13 Periyoduk Mali Yıl (4 hafta x 13) ve 445

Iceman

Katkı Sunan Üye
Üyelik
7 Ocak 2015
Mesajlar
88
Konum
İstanbul
Merhaba,

Restoran, perakende, supermarket gibi performansin haftalara bagli oldugu, hafta icindeki tatil gunlerinin (haftasonlari) hem satis hem de mavi yaka ucretlerini etkiledigi sektorlerde raporlamalar icin ozel takvimler kullaniyor.

4’er haftalik 13 periyodluk ve 4 + 4 + 5 haftalik 4 ceyrekten olusan 12 periyodluk donem en yaygin olanlari.

Bu tarz firmalar lokal vergi periyodlari ve beyanname donemlerini nasil yonetiyorlar? Kur farki, amortisman gibi kalemler sistemden ayni ay icinde iki kere calistirilabilir (4.haftalik donemde ve ay sonunda: Ornegin 28 Ocak ve 31 Ocak), sonucta sistem hesapliyor. Ancak bordroyu iki kere hesaplamak ve kayit etmek oldukca zahmetli. Karsiliklar ve tahakkuklarda ayni sekilde ancak bunlar zaten her 28 gunde bir yapilacagi icin belki sadece gecici donemlerinde tekrar gozden gecirilebilir. Yine de ektra yuk.

Bu sekilde raporlama talep eden musterileriniz var mi, ve sureci nasil yurutuyorsunuz?

Not: Turkiye’de ne kadar yaygin bir fikrim yok.

Tesekkurler
 
Yukarida pek net olmayabilir. Mavi yaka calisan sayisi haftasonlari daha fazla oldugu icin ucret giderlerini aylik olarak karsilastirmak zor oluyor. Yoksa maaslari farklilik gosterdigi icin degil (ki bu da olabilir, yasal ve ekonomik: talep arz)
 
Yukarida pek net olmayabilir. Mavi yaka calisan sayisi haftasonlari daha fazla oldugu icin ucret giderlerini aylik olarak karsilastirmak zor oluyor. Yoksa maaslari farklilik gosterdigi icin degil (ki bu da olabilir, yasal ve ekonomik: talep arz)
Bahsettiğiniz raporlamanın şirketin kendi iç bünyesi gereği oluşturulan bir hesaplama olduğunu düşünüyorum. Şirketler özel yazılımlar sayesinde haftalara göre rapor düzenleyebilirler. Bunun dışında kdv beyannamesi ayın 1. ve sonuncu günü arasındaki dönemi kapsar, keza sgk bildirgesi de aynı şekildedir. Birçok resmi bildirim aylık dönemi kapsar...
 
Bahsettiğiniz raporlamanın şirketin kendi iç bünyesi gereği oluşturulan bir hesaplama olduğunu düşünüyorum. Şirketler özel yazılımlar sayesinde haftalara göre rapor düzenleyebilirler. Bunun dışında kdv beyannamesi ayın 1. ve sonuncu günü arasındaki dönemi kapsar, keza sgk bildirgesi de aynı şekildedir. Birçok resmi bildirim aylık dönemi kapsar...
Haklisiniz, bu sirket ici raporlama icin.

Bunu mumkun kilabilmek icin 4 haftalik periyodlarda kayitlari atmak gerekiyor. (Satislar, faturalar, bankalar zaten gunluk. Ama amortisman, kur farki, bordro vb icin her ay iki kayit atmak gerekiyor (Once 28 gun icin, sonra kalan periyod icin aylik doneme tamamlamak adina).

Ayni zamanda beyannameleri aylik olarak verebilmek icin yine ay sonu islemlerini yapmalari gerekiyor. Bu yaklasik olarak 25 donem sonu demek. (13 tane 4 haftalik periyod + 12 tane aylik periyod).

Bu tarz raporlama talepleri ile karsilasan oldu ise bunu kolaylastirmak icin nasil bir yol izlediklerini merak ettim.
 
Üst