Arkadaşlar, malum stresli işimiz, hepimizin derdi sıkıntısı iş stresi hepsini anlayabiliyorum.
Fazla kafanızı meşgul etmek istemiyorum ama bir çıkış yolu arıyorum,
değerli büyüklerim sevgili mensubu arkadaşlarım, kardeşlerim,
yaşım 37, ben bir meslek mensubuyum smmm,
bundan 1,5 sene evvel, tam 10 yılı aşkın birlikte büroda çalıştığım smmm büyüğümüzü kaybettik, defterleri ile ilgili bütün işlemleri beyannameleri kayıtları işleri tarafımca yapılıyordu.
Ölüm neticesinde büroyu devralıp bismillah diyip büromu adıma açtım.
14 tane defterim var neyazıkki üzerine ekleme son bir yılda 2 tane oldu.
şansızlık bu ya bu eski defterlerden her ay sorunsuz tahsilat yaptığım bir limited şirkette, şirketin sahibi 2019 un başında vefat etti, ocaktan bu yana veraset işlemleri tamamlanamadığından ortak olan eşi imza yetkisine sahip olamadı ve hala bekliyoruz bu işlem için, işlem gerçekleşecek de yetki vereceğiz bankalardaki nakitler likit varlıklar işlem görebilsin, ama ne yazıkki şu zamana kadar muhasebe ücreti de alamadık (7 aydır), bu böyle kaldı.
evimde çalışmayan geliri olmayan kızkardeşim var ona bakıyorum aynı zamanda kızkardeşimin defterini de tutuyorum, dış ticaret uzmanı ama işleri olmadı bir türlü, kapanış da veremiyoruz vergi sgk borcu bi hayli fazla, annem emekli, emekli maaşına çektiği kredi yüzünden dokunamıyor, her ay 200-250 TL parası kalıyor kadıncağızın.
evin masraflarını elimden geldiğince destek olarak karşılıyorum ama tabi büronun da masrafları bir hayli fazla, kirası, işyeri aidatı, telefonu, interneti, suyu, elektriği vs. Allaha çok şükür evimiz kira değil, kira olsa zaten mahvolmuşuz.
hal böyle olunca aralıkta defter tasdikleri dönemi geliyor, ücret alamadığım müşterilerden defter tasdik ücreti alamazsam kendi cebimden verme şansım yok zaten notere ödemeler için, akıbeti ne olacak bilmiyorum.
bu kadar sıkıntımı nasıl çözebilirim diye düşünüyorum, işe gireyim dedim, iş başvurusu yapayım, hizmet verirken kendi defterlerimi de akşamları evde yapayım dedim ama evrak toplamak, alabildiklerimden ücretleri tahsil etmek bu gibi durumlarda dışarıda olmam gerektiği için iş başvurusu yaptığım firmalar yada bürolardaki meslek mensupları buna yanaşmadı, aslında ayda bir iki defa çıksam yeterli ama hoşgörmediler. bu nedenle işe girme durumumu askıya aldım.
inanın samimi söylüyorum ayda tahsilat ettiğim muhasebe ücreti, şuanki asgari ücrete bile ulaşmıyor
ne üzerime bir kıyafet alabiliyorum, ne kitap alıp okuyabiliyorum, ne tiyatro ne sinema aktivitelerine gidebiliyorum.
evimizdeki kendi odamda ve büroda tıkandım kaldım,
ne yapacağım bilmiyorum, ya her şeyden vazgeçeceğim defterleri dağıtacağım, büroyu kapatacağım
ya da üzerine koyup bir çıkış yolu bulacağım ama işte çıkış yolu nedir bulamıyorum.
dışarıdan herkese herşey kolay geliyor, yani çevremdeki insanlar arkadaşlarım, ailem.. herkes muhtar,
içimi dökmek istedim bağışlayın beni
Fazla kafanızı meşgul etmek istemiyorum ama bir çıkış yolu arıyorum,
değerli büyüklerim sevgili mensubu arkadaşlarım, kardeşlerim,
yaşım 37, ben bir meslek mensubuyum smmm,
bundan 1,5 sene evvel, tam 10 yılı aşkın birlikte büroda çalıştığım smmm büyüğümüzü kaybettik, defterleri ile ilgili bütün işlemleri beyannameleri kayıtları işleri tarafımca yapılıyordu.
Ölüm neticesinde büroyu devralıp bismillah diyip büromu adıma açtım.
14 tane defterim var neyazıkki üzerine ekleme son bir yılda 2 tane oldu.
şansızlık bu ya bu eski defterlerden her ay sorunsuz tahsilat yaptığım bir limited şirkette, şirketin sahibi 2019 un başında vefat etti, ocaktan bu yana veraset işlemleri tamamlanamadığından ortak olan eşi imza yetkisine sahip olamadı ve hala bekliyoruz bu işlem için, işlem gerçekleşecek de yetki vereceğiz bankalardaki nakitler likit varlıklar işlem görebilsin, ama ne yazıkki şu zamana kadar muhasebe ücreti de alamadık (7 aydır), bu böyle kaldı.
evimde çalışmayan geliri olmayan kızkardeşim var ona bakıyorum aynı zamanda kızkardeşimin defterini de tutuyorum, dış ticaret uzmanı ama işleri olmadı bir türlü, kapanış da veremiyoruz vergi sgk borcu bi hayli fazla, annem emekli, emekli maaşına çektiği kredi yüzünden dokunamıyor, her ay 200-250 TL parası kalıyor kadıncağızın.
evin masraflarını elimden geldiğince destek olarak karşılıyorum ama tabi büronun da masrafları bir hayli fazla, kirası, işyeri aidatı, telefonu, interneti, suyu, elektriği vs. Allaha çok şükür evimiz kira değil, kira olsa zaten mahvolmuşuz.
hal böyle olunca aralıkta defter tasdikleri dönemi geliyor, ücret alamadığım müşterilerden defter tasdik ücreti alamazsam kendi cebimden verme şansım yok zaten notere ödemeler için, akıbeti ne olacak bilmiyorum.
bu kadar sıkıntımı nasıl çözebilirim diye düşünüyorum, işe gireyim dedim, iş başvurusu yapayım, hizmet verirken kendi defterlerimi de akşamları evde yapayım dedim ama evrak toplamak, alabildiklerimden ücretleri tahsil etmek bu gibi durumlarda dışarıda olmam gerektiği için iş başvurusu yaptığım firmalar yada bürolardaki meslek mensupları buna yanaşmadı, aslında ayda bir iki defa çıksam yeterli ama hoşgörmediler. bu nedenle işe girme durumumu askıya aldım.
inanın samimi söylüyorum ayda tahsilat ettiğim muhasebe ücreti, şuanki asgari ücrete bile ulaşmıyor
ne üzerime bir kıyafet alabiliyorum, ne kitap alıp okuyabiliyorum, ne tiyatro ne sinema aktivitelerine gidebiliyorum.
evimizdeki kendi odamda ve büroda tıkandım kaldım,
ne yapacağım bilmiyorum, ya her şeyden vazgeçeceğim defterleri dağıtacağım, büroyu kapatacağım
ya da üzerine koyup bir çıkış yolu bulacağım ama işte çıkış yolu nedir bulamıyorum.
dışarıdan herkese herşey kolay geliyor, yani çevremdeki insanlar arkadaşlarım, ailem.. herkes muhtar,
içimi dökmek istedim bağışlayın beni