personel maaş programı

Firma Dijital Vergi Dairesinden Programcıya Muvakatname Vermesi İle E Defter Gönderimi

SerhanSerhan

Tanınmış Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
1,688
Konum
istanbul
Merhaba
Firma dijital vergi dairesinden programcıya muvakatname vermesi ile E defter gönderimi programcı ile mali mühür olmadan gönderilebilir mi?
Mali müşavir değil firma programcıya verecek muvakatname bu şekilde programcı E defterleri mali mühür olmadan gönderebilir mi
Ve bu durumda mali mühür alınmasına gerek var mıdır?
Teşekkürler
 
Merhaba
Firma dijital vergi dairesinden programcıya muvakatname vermesi ile E defter gönderimi programcı ile mali mühür olmadan gönderilebilir mi?
Mali müşavir değil firma programcıya verecek muvakatname bu şekilde programcı E defterleri mali mühür olmadan gönderebilir mi
Ve bu durumda mali mühür alınmasına gerek var mıdır?
Teşekkürler
Programcı başına bela arıyor herhalde ve firma bela arıyor :) e-defteri gönderecek kişinin e-imzası olması şarttır.
Ayrıca muvafakatname, ya meslek mensubuna verilir veya uyumlu yazılım firmalarına verilir. Bunlar dışında başkasına e-imzası olsa dahi, muvafakatname verilmez.
Bu konuda 24.05.2024 tarihinde e-defter duyurusu yapılmıştır.

*Geçici vergi dönemleri bazında yükleme tercihinde bulunan mükellefler ise, üç aylık dönemler için, bu dönemlerin ilgili olduğu geçici vergi beyannamesinin verileceği ayı izleyen ayın 10’uncu günü sonuna yükleme yapabilecektir. - “e-Defter Muvafakatname İşlemleri” Dijital Vergi Dairesi üzerinden kullanıma açılmıştır. e-Defter ve berat dosyalarının imzalanmasına, onaylanmasına ve yüklenmesine ilişkin olarak verilecek muvafakatname ile Meslek Mensupları ve Uyumlu yazılım firmaları, mükelleflerinin elektronik defter ve berat dosyalarını kendi mali mühürleri ya da elektronik imzaları ile imzalayıp Gelir İdaresi Başkanlığı sistemlerine yükleyebilecektir.*
 
bu yılın başında ilk kez e defter e geçtik zorunluluk nedeniyle.. şuanda vergi denetmeni incelemesi bitti.. defter beratlarını sunduk.. rapor yazıldı. bize 140.000 TL ceza kesildi.. bilmediğimiz bir şey varmış.. e defter gönderimini geçici vergi dönemlerinde üçer aylık beratları seçim yapmıştık.. meğerse geçici vergi dönemlerinde yansıtma kayıtları yapılması zorunluymuş, vergi denetmeni bu kayıtlar yapılmadığı için rapor sundu ve idare tarafından 140.000 TL özel usulsüzlük cezası kesildi.. Üçer aylık dönemlerde kapama karşılıklarının yapılması gerekiyormuş.. Bizde ilk kez bu sene geçiş yaptığımızdan dolayı bilmiyorduk.. Artık 15 aralık da gidecek e defterlere yansıtma kayıtlarını yapacağız..
 
bu yılın başında ilk kez e defter e geçtik zorunluluk nedeniyle.. şuanda vergi denetmeni incelemesi bitti.. defter beratlarını sunduk.. rapor yazıldı. bize 140.000 TL ceza kesildi.. bilmediğimiz bir şey varmış.. e defter gönderimini geçici vergi dönemlerinde üçer aylık beratları seçim yapmıştık.. meğerse geçici vergi dönemlerinde yansıtma kayıtları yapılması zorunluymuş, vergi denetmeni bu kayıtlar yapılmadığı için rapor sundu ve idare tarafından 140.000 TL özel usulsüzlük cezası kesildi.. Üçer aylık dönemlerde kapama karşılıklarının yapılması gerekiyormuş.. Bizde ilk kez bu sene geçiş yaptığımızdan dolayı bilmiyorduk.. Artık 15 aralık da gidecek e defterlere yansıtma kayıtlarını yapacağız..
Aslında e-defterin normal defterden çok bir farkı yok.Kağıt defterler de yansıtma kayıtları yapılıyordu zaten. Ancak gelir gider (yansıtma kapanışları) ve 690 hesaba ulaşma kayıtları pek yapılmıyor. Yapanlarda var tabi.Ama ben buna karşıyım. Hatta kapama kayıtlarını yapanla,yansıtma kayıtlarından sonra yansıtma kapanışlarını da yapıyor,7'li hesapları da kapatıyor.Ama 6'ları açık bırakıyor. Sebebini sorduğumda dönem bittiği için giderleri sıfırladık diyor.Peki gelirleri neden sıfırlamadınız o zaman diyorum, cevap alamıyorum. Bu anlamda yansıtmalardan sonra 7'li hesapları kapatanlar bana göre yanlış yapıyor ama bu ayrı bir tartışma konusu olur.. Ancak gelir tablosuna yansıtma kayıtları bence de mutlaka yapılmalıdır.
Ayrıca ay sonlarında cari hesaplar dediğimiz 120-320-329-336 gibi hesaplara da dikkat etmek gerek. Bunlarda da terse dönen hesaplar olmamalı. Özellikle ana hesap bazında (120 örneğin) hesap terse dönmemeli. Gerekirse her ay sonunda bu hesaplar da ilgili avans hesaplarına virmanlanmalı ve ay başlarında tekrar geri alınmalı.Ama bunları da yapan veya yapmayan arkadaşlar var.Yani herkes kendince bir yöntem tutturmuş gidiyor.
 
