Firmamız, alt işveren değişikliği nedeniyle, 30/06/2012 tarihinde personellerini çıkışlarını verip, 01/07/2012 tarihinde yeni altişverene sigorta girişlerini yaptırmıştır. Çalışmaya devam etmek istemeyen personellerin girişleri yapılmamıştır.
En çok tartışılan konu ise; personellerin hakedişleridir. Kıdem ve ihbar tazminatı ödenmeli mi ödenmemeli mi? Bir, yandan düşünecek olursak; personellerin derhal çıkışları veriliyor. Diğer taraftan da personelin çıkışı veriliyor fakat işine son verilmiyor, bir iş sunulmuş oluyor.
Sonuç olarak işyerimizde, araştırılıp tartışılması sonucu tazminat ödenmeyeceği ve tüm hakların saklı kalacağı sonucuna varılıyor. Peki bu konu hakkında sizlerin görüşleri nelerdir? Personeller tazminat hakeder mi haketmez mi? Hukuki yola başvuran personeller mahkemeyi kazanır mı? Bir de çalışan personellere tüm haklarının saklı kaldığına dair nasıl bir belge imzalatabiliriz. Yapılması gerekenler nelerdir?
Bu konularda fazla tecrübem yok, ilk defa yaşıyorum bunları. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
En çok tartışılan konu ise; personellerin hakedişleridir. Kıdem ve ihbar tazminatı ödenmeli mi ödenmemeli mi? Bir, yandan düşünecek olursak; personellerin derhal çıkışları veriliyor. Diğer taraftan da personelin çıkışı veriliyor fakat işine son verilmiyor, bir iş sunulmuş oluyor.
Sonuç olarak işyerimizde, araştırılıp tartışılması sonucu tazminat ödenmeyeceği ve tüm hakların saklı kalacağı sonucuna varılıyor. Peki bu konu hakkında sizlerin görüşleri nelerdir? Personeller tazminat hakeder mi haketmez mi? Hukuki yola başvuran personeller mahkemeyi kazanır mı? Bir de çalışan personellere tüm haklarının saklı kaldığına dair nasıl bir belge imzalatabiliriz. Yapılması gerekenler nelerdir?
Bu konularda fazla tecrübem yok, ilk defa yaşıyorum bunları. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.