Adres Değişikliği

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan mes_ar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mes_ar

Tanınmış Üye
Üyelik
23 Mar 2007
Mesajlar
2,078
Konum
İSTANBUL
Merhaba,
Adres değişikliği, taşındıktan en geç ne kadar süre sonra vergi dairesine bildirilmelidir? Eski vergi dairesine ve yeni vergi dairesine verilmesi gereken evraklar nelerdir?
 
Ynt: Adres Değişikliği

Sayın Mes_ar

1- Adres Değişikliği en güç 30 gün içinde yapılmalıdır..

2- Mükellefler adres değişikliğine ilişkin bildirimini; eski vergi dairelerine verilebileceği gibi yeni vergi dairelerine de yapılması mümkündür.

3- Adres değişikliğine ilişkin bildirimin eski vergi dairesine verilmesi halinde; mükellefin elinde bulunan kullanılmamış belgelerini yeni işyerinde kullanmaya devam edebilmesi için kullanılmayan belgeler nev'i ve sayı itibariyle tespit edilerek bir tutanak düzenlenecek, vergi dairesi müdürü ve mükellef tarafından imzalanacaktır.

4- Adres değişikliğine ilişkin bildirimin yeni vergi dairesine verilmesi halinde; yeni vergi dairesince onaylı nüfus cüzdanı örneği istenecek ve yoklama işlemi yaptırılacaktır. Durum, mükellefiyet kaydının bulunduğu eski vergi dairesine faks aracılığıyla bildirilerek, mükellefin vergilendirmeye yönelik bilgileri istenecektir.

İyi çalışmalar diliyorum....
 
Ynt: Adres Değişikliği

Öncelikle herkese iyi çalışmalar diliyorum.

Adres değişikliği yapan bir mükellefim için eski ve yeni vergi dairesini aradım.264 No.lu V.U.K. Tebliğine rağmen işe başlamada istenen belgelerin hepsi yeni vergi dairesinden isteniyor.Söz konusu tebliği yanlış mı yorumladım diye düşünmeye başladım.

Deneyimli meslektaşlarıma sorum; bu durum hala uygulamaya geçmede yetersiz olmasından mı kaynaklanmaktadır?

Yakın zamanda adres değişikliği yapan arkadaşlarım bilgilerini paylaşırsa sevinirim.

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

D.ALP
 
Ynt: Adres Değişikliği

Evt.Yeni vergi dairesine açılış yapıyormuş gibi bütün evrakları vermeniz gerekiyor.
 
Ynt: Adres Değişikliği

Adres Değişikliklerinin Bildirilmesi

Adres değişikliği bir yerden diğer bir yere nakil suretiyle olabileceği
gibi aynı yerdeki cadde, sokak veya kapı numarasının değişmesi şeklinde
de olabilir.

Adres değişikliği vergi dairesi değişikliğini de gerektiriyor ise
mükellefler ister yeni kayıt yaptıracakları vergi dairesine, isterlerse
ayrıldıkları vergi dairesine 1 aylık süre içerisinde, dilekçeyle
başvurabilirler.

Farklı vergi daireleri yetki alanı içinde ilave işyeri açılması veya adres
değişikliği nedeniyle yeni mükellefiyet tesisi halinde ilk işe başlamada
ibraz edilen belgeler yeni vergi dairesine ibraz edilmelidir.
Adres değişikliğinde vergi levhası eski vergi dairesince geri alınmaz.
Değişen bilgilerin üzeri okunacak şekilde çizilmek ve yenisi yazılmak
suretiyle yeni levha, onaylatma dönemine kadar kullanılmaya devam
edilir.
 
Ynt: Adres Değişikliği

T

ebliğ numarasını yanlış yazmışım özür 240 No.lu V.U.K. Tebliğ
 
Ynt: Adres Değişikliği

240 No.lu Tebliğ'den konuyla ilgili bölüm;

İŞ YERİ DEĞİŞİKLİĞİ VE NAKİL İŞLEMLERİ

Vergi Usul Kanununun 163. maddesi 4108 Sayılı Kanunla "İş ve teşebbüsün bir yerden diğer bir yere nakledilmesi adres değişikliği sayılır." şeklinde değiştirilmiştir.

