509 Nolu Tebliğ Hk.

aşkınbulduk

Tanınmış Üye
Üyelik
20 Ara 2008
Mesajlar
2,538
Konum
istanbul
üstat bazı sorularım olacak fikrilerinize ihtiyacım var;
1-tebliğin 1.maddesinde her türlü ortamda e-ticaret yapan firmalar olarak değiştirilmiş. Bir çok mükellefimiz Trend yol, yemek sepeti , Getir gibi firmalar ile çalışıyor. Mesala restoranlar hem sıcak satışı var hemde bunlar üzerinden ürün gönderiyorlar. Bu durumda 2020-veya 2021 brüt satış hasılatları 1 milyonu geçenleri e-faturaya geçirmek zorunda mıyız? Tebliğde sanki sadece buralardan satış yapan firmalar e-faturaya geçmek zorunda gibi anladım.
2-Bu firmaları e-deftere ne zaman geçirmek zorundayız ? Takip eden yılın başından itibaren mi ?
3-Türsab belgesi olan mükellef , apart konaklama ve tur hizmeti veriyor.( otel değil ) 01/07 de e-faturaya geçmek zorunda mı ? evet ise e-deftere ne zaman geçmeli ?
4-mükelleflere düzenlenen e-arşiv fatura sınırı 2.000 oldu diye bir yazı okudum … Ama tebliğde görmedim.01/03 den itibaren 2.000 mi oldu ?
5-01/07/2022 de e-faturaya geçen mükellefleri e-deftere ne zaman geçmeli ?
6-Geçen sene ihtiyari geçen firmalar vardı, bunların e-defter zorunluluğu yok doğrumu ?
7-Gayrimenkul ve İnşa,imal ... , bu maddeye İnşaat giriyor mu ?
 
Aşkın'cığım selamlar
Bende tebliği şimdi okuma imkanı yakaladım.Tabi konu daha sıcak ve fırından yeni çıktığı için çok net bilgiler verebileceğimden şüpheliyim.
Bildiklerimi yazmaya çalışayım.
1- Tebliğ,anladığım kadarıyla hem sıcak satış(işyerinden) hemde e-satış yapan firmalar diye ayırımda bulunmamış.Tebliğde e-ticaretten bahsetmiş ama ikisini bir arada yapanlar açısından net bir açıklama yok.Şahsi fikrim ikisini de birlikte yapanların bu sisteme dahil olmaları gerektiği yönündedir.
2- Biliyoruz ki ZORUNLU OLARAK e-faturaya geçenler,"e-faturaya geçiş tarihini"takip eden takvim yılı başından itibaren e-deftere de geçmek zorundadır.
3- Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli(turizm belgeli) veya da belediyeden OTEL İŞLETMECİLİĞİ ruhsatı olan otellerden bahsetmiyoruz.Bunlarda bir tereddüt yok.Yazdığın sendeki sıkıntı bende de var.Pansiyon ruhsatlı olan bir otel var bende de.Normalde böyle ruhsatlara sahip olanlarda herhangi bir değişiklik olmayacak diye biliyorum.Ancak şimdi öğrendiğim bir bilgi.(pansiyon sahibini aradım ancak bu bir duyumdur) Turizm bakanlığı tarafından tüm belediyelere şöyle bir bilgi verilmiş veya verilecekmiş.Pansiyon ve benzeri ruhsat alan her otele yazı gönderip,kendilerine bazı düzenlemeler yaptırıp hali hazırdaki ruhsatlar değiştirilip yerine "basit işletme belgesi" isimli bir belge verilecekmiş.şayet bu düzenlemeleri yerine getiremeyenlerinde faaliyetleri kapatılacakmış.Tabi bu neyi gösteriyor? 1- Tebliğde adı geçen "belediyelerden işletme belgesi" şartı sağlanmış oluyor 2- Bu işletmelerin hepsi e-fatura kapsamına dahil edilmiş oluyor 3- Pansiyon veya apart diye bir uygulama kalmamış oluyor.
Bunuda zaman göseterecek,takip edip göreceğiz.
4- Evet sosyal medyada 2000 diye bir rakam dolaşıyor ama açıkcası tebliğde bende böyle bir bilgiye rastlamadım.
5- Takip eden takvim yılı başından itibaren
6- İhtiyari geçen firmalar,ihtiyarilik şartları devam ettiği sürece,e-deftere geçme zorunluluğunun olmadığını biliyorum.
7- bence giriyor.

