6552 Kanun Taksitlendirme

sera

Katkı Sunan Üye
Üyelik
22 Ara 2005
Mesajlar
330
Konum
istanbul
Vergi dairesi taksitlendirmesini yaptık. Verilen listede yapılandırılan alacak var. Bu rakamlar asıl mı bunlar içinde gecikme var mı? Mükellefin borcuna sistemden baktığım zaman bu rakamı tutturamıyorum. Birde bu taksitlendirmeyi nasıl muhasebe kaydı yapıyorsunuz. Yardımcı olurmusunuz.
 
Anapara ya X Taksit faizi (1,05.....) = Toplam Ödenecek Tutar / Taksit Sayısı
Sizin ödeyeceğiniz tutar taksit tutarıdır. Muhasebe Kaydı ise
-------------/--------------------
360
368
689 kkeg (katsayı kısmı)
------------/------------------------
 
Peki yapılandırılan alacak kısmı sadece asılmı yoksa içinde gecikme varmı.Rakamlar tutmayınca yapılandırılan alacağın tamamı asıl değilmiş gibi geldi bana.
 
Bu uyarlamayı kayıtlarda nasıl göstericez. Sonuçta vergi dairesinden aldığım borç dökümünde farklı rakam var. Bu farkı nasıl kaydetmek doğru olur?
 
Selamlar
Sayın sera,sorunuz maalesef o kadar kısır ki..En azından kendi adıma,sorunuza sağlıklı yanıt verebilmek için başka hususları bilmem gerek.Sanıyorum diğer arkadaşlarında bu bilgilere ihtiyacı olacak.Yoksa cevaplar da maalesef soru kadar kısır kalacaktır..
Örneğin;

ALdığınız taksit dökümünde belirtilen aylık taksitler içinde hem ana para vardır,hemde yasada belirtilen oranlar çerçevesinde hesaplanmış faiz vardır.

1- Sistemde baktığınız borcu hangi ekrandan bakıyorsunuz? Yapılandırma başvuru ekranından mı? Yoksa sorgulamalar kısmındaki borç sorgulama ekranından mı?
2- Almış olduğunuz yapılandırma (taksit) dökümü ile hangi borç dökümünü karşılaştırıyorsunuz?
3- Yapılandırma işlemi,tüm borçları değil,yasada belirtilen tarihe kadar olan borçları kapsadığını biliyor musunuz?
4- Yapılandırma kapsamına girmeyen ama genel borç dökümü içinde yer alan borçlarında yine borç olarak kaldığını ve bunların ayrıca ödenmesi gerektiğini biliyor musunuz?
5- Bugüne kadar ödenmemiş yani vadesi geçmiş olan borçları kayıtlarda ilgili (örneğin 368) hesaplar da takip ettiniz mi?


Bu arada şunuda belirtmekte yarar görüyorum.İnternet üzerinden yapılan başvurular sonrasında,sistem,sadece yapılandırma taksit dökümünü vermektedir..Hangi vergilerin kapsama alındığı veya yapılandırma kapsamına girmeyen başka hangi vergilerin kaldığı konusunda bir liste vermemektedir.
Ancak daireye bizzat yapılan başvurularda taksit dökümünün akabinde,o yapılandırmaya giren vergilerde listelenmektedir.Hatta istenirse yapılandırma dışında kalan borçlarla ilgili de liste alınabilmektedir.
Bu bağlamda internet üzerinden başvuru yapılıp döküm alınsa dahi,daha sonra daireye giderek bu bahsettiğim listelerinde temin edilmesi,hem yapılacak kayıtların karşılaştırılabilir ve doğru olması açısından hem de mükellefe,durumun daha açık ne net bir şekilde izah edilmesi açısından daha sağlıklı ve gerekli olduğunu düşünmekteyim.
Saygılar
 
Tahsin bey teşekkür ederim cevabınız için. Yazdığınız maddelerle ilgili şöyle söyleyebilirim.
1) Borç sorgulama ekranından
2) Mükellefin genel borçları (kdv-stopaj vs.)
3)Tarihi de dikkate alarak hesaplıyorum.
4)Evet biliyorum
5)Evet hepsi 368 hesapta
 
Üst