fonradar

Mimarlık Faturasının Giderleşmesi

muku82

Katkı Sunan Üye
Üyelik
3 Eyl 2007
Mesajlar
266
Konum
BURSA
Merhabalar,
Şirketimiz ofis içinde yenilikler yaparak bir mimar ile anlaşmıştır. Mimarlık ücreti 100.000,00 TL nin üzerinde bu faturayı bir kerede gider olarak kayıt etmek doğru olur mu? Nasıl bir yol izlenmelidir??


Teşekkürler
 
Sayın muku82,

Ofisin mülkiyetinin kime ait olduğu, tadilat içeriği ve tadilat sürecine göre değişkenlik arz eden bir konu.
 
Merhaba
züccaciye ve tekstil işi yapan limited şirket mükellefimiz franchising verecek.
franchising verdiği firmaların dükkanlarında dekorasyon ve tadilat yapacak,bir bakıma mimarlık hizmeti gibi, anasözleşmeye mimarlık ve mühendislik ilgili amaç konu ekledim ama vergi dairesinde buna benzer nace kodu bulamadım, bulduklarım direkt inşaat ile ilgili, nasıl bir nace kodu olması gerekiyor ? birde bu hizmet ile ilgili nasıl fatura kesmemiz gerekiyor ? başka firmalara tadilat yaptıracak, tadilat yapan firma bize mi fatura edecek ? bizde franchising verdiğimiz firmaya mı keseceğiz ? kdv oranı nasıl olacak ? iyi çalışmalar dilerim.
 
Her yan faaliyeti nace kodlarına eklemek gerekmiyor. Bence eklemenize gerek yok, ana faaliyetiniz değil çünkü, eklemenize gerek yok. Buna rağmen de fatura düzenleyebilirsiniz. Çok eklemek istiyorsanız, inşaat ile ilgili bir nace kodu ekleyebilirsiniz.
Evet tadilat firması size keser faturayı, sizde diğer bayinize kesersiniz, karınızı da koyarak. Kdv oranı %18'dir.
 
Her yan faaliyeti nace kodlarına eklemek gerekmiyor. Bence eklemenize gerek yok, ana faaliyetiniz değil çünkü, eklemenize gerek yok. Buna rağmen de fatura düzenleyebilirsiniz. Çok eklemek istiyorsanız, inşaat ile ilgili bir nace kodu ekleyebilirsiniz.
Evet tadilat firması size keser faturayı, sizde diğer bayinize kesersiniz, karınızı da koyarak. Kdv oranı %18'dir.
sayın zindan çok teşekkür ederim.
mimarlık faaliyetini sadece bayilik verdiği firmalarına uygulayacakmış, dışardan iş almayacakmış, avukata yaptıracağı franchise sözleşmesinde yazması ve buna istinaden olmasını faturaya yazsak yeterli herhalde, birde bize kesilen tadilat ve demirbaş faturalarını nasıl kayda almamız gerekiyor ? 153 mü yoksa 770 hesabamı atacağız ?biz bayilik verdiğimiz firmaya kesince 602 hesaptamı yoksa 649 hesapta mı izlemek lazım ?
 

Benzer konular

Üst