Zamanla bu bilgiler daha da netleşecektir.Şimdilik bende bu kadar biliyorum sevgili kardeşim.
Sağlıcakla kal
 
4.maddeyi çözdük.
tebliğde rakam belirtilmemiş ama 4.madde de parantez içi açıklama var
5 Bin TL’yi (vergi mükelleflerine düzenlenenler açısından Kanunun 232 nci maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen, işlemin gerçekleştiği yıla ait, fatura düzenleme zorunluluğuna ilişkin tutarı)”
Bu sınırda bu yıl için 2000 TL'dir.
Yalnız açıklamadanda şunu anlıyorum.(ulan yine bulmaca çözdürüyorlar bize)
"işlemin gerçekleştiği yıla ait" ne demek şimdi? Bu yıl 2000, önümüzdeki yıl bu rakam 2500 olursa, bu fatura sınırı da 2500 olacak demek ki. yani 2000 liraya sabitleme hali,sadece bu yıl için geçerli.Bu rakam her yıl değişecek demek ki.
 
üstat bazı sorularım olacak fikrilerinize ihtiyacım var;
1-tebliğin 1.maddesinde her türlü ortamda e-ticaret yapan firmalar olarak değiştirilmiş. Bir çok mükellefimiz Trend yol, yemek sepeti , Getir gibi firmalar ile çalışıyor. Mesala restoranlar hem sıcak satışı var hemde bunlar üzerinden ürün gönderiyorlar. Bu durumda 2020-veya 2021 brüt satış hasılatları 1 milyonu geçenleri e-faturaya geçirmek zorunda mıyız? Tebliğde sanki sadece buralardan satış yapan firmalar e-faturaya geçmek zorunda gibi anladım.
2-Bu firmaları e-deftere ne zaman geçirmek zorundayız ? Takip eden yılın başından itibaren mi ?
3-Türsab belgesi olan mükellef , apart konaklama ve tur hizmeti veriyor.( otel değil ) 01/07 de e-faturaya geçmek zorunda mı ? evet ise e-deftere ne zaman geçmeli ?
4-mükelleflere düzenlenen e-arşiv fatura sınırı 2.000 oldu diye bir yazı okudum … Ama tebliğde görmedim.01/03 den itibaren 2.000 mi oldu ?
5-01/07/2022 de e-faturaya geçen mükellefleri e-deftere ne zaman geçmeli ?
6-Geçen sene ihtiyari geçen firmalar vardı, bunların e-defter zorunluluğu yok doğrumu ?
7-Gayrimenkul ve İnşa,imal ... , bu maddeye İnşaat giriyor mu ?
1-Hem sıcak satış ve hemde sitede satışı varsa geçerli..
2-01.07.2022 e fatura, 01.01.2023 e-defter
3-01/07/2022 de geçicek 01.01.2023de e deftere geçmeli
4-Mükelleflere düzenlenen kağıt fatura sınırı 2000tl mükellef olmayan kişilere 5000 tl oldu,../(MADDE 4 – Aynı Tebliğin “IV.2.4.3. e-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenme Zorunluluğu Getirilen Diğer Faturalar” başlıklı bölümünün birinci fıkrasında yer alan “30 Bin TL’yi (vergi mükelleflerine düzenlenenler açısından vergiler dahil toplam tutarı 5 Bin TL’yi)” ibaresi “5 Bin TL’yi (vergi mükelleflerine düzenlenenler açısından Kanunun 232 nci maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen, işlemin gerçekleştiği yıla ait, fatura düzenleme zorunluluğuna ilişkin tutarı)” şeklinde değiştirilmiştir.) parantez içinde verilmiş
5-takip eden yıldan itibaren 01.01.2023
6-ihtiyarilerde yok
7-girmeyebilir ,Gayrimenkul, taşıt alım-satım, kiralama ve bu işlere aracılık faaliyetinde bulunan mükellefler(faaliyet kodlarına bakmak lazım) inşaat çok geniş bir alan duruma göre bakın gerekirse özelge ile sorabilirsiniz...
 