Maddenin değişmeden önceki hükmü uyarınca, mükelleflerin bir vergi dairesi yetki alanından başka bir vergi dairesi yetki alanına işyerini nakletmesi, adres değişikliği sayılmayıp o vergi dairesinde işi bırakma, gidilen vergi dairesinde yeniden işe başlama olarak uygulanmakta idi.

Bu uygulamada, mükelleflerin Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre düzenlenmesi zorunlu belgelerinden kullanılmamış olanları imha edilmek üzere vergi dairesine teslim etmeleri gerekmekte idi.

Bundan böyle, Vergi Usul Kanununun 163. maddesinde yapılan değişikliğe paralel olarak, bir vergi dairesi yetki alanından başka bir vergi dairesi yetki alanına iş yerini veya kanuni merkezini nakleden mükellefler işi bırakmış sayılmayacak vergi dairelerince adres değişikliği işlemine tabi tutulacaklardır.

İşyeri naklinin, aynı il içerisinde veya iller arasında olması, farklı uygulama yapılmasını da gerektirmeyecektir.

Mükelleflerce adres değişikliğine ilişkin bildirim; eski vergi dairelerine verilebileceği gibi yeni vergi dairelerine de verilmesi mümkün olacaktır.

Adres değişikliğine ilişkin bildirimin eski vergi dairesine verilmesi halinde; mükellefin elinde bulunan kullanılmamış belgelerini yeni işyerinde kullanmaya devam edebilmesi için kullanılmayan belgeler nev'i ve sayı itibariyle tespit edilerek bir tutanak düzenlenecek, vergi dairesi müdürü ve mükellef tarafından imzalanacaktır. Adres değişikliğini içeren dilekçe ile belgelere ilişkin düzenlenecek tutanağın bir örneği mükellefin işyerini naklettiği yeni vergi dairesine bir yazı ile faks aracılığıyla gönderilecektir.

Yazıyı alan yeni vergi dairesince, yoklama işlemleri yapılarak yoklama sonucu eski vergi dairesine bildirilecektir.

Yeni vergi dairesince yapılacak yoklama sonucuna göre, eski vergi dairesince mükellefiyetin nakil nedeniyle terk işlemi tamamlanacaktır.

Terk işleminin yapıldığının yeni vergi dairesine bildirilmesi üzerine, yeni vergi dairesi mükellefiyet tesis işlemini tamamlayacaktır.

Adres değişikliğine ilişkin bildirimin yeni vergi dairesine verilmesi halinde; yeni vergi dairesince onaylı nüfus cüzdanı örneği istenecek ve yoklama işlemi yaptırılacaktır. Durum, mükellefiyet kaydının bulunduğu eski vergi dairesine faks aracılığıyla bildirilerek, mükellefin vergilendirmeye yönelik bilgileri istenecektir.

Mükellefin elinde bulunan kullanılmamış belgelerini yeni iş yerinde kullanmaya devam edebilmesi için, eski vergi dairesinden gelen bilgilere göre, bu belgeler nev'i ve sayı itibariyle tespit edilecek ve bu tespit bir tutanakla düzenlenerek vergi dairesi müdürü ve mükellef tarafından imzalanacaktır.

Tutanak ve bildirimin birer örneği eski vergi dairesine gönderilerek sicil yönünden terk işleminin yapılması sağlanacaktır. Terk işleminin yapıldığının yeni vergi dairesine bildirilmesi üzerine yeni vergi dairesince mükellefiyet tesis işlemleri tamamlanacaktır.
 
Ynt: Adres Değişikliği

Tebliğ de işi adres değişikliği işi bırakma sayılmayacak diyerek eski belgelerin imhası yerine kullanılmasının devam edileceğini mi yanlış yorumluyorum acaba?

Ben tm belgeleri toparlayıp gideceğim anlaşılan

Sayın Zindan ve Ogüneş teşekkür ederim.

D.ALP
 
Üst