Programcı başına bela arıyor herhalde ve firma bela arıyor :) e-defteri gönderecek kişinin e-imzası olması şarttır.
Ayrıca muvafakatname, ya meslek mensubuna verilir veya uyumlu yazılım firmalarına verilir. Bunlar dışında başkasına e-imzası olsa dahi, muvafakatname verilmez.
Bu konuda 24.05.2024 tarihinde e-defter duyurusu yapılmıştır.

*Geçici vergi dönemleri bazında yükleme tercihinde bulunan mükellefler ise, üç aylık dönemler için, bu dönemlerin ilgili olduğu geçici vergi beyannamesinin verileceği ayı izleyen ayın 10’uncu günü sonuna yükleme yapabilecektir. - “e-Defter Muvafakatname İşlemleri” Dijital Vergi Dairesi üzerinden kullanıma açılmıştır. e-Defter ve berat dosyalarının imzalanmasına, onaylanmasına ve yüklenmesine ilişkin olarak verilecek muvafakatname ile Meslek Mensupları ve Uyumlu yazılım firmaları, mükelleflerinin elektronik defter ve berat dosyalarını kendi mali mühürleri ya da elektronik imzaları ile imzalayıp Gelir İdaresi Başkanlığı sistemlerine yükleyebilecektir.*
Üstat mikro yazılıma verildi ve e defter mali mühürsüz gönderildi - Programcı derken mikro demek istedim - mali mühür süresi bitmişti
 
Aslında e-defterin normal defterden çok bir farkı yok.Kağıt defterler de yansıtma kayıtları yapılıyordu zaten. Ancak gelir gider (yansıtma kapanışları) ve 690 hesaba ulaşma kayıtları pek yapılmıyor. Yapanlarda var tabi.Ama ben buna karşıyım. Hatta kapama kayıtlarını yapanla,yansıtma kayıtlarından sonra yansıtma kapanışlarını da yapıyor,7'li hesapları da kapatıyor.Ama 6'ları açık bırakıyor. Sebebini sorduğumda dönem bittiği için giderleri sıfırladık diyor.Peki gelirleri neden sıfırlamadınız o zaman diyorum, cevap alamıyorum. Bu anlamda yansıtmalardan sonra 7'li hesapları kapatanlar bana göre yanlış yapıyor ama bu ayrı bir tartışma konusu olur.. Ancak gelir tablosuna yansıtma kayıtları bence de mutlaka yapılmalıdır.
Ayrıca ay sonlarında cari hesaplar dediğimiz 120-320-329-336 gibi hesaplara da dikkat etmek gerek. Bunlarda da terse dönen hesaplar olmamalı. Özellikle ana hesap bazında (120 örneğin) hesap terse dönmemeli. Gerekirse her ay sonunda bu hesaplar da ilgili avans hesaplarına virmanlanmalı ve ay başlarında tekrar geri alınmalı.Ama bunları da yapan veya yapmayan arkadaşlar var.Yani herkes kendince bir yöntem tutturmuş gidiyor.

kağıt defter kullanırken de geçici dönemlerinde yansıtma kaydı yapmıyorduk. Yapan meslektaşlar tabiki vardır biz hiç yapmazdık. Sadece kurumlar döneminde 31 aralık sonu itibariyle yansıtmaları yapıp gelir giderleri kapatıyorduk.. vergi denetmenin raporunda e defter üç aylık dönemlerde hem 6 lı hemde 7 li gruplar kapatılacak kar zarar kayıtlara alınacak ifadesi geçiyor.. bunları kayıt olarak yapmadığımızdan dolayı usulsüzlük cezası kesildi.
sizin mesajınızdan olsa da olur olmasa da olur izlenimi yarattı bende.. kimsenin başına gelmemiş sanırım :)
 
Üst