merhaba
türmob eğitim seminerinde vergi levhası ve ticaret odasında otelcilik ile ilgili faaliyet konusu olmasına reğmen, otelini işletmeyen ama otelini kiraya veren bir işverenin bakanlıktan belgesi bulunması halinde e-fatura ve e-deftere zorunlu olarak geçmesini söylediler. önemli olan belge olmasıdır diye söylendi. merak ettiğim konu, vergi levhası ve ticaret odasında faaliyet kodu otelicilik olan ama otelini kiraya veren işverenin adına değil de, turizm işletme belgesinde kiraya verdiği kiracının ünvanı yazıyorsa,işletme belgesi kiracı adına düzenlenmiş ise otel sahibi işveren zorunlu olarak e-fatura ve e-deftere geçmek zorunda mıdır ?
 
merhaba
türmob eğitim seminerinde vergi levhası ve ticaret odasında otelcilik ile ilgili faaliyet konusu olmasına reğmen, otelini işletmeyen ama otelini kiraya veren bir işverenin bakanlıktan belgesi bulunması halinde e-fatura ve e-deftere zorunlu olarak geçmesini söylediler. önemli olan belge olmasıdır diye söylendi. merak ettiğim konu, vergi levhası ve ticaret odasında faaliyet kodu otelicilik olan ama otelini kiraya veren işverenin adına değil de, turizm işletme belgesinde kiraya verdiği kiracının ünvanı yazıyorsa,işletme belgesi kiracı adına düzenlenmiş ise otel sahibi işveren zorunlu olarak e-fatura ve e-deftere geçmek zorunda mıdır ?
Tebliğde de bahsi geçtiği gibi hüküm çok açık. "Kültür ve Turizm Bakanlığı ile belediyelerden yatırım ve/veya işletme belgesi almak suretiyle konaklama hizmeti veren otel işletmeleri."
Sizin örneğinize göre otel sahibi işverenin geçmemesi gerekir, fakat ertesi gün bu işi fiili belgeli olarak yapmaya kalktığını düşünelim. Bu ve buna benzer nedenlerle ileride başınızın ağrımaması adına kesinlikle tebliğe göre hareket edip geçmesi yerinde olur diye düşünüyorum.
 
Tebliğde de bahsi geçtiği gibi hüküm çok açık. "Kültür ve Turizm Bakanlığı ile belediyelerden yatırım ve/veya işletme belgesi almak suretiyle konaklama hizmeti veren otel işletmeleri."
Sizin örneğinize göre otel sahibi işverenin geçmemesi gerekir, fakat ertesi gün bu işi fiili belgeli olarak yapmaya kalktığını düşünelim. Bu ve buna benzer nedenlerle ileride başınızın ağrımaması adına kesinlikle tebliğe göre hareket edip geçmesi yerinde olur diye düşünüyorum.
cevabınız için teşekkür ederim.
kendileri bu işi yapmaz büyük ihtimalle ben sadece otel aktiflerine kayıtlı olduğu için oradan geçmeleri gerekir mi diye tereddüt ettim açıkcası, belge de sadece kiracı olan firmanın ünvanı var.
 
1 Mart 2022 tarihinde kağıt fatura 2000, yabancılara 5000 ve üzeri kağıt fatura kısıtlamasının tebliği 22 Ocakta yayınlandı
 
Üst