A.Ş 'nin Başka Bir İlde Şube İşyeri Açılışı Müdür Hakkında

Üyelik
29 Eki 2021
Mesajlar
10
Konum
İstanbul, Türkiye
Kolay gelsin üstadlarım.

A.Ş olan şirketimiz; farklı bir şehirde Şube işyeri açacak.

Merkezdeki İşyerimizde ,Yönetim kurulu üyesi 5 kişiden en az herhangi 2 kişinin müştereken imzası olması şartıyla 3 yıl için temsile ve imzaya yetkisi vardır.

Sormak istediğim açacağımız diğer şehirdeki Şube işyerimize müdür ve imza yetkilisi olarak sadece 1 kişiyi yazabilir miyiz?

Yoksa merkezdeki gibi imza yetkilileri aynı şekilde mi olması gerekir. A.Ş olduğu için sadece merkezde olduğu gibi 3 yıl için mi yetki verilebilir.

İlk kez karşılaştığım bir durum için sormak istedim üstadlarım.
 
Kolay gelsin üstadlarım.

A.Ş olan şirketimiz; farklı bir şehirde Şube işyeri açacak.

Merkezdeki İşyerimizde ,Yönetim kurulu üyesi 5 kişiden en az herhangi 2 kişinin müştereken imzası olması şartıyla 3 yıl için temsile ve imzaya yetkisi vardır.

Sormak istediğim açacağımız diğer şehirdeki Şube işyerimize müdür ve imza yetkilisi olarak sadece 1 kişiyi yazabilir miyiz?

Yoksa merkezdeki gibi imza yetkilileri aynı şekilde mi olması gerekir. A.Ş olduğu için sadece merkezde olduğu gibi 3 yıl için mi yetki verilebilir.

İlk kez karşılaştığım bir durum için sormak istedim üstadlarım.
Şube işyerinize müdür atayin onada imza yetkisi verin. Isterseniz bi imzayi'da sinirlandirabilirsiniz. Mesela Sectiginiz mudur icin 500.000,00,-TL ve altindaki harcamalari yapabilir, ancak 500.000,00.-TL ve ustundekiler icin musterek imza gerekir diye bir sinirlama yapabilirsiniz. Bunun gibi bircok sey
 
Üstadım müdür için, Merkez Yönetim kurulu zaten 3 yıl süreli secilebildiği için atanacak müdürün de yetki süresi Yönetim kurulunun 3 yıllık süresi bitince otomatik olarak biter mi.
Yoksa Yönetim kurulunun süresinden bağımsız olarak istenilen kadar süre verilebilir mi.
Mesala 10 yıl yetkilidir gibi. Teşekkürler
 
Üstadım müdür için, Merkez Yönetim kurulu zaten 3 yıl süreli secilebildiği için atanacak müdürün de yetki süresi Yönetim kurulunun 3 yıllık süresi bitince otomatik olarak biter mi.
Yoksa Yönetim kurulunun süresinden bağımsız olarak istenilen kadar süre verilebilir mi.
Mesala 10 yıl yetkilidir gibi. Teşekkürler
Üstadım müdür için, Merkez Yönetim kurulu zaten 3 yıl süreli secilebildiği için atanacak müdürün de yetki süresi Yönetim kurulunun 3 yıllık süresi bitince otomatik olarak biter mi.

Bitmez. Ancak 3 yil sure verildi ise, 3 yilin sonunda tekrar sure verilmesi gerekir. Onun icin genelde mudurlere tekrar, tekrar masraf odememek icin gorev sureleri 10 yil yada fazla sure veriliyor.

Yoksa Yönetim kurulunun süresinden bağımsız olarak istenilen kadar süre verilebilir mi.

Verilebilir.

Sonucta mudure 10 yil 20 yil gibi surelerde verilse, yonetim kurulu bunu istedigi gibi uzatir, kisaltir, hatta ortadan bile kaldirabilir.
 
Üstadım müdür için, Merkez Yönetim kurulu zaten 3 yıl süreli secilebildiği için atanacak müdürün de yetki süresi Yönetim kurulunun 3 yıllık süresi bitince otomatik olarak biter mi.

Bitmez. Ancak 3 yil sure verildi ise, 3 yilin sonunda tekrar sure verilmesi gerekir. Onun icin genelde mudurlere tekrar, tekrar masraf odememek icin gorev sureleri 10 yil yada fazla sure veriliyor.

Yoksa Yönetim kurulunun süresinden bağımsız olarak istenilen kadar süre verilebilir mi.

Verilebilir.


Sonucta mudure 10 yil 20 yil gibi surelerde verilse, yonetim kurulu bunu istedigi gibi uzatir, kisaltir, hatta ortadan bile kaldirabilir.
Üstadım açıklayıcı bilgiler için sağolun.

Üstadım son olarak ; bu atayacağımız müdür veya müdürler , aynı zamanda halihazırdaki mevcut Yönetim kurulu üyelerimizden herhangi biri veya birkaçının olmasında herhangi bir yasal engel var mı? Çünkü şirket ortaklarımız, Şube müdür tayinini mevcut yönetim kurulunda imza yetkisi olan ortaklar arasından yapmak istiyor.
 
Bahsettiğiniz durumda asıl sorun şirketin merkezinde yönetim kurulu üyelerinin çift imza ile yetkili olmaları, şubede ise işlemlerin tek imza ile yapılmasını belirtmenizdir. Şubede de çift imza ile işlem yapılırsa mevcut imza sirkülerinizle devam edebilirsiniz. Tek yetkili olmasını istiyorsanız yönetim kurulu iç yönergesini yeni duruma göre revize etmeniz gerekir. Sonrasında da yeni imza sirküleri çıkartılacak.
 
Yönetim kurulu üyeleri dışında birini şube müdürü olarak atamak istiyorsanız yine yönetim kurulu iç yönergesinde değişiklik yaparak şube müdürünün görev ve yetki tanımını yapmanız gerekir. İç yönergede görev süresine "aksine karar alıncaya kadar" yazarsanız süre kısıtlaması da olmaz.
 
Evet üstadım. Ben de burada dediğiniz gibi Şubeye; Merkez Yönetim kurulunda olan 2 kişiye müşterek yetkili olacak şekilde Müdür atayalım dedim

Bu seferde açılacak Şubenin bulunduğu ildeki ticaret sicil müdürlüğü; mevcut imza sirküsü ile olmaz dedi.

Şubede Yönetim kurulunda olan 2 kişiye müşterek yetkili olacak bu Müdürler için müdürlerinin şube unvanı altında Ticaret sicil müdürlüğünde düzenlenmiş ünvan altında imza beyannamesi gerekecek dedi.

Çünkü Şirket merkeziniz farklı bir ilde diyor. Aynı ilde olsa olurdu dediler.
 
Üst