Askerlik dönüşü işe başlama.

Üyelik
14 Ara 2009
Mesajlar
17
3 yıl çalıştığım iş yerimden geçen yıl kıdem tazminatımı alarak askere gittim,iş yerim ve bağlı olduğum sendika tarafından her yıl yapılan toplu iş sözleşmesindeki bir maddede çalışan kişinin askerlik bitim tarihinden 15 içinde iş yerine başvurursa iş veren kendisini 15 gün içinde eski işine eğer eski işi müsait değilse 2 ay içinde farklı bir pozisyonda işe almayı taahaüt eder,eğer iş veren bu süre zarfında işçiyi işe almaz ise 3 maaş tazminat ödemeyi kabul eder.madde böyle bende 15 gün içinde iş yerime dilekçe verip işe geri dönmek istedimi belirttim iş yerim bana kıdem tazminatımı aldığım için işe dönüşümüm mümkün olmadığını söyledi.ben toplu iş sözleşmesindeki maddede işveren kıdem tazminatı almayan işçiyi yada hizmetini askıya alan işçiyi işe alır diye ibare göremediğim için iş yerimi iş mahkemesine vermek istiyorum,bu konu hakkında bana bilgi verirseniz çok sevinirim,ayrıca iş mahkemesine vermem gerektiğini düşünüyorsanız nasıl başvuru yapacağımı ve başvuru sırasından ne gibi evrakları getireceğimi belirtirseniz sevinirim.şimdiden yorum yapacak kişilere teşekkür eder saygılar sunarım.
 

keremcem

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
5,804
Konum
izmir
Ynt: Askerlik dönüşü işe başlama.

İş mahkemesine gidip dava dilekçenizin ekine iş sözleşmenizi ve zamanı içinde başvuruda bulunduğunuzu belgeleyecek evrakları ekleyip dava açabilirsiniz.
 
Üyelik
14 Ara 2009
Mesajlar
17
Ynt: Askerlik dönüşü işe başlama.

sayın keremcem yorumunuz için tşk ederim,pazartesi günü gerekli evrakları hazırlayıp iş mahkemesine başvuruda bulunucam.
 
Üyelik
14 Ara 2009
Mesajlar
17
Ynt: Askerlik dönüşü işe başlama.

sayın keremcem dava için işyerimden verdiğim işe dönüş dilekçesinin cevabını istedim,İk yetkilisi belgeyi ne yapacağımı sordu bende iş mahkemesine vericem dedim,belgeyi ancak ik müdürünün vereceğini söleyerek beni 1 gün sonra yani bugun İk müdürü ile görüştürdü,İk müdürü bana verilen bilginin yanlış verildiğini öncelikli olarak işe dönüş hakkım olduğunu söyledi ve pozisyonuma eleman alınırsa ilk benim alınacağımı söyledi,bende dava etmekten vazgeçtim.şimdi sorum şu olucak iş mahkemelerinde dava için belli süreler var eğer beni 1 2 ay bekletip işe almazlar ise mahkeye vermem için zaman aşımı olurmu.tşk eder saygılar sunarım.
 

keremcem

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
5,804
Konum
izmir
Ynt: Askerlik dönüşü işe başlama.

Bu bahsedilen cevabı yazılı olarak ta aldıysanız, sorun yok:)
 
Üyelik
14 Ara 2009
Mesajlar
17
Ynt: Askerlik dönüşü işe başlama.

hayır sözlü olarak konuştuk,ama ikna oldum konuşmastndan.
 

keremcem

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
5,804
Konum
izmir
Ynt: Askerlik dönüşü işe başlama.

narkoz ' Alıntı:
sayın keremcem dava için işyerimden verdiğim işe dönüş dilekçesinin cevabını istedim,İk yetkilisi belgeyi ne yapacağımı sordu bende iş mahkemesine vericem dedim,belgeyi ancak ik müdürünün vereceğini söleyerek beni 1 gün sonra yani bugun İk müdürü ile görüştürdü,İk müdürü bana verilen bilginin yanlış verildiğini öncelikli olarak işe dönüş hakkım olduğunu söyledi ve pozisyonuma eleman alınırsa ilk benim alınacağımı söyledi,bende dava etmekten vazgeçtim.şimdi sorum şu olucak iş mahkemelerinde dava için belli süreler var eğer beni 1 2 ay bekletip işe almazlar ise mahkeye vermem için zaman aşımı olurmu.tşk eder saygılar sunarım.
narkoz ' Alıntı:
hayır sözlü olarak konuştuk,ama ikna oldum konuşmastndan.
Bana ikna olmamışsınız gibi gelmişti de :)
 
Üyelik
14 Ara 2009
Mesajlar
17
Ynt: Askerlik dönüşü işe başlama.

önce işe almıyoruz sonra mahkemeye vericem deyince,pardon yanlış bilgi verilmiş slzi öncelikli sıraya alıyoruz elaman alımında sizin önceliğiniz var denilince ister istemez insanın aklı karışıyor,aslında ne yapmam gerektiğinide bilmiyorum,şimdi 1 yıl eleman almazlarsa 1 yıl bunlarımı beklicem bunun kanunibir süresi ykmu.
 

keremcem

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
5,804
Konum
izmir
Ynt: Askerlik dönüşü işe başlama.

1 yıl personele ihtiyaçları olmazsa, neden yeni bir personel alsınlar?
Elbette bekleme şansınız yok, başvurunuzu yaparsınız işveren değerlendirir ve ilk fırsatta iş çağrısında bulunur, olması gereken budur.
Sİze çağrıda bulunmadan, bir başkasını işe aldıysa bunu takip edip, itiraz edip gereğini istemek sizin yapmanız gereken olacaktır.
 
Üyelik
14 Ara 2009
Mesajlar
17
Ynt: Askerlik dönüşü işe başlama.

ayrıca iş sözleşmesinde işveren aynı pozisyona 15 gün içinde kadronun dolu olması durununda 2 ay içinde farklı bir pozisyoda işe başlatmayı taahüt eder yazıyor,sanırım 2 ay bekleip ona göre adım atmak gerekiyor.
 
Üst