fonradar

Bağımsız Denetimde Son Durum

Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

Nizam üstat yemin ediyorum siyaset karıştırmıyorum. Yani farkındalıkmış yeni TTK mış patronlar bu işin neresinde diyoruz adamların zihniyeti uçmuş üstadım vallahi dün kadın geçti karşıma bu lafı dedi öyle bakakaldım.
Benim patronum malum partinin sağlamlarından hatta kurucu üyesi adamı bilinçlendirdim hergün sorup duruyor en son ne durumdayız yeni bir gelişme varmı diye karşımda üniversite mezunu bilinçli ciddi ciro yapan biri ve verdiği cevap yemin ediyorum muhasebe literatürüne girecek bir cevap
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

Haklısınız ben size jatılıyorum. Ancak bu sözü buraya yazmak hiç istenmeyen kişilerden istenmeyen tepkilere yol açabilir. zaten her türlü ortam çok gergin . Bir de burayı germeyelim ne olur. :)
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

Alıntıdır;


TÜRKİYE MESLEKTE BİRLİK PLATFORMUNUN İSTANBUL ÇDMB NE 2.NCİ CEVABI YAZISI
ÇAMUR AT İZİ KALSIN.
ÇDMB 18 Mayıs 2012 tarihinde sitesinde ??TÜRMOB?UN VE ODALARIN ARKASINDAN İŞ ÇEVİRMEYİN!?? başlığıyla bir yazı kaleme almıştır.
Ön girişten sonra ;
facebook?ta ?Denetimle İlgili Son Durum? adı ile Meslekte Birlik yöneticileri tarafından yayınlanan bir yazıyla karşılaşıyoruz.
Bu yazıda görüşmeyi, meslekte birlik platformu adına KGK başkanı sayın Seyit Ahmet Baş ile yaptıklarını ve görüşmede, kademeli bir geçiş olacağı, denetçiliğin sınavla olacağı, ilk etapta 10 yıl SMM, YMM ve lisans mezunu olanlara geçici olarak denetçi yetkisinin verileceği, Ağustos veya Eylül 2012 tarihlerinde sınavların başlayacağı, denetim ücretlerinin kurum tarafından tahsil edilmesinin önerildiği gibi konularında mutabakat ve önerileri olduğunu belirtmektedirler.
?? meslekte birlik platformu olarak KGK başkanı ile sınav konusunda mutabakata varmalarını mesleğe ve meslektaşa ihanet olarak görüyoruz. Vardıklarını söyledikleri mutabakatın kendilerine sempati duyan meslektaşlarımız tarafından da kabul edilmediğini çok iyi biliyoruz
Kaldı ki, meslek mensuplarının tek yasal temsilcisi durumunda bulunan TÜRMOB ve odalar dururken, KGK başkanının bu platformu muhatap alarak mutabakat yapmasını düşünmek bile istemiyoruz. Bu durum her şeyden önce KGK duyulması gereken güveni derinden sarsacaktır.
Meslek siyaseti yapmanın dışına çıkarak, kendilerini TÜRMOB ve meslek odalarının yerine koyanlar, bilmelidirler ki TÜRMOB ve meslek odaları uzun yılların mücadelesi sonucunda oluşmuş ve hayal ettiklerinden çok daha güçlü kuruluşlardır ve mesleğin tek yasal temsilcisi olmaya devam edecektir.??
Öneriniz varsa TÜRMOB? a ve odalarınıza iletin, verilen mücadeleyi ve alınan mesafeyi görmeden yasal temsilcilerinizi dolanmayın. Ya da çıkın açıkça kamuoyunun önüne, biz sınav istiyoruz, eğitimimiz, deneyimimiz ve en önemlisi meslek ruhsatımız buna yeterli değildir diye açıklama yapın.?? Diyor ÇDMB Grubu

Sağır duymaz uydurur
Yukarıda kaleme alınan yazıdan anlaşılıyor ki ÇDMB Grubu altlarından kayan koltuk gıcırtıları ve Meslekte birliğin ayak sesinden olacak: Meslekte birlik platformu yönetim kurulu?nun KGK başkanı?na yapmış olduğu tebrik ve nezaket ziyaretini ??Sağır duymaz uydurur?? anlayışı ile kaleme almış ve kendilerine yakışanı yapmış bulunuyorlar.
Doğrudur TÜRMOB ve meslek odaları Anayasanın 135. Maddesine göre kurulmuş Kamu Kurumu niteliğinde meslek kuruluşlarıdır ve mesleğin tek yasal temsilcileridir. Yoksa ??ÇDMB Grubu TÜRMOB ve meslek odalarını kendi tapulu mekanları olarak mı? Görüyorlar. Hala birtakım Siyasi görüşlerin arka bahçesi olarak devam edeceklerini mi hayal ediyorlar.

