Ücret Bordrosu Hesaplama

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan anavula
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
26 May 2025
Mesajlar
12
Konum
merkez
Ücret bordrosu hesaplarken çalışılan gün kısmını 30 olarak mı yazıyorsunuz yoksa hafta tatili eğer varsa resmi tatili ayırıp da mı hesaplıyorsunuz ? daha önce çalıştığım firmada hafta tatilini ve resmi tatilleri ayırarak hesaplıyorduk. şimdi farklı firmada çalışıyorum direkt 30 gün yazıp hesaplanıyor. bayram tatilleri ayrı olarak gösterilmiyor. doğru uygulama hangisi ?
 
Ayrı ayrı yazılmalı.
Normal gün, hafta tatili, resmi tatil, rapor, f.mesai, ugbt, yol, yemek vs ayrı ayrı göstermeniz gerekiyor.
 
haftasonu cumartesi ve pazar günleri çalışmayan personel için 8 gün mü yazmak gerekir hafta tatilini
 
Kurumsal firmalar ve özellikle talep edilmediği sürece hiç bir zaman hafta tatili, resmi tatiller vs. ayrı göstermedim. Varsa mesai, prim, rapor vs. bunları zaten bordro da göstermeniz gerekmekte.

Önemli olan çıplak ücrete nasıl ulaştığı. Kaç kere SGK denetimine girdik biri bile hafta tatilini ayrı yazmamışsın al sana ceza demedi.
 
Bende bu şekilde göstermiyorum.Ücret şekli hemen her yerde aylıktır tahmin ediyorum. Eğer "günlük ücret" olarak belirlemişseniz,günleri ayrıca belirtmekte tabiki fayda var. Ancak aylık ücret şeklinde yapılan sözleşmelerde (öteden beri ayılık 30 gün olarak geliyorsa) puantajlamada günleri ayırmanıza bence gerek yok.Her iki halde de kabul edilir.
 
Üst