740 mı 770 mi ?

Üyelik
21 Haz 2012
Mesajlar
74
Konum
KONYA/AKŞEHİR
Değerli meslektaşlarım mühenslik şirketi firması yaptığı masrafları 740 tamı yoksa 770 de mi takip etmelidir?örneğin kira gideri yemek giderleri yakacak giderleri kırtasiye giderleri sizce hangi hesapta muhasebeleştirilmelidir? Saygılar
 
Üyelik
30 Nis 2008
Mesajlar
3,824
Konum
İstanbul
Saydığınız giderlerin büyük bir kısmı doğrudan mühendislik hizmetinin üretilmesi için katlanılan giderlerdir, bu nedenle 740 hesapta izlenmesi gerekir. Ancak örneğin kırtasiye veya yakacak giderlerinin doğrudan mühendislik hizmeti ile ilgili olmayan kısımlarını 770'de takip edebilirsiniz.
 
Üyelik
16 Eki 2010
Mesajlar
2,246
Konum
İSTANBUL
sayın koraykarakaya,

Soruda mühendislik firmasının ana şirket harcamalardan bahsedilmiş (ben soruyu bu şekilde anladım) binanın kira bedeli,çalışanların yemek ücreti ve binanın yakıtı ve şirketin kırtasiye harcamaları bu giderler 770 hesapta takip edilmesi gerekir diye düşünüyorum.

Mühendislik şirketinin dışarıdan bir iş almış olsaydı ve vereceği hizmet mühendislik hizmeti olsaydı bu durumda katlanılan giderler 740 hesapta takip edilmesi gerekirdi bu giderler işte kullanılan kırtasiye malzemeleri,dışarıda iş için yapılan harcamalar,ilgili işin hizmeti için yapılan akaryakıt,otopark harcamalar ve ilgili hizmetin verilmesinde yapılan diğer harcamalar diye düşünüyorum.

Yanlış bir yorumlama yapmışsam lütfen düzeltilsin.

İyi Günler.
 
Son düzenleme:
Üyelik
21 Haz 2012
Mesajlar
74
Konum
KONYA/AKŞEHİR
sayın demiral;
Peki saydığınız bu giderler de hizmet üretimi için yapılmıyor mu?Sanırım siz taşeronluk gibi bir faaliyette 740 kullanılmalı diyorsunuz.Bende diyorum bir mühendislik ofisine çalışan personel de hizmet üretmiyor mu?ve ya bina nın kirasıda hizmet üretimine girmez mi?Sonuçta elle tutulan bir şey yok.Ben noter giderleri muhasebe ücreti oda gideri gibi doğrudan hizmet üretimi ile alakalı olmayan giderleri 770 e attım diğerleri 740 ta takip ediyorum.Yanlış mı yaptım geçen sene 770 te takip ediyordum bu yıl değiştirdim.Başka yorumu olan meslektaşlarım da paylaşsalar çok sevinirim saygılar...
 
Üyelik
30 Nis 2008
Mesajlar
3,824
Konum
İstanbul
sayın demiral;
Peki saydığınız bu giderler de hizmet üretimi için yapılmıyor mu?Sanırım siz taşeronluk gibi bir faaliyette 740 kullanılmalı diyorsunuz.Bende diyorum bir mühendislik ofisine çalışan personel de hizmet üretmiyor mu?ve ya bina nın kirasıda hizmet üretimine girmez mi?Sonuçta elle tutulan bir şey yok.Ben noter giderleri muhasebe ücreti oda gideri gibi doğrudan hizmet üretimi ile alakalı olmayan giderleri 770 e attım diğerleri 740 ta takip ediyorum.Yanlış mı yaptım geçen sene 770 te takip ediyordum bu yıl değiştirdim.Başka yorumu olan meslektaşlarım da paylaşsalar çok sevinirim saygılar...

Sayın Boi Unis yaptıklarınız tamamen doğru bence, tek dikkat etmeniz gereken doğrudan hizmet üretim maliyeti ile doğrudan ilgili olmayan giderleri 770'te izlemek, ki onu da yapmaya başlamışsınız zaten.
 
Üyelik
16 Eki 2010
Mesajlar
2,246
Konum
İSTANBUL
Sayın koraykarakaya,

Aklıma takılan bir nokta var genel olarak yorum yapıyorum ortada bir şirket mevcut ve bu şirkette çalışan işçiler ve şirketin ana faaliyeti hizmet üretimi kapsadığını işyerini kira olarak düşülenelim.
Binanın kira ücreti,yakıt ücreti,elektrik gideri,su gideri,personel yemek ücreti vs vs. bu giderleri nasıl 770 hesapta takip edilmeyeceğini düşünüyorsunuz atladığım bir bilgi var ise lütfen açıklamanızı rica ederim.

Sonuç itibarli şirket bir iş alamadığı dönemlerde diyelim ki 1-2 ay iş yapmadan geçirecek yukarıda belirttiğim giderleri nasıl 740 hesapta takip edilir merak ediyorum yukarıdaki giderler şirketin ana faaliyeti ile bağdaşlaşmayan genel yönetim giderleri kapsar bu nedenle 770 olması gerekir ?

İyi Günler.
 
Üyelik
30 Nis 2008
Mesajlar
3,824
Konum
İstanbul
Sayın koraykarakaya,

Aklıma takılan bir nokta var genel olarak yorum yapıyorum ortada bir şirket mevcut ve bu şirkette çalışan işçiler ve şirketin ana faaliyeti hizmet üretimi kapsadığını işyerini kira olarak düşülenelim.
Binanın kira ücreti,yakıt ücreti,elektrik gideri,su gideri,personel yemek ücreti vs vs. bu giderleri nasıl 770 hesapta takip edilmeyeceğini düşünüyorsunuz atladığım bir bilgi var ise lütfen açıklamanızı rica ederim.

Sonuç itibarli şirket bir iş alamadığı dönemlerde diyelim ki 1-2 ay iş yapmadan geçirecek yukarıda belirttiğim giderleri nasıl 740 hesapta takip edilir merak ediyorum yukarıdaki giderler şirketin ana faaliyeti ile bağdaşlaşmayan genel yönetim giderleri kapsar bu nedenle 770 olması gerekir ?

İyi Günler.
Hayır tam olarak öyle demiyorum, örnek verelim.

1-Personel giderleri örneğin, mühendisler, teknisyenlerin ücretlerini 740'ta, büro personelinin ücretlerini 770'te takip etmek gerekir.

2-Kira, su, elektrik gibi giderleri maliyet muhasebesi ilkelerine göre uygun bir dağıtım anahtarı kullanarak 740 ve 770 arasında paylaştırmak gerekir diyorum.

3-İş alamadığı dönemdeki giderleri bile eğer doğrudan hizmet üretimi ile ilgiliyse 740'a kaydedilmelidir, çünkü hiç bir hizmet üretilmese bile bu giderler potansiyel hizmetlerin ifa edilmesi için katlanılan giderlerdir.

Biraz acele yazdım ama umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
 
Üst