Ba-Bs Bildirimleri 2024

Üyelik
20 Ocak 2017
Mesajlar
33
Konum
İstanbul
merhabalar, yeni düzenlemelerle birlikte ba bs de kira tahakkukları bildirme zorunluluğu bulunmamaktaymış.
ben bu cümleden şunu mu anlamalıyım, ister bildir ister bildirme mi diyorlar, zira aynı firmada kağıt fatura da alınmış onlar bildirilecek ama ek olarak kirayı da bildirmelimiyim yoksa bildirmemeli miyim?
 
Kira ödemeleri için eğer kağıt fatura düzenlenmişse(ki kalmamıştır herhalde artık) B formunda bildirilecek. Diğer durumlarda kira ödemelerini beyan etmeyeceksiniz
 
Kira ödemeleri için eğer kağıt fatura düzenlenmişse(ki kalmamıştır herhalde artık) B formunda bildirilecek. Diğer durumlarda kira ödemelerini beyan etmeyeceksiniz
teşekkür ederim, ama zorunluluğu kaldırıldı ifadesi kafamı karıştırıyor. kesinlik vermiyor o yüzden şaşırıyorum. diğer belgeleri bildirirken kirayı bildirebilir miyim yoksa hiç mi bildirmemem gerekiyor anlamadım.
 
teşekkür ederim, ama zorunluluğu kaldırıldı ifadesi kafamı karıştırıyor. kesinlik vermiyor o yüzden şaşırıyorum. diğer belgeleri bildirirken kirayı bildirebilir miyim yoksa hiç mi bildirmemem gerekiyor anlamadım.
Merhaba
Bildirirseniz neden bildirdiniz diye sormazlar.Ama zorunlu değilsiniz diyor.
 
Bende artık bana bildirmeyin özetle benim tarafımda (maliye nezdinde) kafa karışıklığı yapıyor. Çapraz sorgularda çerezleri ayırmak durumunda kalıyorum demek istiyor....
 
Arkadaşlar, konunun netleşmesi için özetle ;
* Her türlü Elektronik fatura ve belgeler bildirilmiyordu... (213 sayılı Vergi Usul Kanunu kapsamında elektronik belge olarak düzenlen ihracat
faturası, döviz ve kıymetli maden alım satım belgesi, müstahsil makbuzu gibi belgeler dahil.)
* İhracat faturaları bildirilmiyordu...
* Kira ödemeleri, ithalat işlemleri , Sigorta poliçeleri, noter makbuzları ,v.s.....
* Boş beyan verilmiyor....

Peki bildirilecek olan belgeler olarak sadece 5.000-TL aşan kağıt faturalar diyebilirmiyiz...?
 
Arkadaşlar, konunun netleşmesi için özetle ;
* Her türlü Elektronik fatura ve belgeler bildirilmiyordu... (213 sayılı Vergi Usul Kanunu kapsamında elektronik belge olarak düzenlen ihracat
faturası, döviz ve kıymetli maden alım satım belgesi, müstahsil makbuzu gibi belgeler dahil.)
* İhracat faturaları bildirilmiyordu...
* Kira ödemeleri, ithalat işlemleri , Sigorta poliçeleri, noter makbuzları ,v.s.....
* Boş beyan verilmiyor....

Peki bildirilecek olan belgeler olarak sadece 5.000-TL aşan kağıt faturalar diyebilirmiyiz...?
+ benim bildirdiklerim;
* aynı firmadan alınmış ve toplamı kdv hariç 5000 TL ve üzeri perakende satış fişleri
* aynı firmadan hem fatura hemde fiş olarak alınmış olduğunda hepsinin toplamı kdv hariç 5000 lirayı geçerse, faturalar hariç toplamı ne olursa olsun fiş toplamları
 

Benzer konular

Üst