Merhaba,
TTK.
Madde 69- (4884 sayılı Kanunun 1. maddesiyle değiştirilen ve 17.6.2003 tarihinden itibaren yürürlüğe giren fıkra) Şirket kuruluş aşamasında 66. maddenin birinci fıkrasında yazılı defterler kullanılmaya başlanmadan önce tacir tarafından ticarî işletmenin bulunduğu yerin ticaret sicili memurluğuna veya notere ibraz edilir. Bu defterler, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun defterlerin tasdikine ilişkin hükümlerinde yer alan bilgileri içerecek şekilde tasdik ve imza olunur. Sicil memuru veya noter, defterlerin kaç sayfadan ibaret bulunduğunu ilk ve son sayfaya yazarak resmî mühür ve imzasıyla tasdik eder. Noterlerce tasdik edilen defterlerin mahiyet ve adetleri ve bunların kime ait olduğu en geç yedi gün içinde ilgili ticaret sicili memurluğuna bildirilir. Şirketlerin müteakip yıl defterleri ile kullanılması zorunlu diğer defterler 213 sayılı Vergi Usul Kanununun defterlerin tasdikine ilişkin hükümlerine göre tasdik olunur. (*)
açıklama için teşekkürler sayın uzman
Her tacir, tutmaya mecbur olduğu diğer defterlerle tutmak istediği defterlerin her birinin nevi ve mahiyetleriyle sayfa sayılarını gösteren iki nüsha beyannameyi bu defterleri kullanmaya başlamadan önce sicil memuruna vermeye mecburdur. Memur, bunlardan birisini tasdik ederek tacire geri verir. Bu mükellefiyeti hiç veya kanuna uygun şekilde yerine getirmeyen tacirin bu gibi defterleri lehine delil olamaz.
Defteri kullanmadan önce. Defterlerin nevi ve sayfa sayıları yazılı bir dilekçeyi bağlı olduğunuz ticaret sicil memurluğuna vereceksiniz. Size 15 YTL tutarında sicil harcı kesecekler. Böylece maddede belirtilen mükellefiyeti yerine getirmiş olacaksınız. Eğer bu işlem yapılmazsa Ticari defterler mahkemede delil olarak sayılamaz.
Saygılarımla