fonradar

Alınan Bina Hk.

M.Hayri ANDAÇ

Katkı Sunan Üye
Üyelik
18 Şub 2006
Mesajlar
560
Sevgili Arkadaşlar;

Sağlık işi ile iştigal etmekte olan bir A.Ş miz kiracı olarak kaldığı yeri satın alacak.Satın aldığımız bu yeri banka kredisiyle satın alacağız.Satın alacağımız bu yer şirket aktifine kayıtlı bir yer.

Sorularım

1-Banka kredisiyle alırsak ödenen faizler gider hesaplarına atabilirmiyiz?
2.Aktife kayıt edeceğimiz bu yeri kaç yılda Amorte edebiliriz?
3.2 yıl geçmişse bize kesilen faturada kdv hesaplanacak mı?.Kdv %18 mi?4.Vergi dairesine vereceğimiz bilgi,Tapu idaresi Vb.Dikkkat edeceğimiz başka husus hakkında bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim..

Son soru;Alacağımız yerin sahibi Nihai tüketici ise izlememiz gereken yol ve yöntem.Teşekürler...
 
Sayın Andaç Bey..............

1-İlk yıl maliyete diğer yıllarda gider veya maliyete atabilirsiniz.
2-İşyeri ise 50 yıl fabrika atölye ise 40 yıl
3-Satın aldığınız yer şirket veya vergi mükellefi ve aktifinde kayıtlı ise
size fatura kesecek %18 k.d.v uygulanacak.Satın aldığınız firmada 2 yıl aktifinde kayıtlı bina ise K.D.V Kanunun 17/4/R Maddesi gereği k.d.v istisna.
4-Yönetim kurulu karar defterinde alımla alakalı bedelinide belirtmek süretiyle karar alınır.Sonrasında tapu işlemlerinden sonra vergi dairesine öncesinde kiralık olduğundan stopaj ödemenizden dolayı dilekce ile tapu fotokopisi ekinde stopaj yönünden bildirmeniz gerekir.
5-Alacağınız kişi tüketici ise tapu senedine istinaden muhasebe kayıtınızı yapacaksınız.

unutmadan 8.000.-ytl geçerse ödemeyi tevsik uygulamayı unutmayınız.
Kolay gelsin................
 
Sayın mehmet bey öncelikle açıklayıcı bilgileriniz için teşekürler.Bir iki ufak ayrıntı hakkında görüşünüzü bekliyorum.

Yönetim kurulunun alacağı kararın Tapu işlemleri için enazından Tesciline gerek var mı?
Vergi mükelllefi olmayan kişiden alınısa Gider Pusulası düzenleme gereği var mı?
 
Eğer AŞ ise tapu tescili için yetki belgesi gerekir.
Alınan tapu ile kayıt yapabilirsiniz.
8000 ytl lik sınır tapu dairelerinde yapılacak işlemler için gerekli değildir.
Kiracı olduğunuz bu yerin mal sahibi şirket mi şahıs mı ? yani size kira faturası kesiliyormuydu? Yoksa stopaj mı yapıyordunuz.
 
Sayın nguroy;

Mülk şahıs adına stopaj kesintisi yapılıyor.

Alınan yer ile ilgili yönetim kurulu kararının ticaret sicile tescili gerekli mi?
Teşekürler....
 
Mülk şahıs adına ise fatura kesmez. Tapu belgesi ile kayıt yapabilirsiniz.
Ticaret sicilinden bir yetki belgesi almanız gerekiyor ltd veya aş ler için . Aksi halde tapuda işlem yapamazsınız.
Ticaret siciline dilekçe ile başvurun sizi yönlendirirler.
 
M.Hayri ANDAÇ' Alıntı:
Sayın nguroy;

Mülk şahıs adına stopaj kesintisi yapılıyor.

Alınan yer ile ilgili yönetim kurulu kararının ticaret sicile tescili gerekli mi?
Teşekürler....

Merhaba,
Şirket yönetim kurulunun alacağı biz bir gayrimenkul almaya karar verdik şeklindeki bir karar ticaret siciline kaydedilmez. Tapu işlemleri için bir (veya isteğe göre bir kaç kişiye) noterden düzenlenecek özel vekaletname ile yetki verilebilir.
 
!!!

M.Hayri ANDAÇ' Alıntı:
Sayın nguroy;

Mülk şahıs adına stopaj kesintisi yapılıyor.

Alınan yer ile ilgili yönetim kurulu kararının ticaret sicile tescili gerekli mi?
Teşekürler....

Yönetim kuruluna daha önce bina alımı için yetki verilmemiş ise Öncelikle genel kurul yapılarak yönetim kuruluna yetki vermeniz gerekir. Genel kurul ticaret siciline tescile tabidir.
 
Üstadlar Şirket ana sözleşmesinde gayri menkül alımı ile alakalı amaç ve konular bölümünde madde varsa ticaret sicile müracaat edilir şirket sözleşmesine istinaden gayri menkül yetki belgesi çıkartılır.O belge istinaden tapu dairesi işlemleri yürütülür.Birde nguroy üstadın 8.000.-üzeri tapu dairelerinde olmaz ifadesi.Ben işyerini 100.000.-ytl aldım nakit ödeme şansım varmıdır o zaman noterden alınan araçlarda nakit ödenebilirmi nguroy üstad bilgilendirirse memnun kalırım.Gayri menkül vergi mükellefi olmayan şahıstan alınmış ise tapu ve gider pusulası ile stopaj ödemeden bilgi mahiyetli düzenlemek gerekiyor.
 
Sevgili forumdaşlar.
Benim yazdığım bir cevabı dikkatli okumadan cevaplayan ve benle aynı şeyi söyleyen arkadaşlarım oluyor.
Diyorum ki eğer ana sözleşme ile yetki verilmişse Yönetim Kurulu karar verir . Bunun için ticaret sicil memurluğundan tapu işlemleri için yetki belgesi aranır. Bu belge olmadan tapuda işlem yapılamaz.Ticaret sicil memurluğu da bu belgeyi şirketin tescil edilmiş olan ana sözleşmesine dayanarak verir, yetkisi yoksa veremez.
8000 YTL lik sınırla ilgili açıklamam da sanırım yanlış anlaşılmış. Bu sınır noterler, ve tapuda geçerli değildir. Yani siz noterde veya tapuda 500,000 ytl yi bile nakten ödeyebilirsiniz.
Çünkü tapu işlemi resmi görevli huzurunda yapılan bir işlemdir. Aynen noter gibi.
 
Üst