numaralar matbaaların basım sistemini takip etmek için kullanılır firmaların fatura numarası olması için değil. Kaldıki farklı şehirlerde matbaaların aynı seri numaralarını kullanması da mümkün. Dolayısıyla firmalar ayrıca faturalar üzerine "Sıra No" eklemek zorundadır. Bu nedenle eldeki basılı faturaları ikiye bölüp ayrı sıra numaraları ile tefrik ederek kullanmalarında bir mahsur yoktur. ;İşte 1. maddede açıklanan da budur. Artık sistem olarak yaygınlaşan e-fatura da tam da bu yapı üzerine kuruluyor, her şirket (formata uygun olmak kaydıyla) farklı kod ve seri numaraları tanımlayabiliyor. e-fatura için ayrı, e-arşiv için farklı, ihracat faturası için ayrı gibi. Tam da 231. maddeye uygun.

Sayın sedat2241,

Sizin açıklamanızda ise eğer şube kuruluşu yapılmış ve ayrıca tescil edilmişse ( xxxxx şirketi - Edirne Şubesi, xxxxx şirketi - adana şubesi gibi ) bu ünvanı kullanmak ve ayrıca fatura ve belge bastırmak zorundasınız.( diğer detaylara girmiyorum) TTK nedeniyle. Bunun VUK ile ilgisi yok. Bu yüzden yaptığınız işlem ile verdiğiniz bilgi yanıltıcı olmuş.
 
Arkadaşlar tescilli şube değil, depoda kullanacağız. O yüzden ayrı ft bastırmadık. Cevaplar için tşk ederim.
 
Arkadaşlar tescilli şube değil, depoda kullanacağız. O yüzden ayrı ft bastırmadık. Cevaplar için tşk ederim.

Sayın husok,

Yinede uyarayım, şube tescilli olsa fatura bastırmak zorunluydu bu bilgiyi sedat2241'in yazısına istinaden verdim, sizi "...Faturalar sıra numarası dahilinde teselsül ettirilir. Aynı müessesenin muhtelif şube ve kısımlarında her biri aynı numara ile başlamak üzere ayrı ayrı fatura kullanıldığı takdirde bu faturaları şube ve kısımlarına göre şube veya kısmın isimlerinin yazılması veya özel işaretle seri tefriki yapılması mecburidir. " kısmı ilgilendiriyor.
 
Üst