Asıl ÇDMB Grubu?nun bu anlayış ve yaklaşımı Tüm kamu kesimi ve KGK nezdinde TÜRMOB ve meslek odalarına duyulması gereken güveni derinden sarsacaktır.
Dünyada ve Türkiyede?ki değişimin ve gelişimin farkında değiller mi? Değişimin önünde hiçbir şeyin duramayacağını hala fark edemediler mi? İftira, Çamur ve çarpıtmalarla bir sonuç alacaklarını düşünüyorlarsa yanılıyorlar. Meslek mensupları Feraset sahibidir. İftira, Çamur ve çarpıtmalara pabuç bırakmaz. İftira çamur ve çarpıtma yapanları kendi iftiraları içinde hapseder.
Meslekte birlik platformu yönetim kurulu olara KGK başkanı?na yapmış olduğu tebrik ve nezaket ziyaretinin ayrıntılarına dönelim.
Öncelikle şunun altını çizelim; KGK başkanı?na yapılan ziyaret bir tebrik ve nezaket ziyaretidir. Böyle bir ziyaret için gerek KGK na gerekse meslekte Birlik platformu?na söz söylemek kimsenin hakkı olmadığı gibi haddi de değildir. Hele ÇDMB Grubu?nun hiç değil.
KGK başkanı?na yapılan ziyaret vesilesiyle sayın başkanla karşılıklı görüş alışverişinde bulunulmuştur. Başta sınav konusu olmak üzere KGK ile sözlü veya yazılı herhangi bir konuda mutabakat ve sözleşme yapılmamıştır.
Görüş alışverişinde bulunmanın mutabakat olarak algılanarak, yorumlanması ve ihanet olarak sonuçlandırılması ÇDMB Grubu?nun bir hezeyanıdır. İleriyi görememe ve irtifa kaybının bir sonucudur.
KGK başkanı?nın TÜRMOB Başkanlar Kurulu Toplantısı ve Yedinci Türkiye Muhasebe Formun?da 8 nolu direktife bağlı kalacakları şeklinde görüş bildirmesi TÜRMOB?la yapılan bir mutabakat olarak algılanabilirmi?
KGK başkanı her platformda 660 sayılı kararnameyi AB 8 nolu direktifin mevzuatımıza kazandırılması olarak yorumlamış ve 8 nolu direktife bağlı kalacaklarını, Meslek mensubunun denetimin sağında veya solunda önünde arkasında olmadığını, Denetimin merkezinde olduğunu ifade etmişlerdir. Bunu Meslektaştan gizlemenin kime yararı olacaktır.
TÜRMOB Saymanı?nın Yedinci Türkiye Muhasebe Formun?da TÜRMOB adına yaptığı sunumda 660 sayılı kararnamenin sınavı zorunlu kıldığını net bir şekilde ifade etmesi ÇDMB Grubu tarafından bir mutabakat ve ihanet olarak yorumlanacakmı?
ÇDMB Grubu; 2011 da yayımlanan daha sonra yeni TÜRMOB yönetimi tarafından geri çekilen ??Türmobun Bağımsız Denetim Tebliğini?? hazırlayan ve tebliğde sınavı esas alan iradeyi ihanetle suçlayabildimi?
ÇDMB Grubu; TÜRMOB tarafından verilen denetim eğitimlerinde, yüz yüze eğitimin devamı için sınav yapan ÜST birliği, Tesmeri ve odaları ihanetlemi suçluyor?
Meslekte birlik platformu yönetim kurulu olara KGK başkanı?na yapmış olduğu tebrik ve nezaket ziyaretinin ayrıntılarına dönelim.
Taleplerimizi Kısaca özetleyecek olursak.
1- Meslek Mensuplarına Mevcut potansiyellerini kaybetmeden çalışma imkanı tanınması, daha açık bir ifade ile bürolarını kapatmadan denetim yapabilmelerine imkan tanınmasının sağlanması.
2- 3568 Sayılı yasa ile belge almış meslek mensuplarına, bir kriter belirlenerek sınava tabi tutulmadan denetim sertifikası verilmesi,
3- Yayınlanacak Bağımsız denetim Yönetmeliğinin Kamuya açılmasını TÜRMOB dan, Meslektaşlarımızdan, Mesleki STK?larından ve Kamudan alınacak görüş ve öneriler ışığında son şeklinin verilmesi,
4- Denetimde Görev farklılaştırılmasının yapılıp yapılmayacağı, yapılacaksa burada kullanılacak kriterlerin net olarak belirlenmesi,
5- Denetimde kalitenin sağlanması ve hiçbir kesime imtiyaz tanınmaması, denetimdeki pastanın 3568 sayılı yasaya göre ruhsat almış tüm meslektaşlar arasında adil ve dengeli bir dağılıma tabi tutulması,
6- Tahsilat sorununa çözüm bulunarak, Denetçi, ile mükellef arasındaki ücret ilişkisinin minimize edilebilmesine formül üretilmesi gerektiği ifade edilmiştir.
Ve bu önerilerimizin ardından Kurumun çalışmaları ile ilgili özet bilgi talep edilmiştir.
KGK Başkanı Sayın Seyit Ahmet BAŞ.
Tebrik ziyareti ve önerilerimizden dolayı memnuniyetlerini ifade ettikten sonra,
Özetle aşağıdaki hususları açıklamışlardır.
1- Denetim görevinin Mali müşavirlere verilmesi ile, Kurulun Mali müşavirlere verdiği önem ve değerin göstergesi ve yansıması olduğunu,
1- Meslek Mensuplarına Mevcut potansiyellerini kaybetmeden çalışma imkanı tanınması hususunu kendilerinin de düşündüğünü ve buna imkan tanıyacaklarını,
2- 3568 Sayılı yasa ile belge almış meslek mensuplarının Denetimin Merkezinde olduklarını, dolayısı ile geçici bir madde ille mevcut potansiyeli değerlendireceklerini; Direktifin 15 yılı esas aldığını Arazide 15 yıl çalışanların bundan yararlanabileceğini; 15 yıl hesabı yapılırken 4 Yıllık Fakülte eğitimi ve staj döneminin dikkate alınacağını 4 yıl fakülte 2 yıl staj dikkate alındığında 9 yıllık fiili hizmetin esas alınacağını.
3- Hizmet süresi tutmayan meslek mensuplarının Eylül, Ekim 2012 tarihlerinde açacakları sınava tabi tutacaklarını
4- Sınavların TEST Usulü yapılacağını ve 7/24 süreli, internet ortamından istenildiği kadar sınava girilebileceği,
5- SPK?da 3 alanda sınav yapıldığını kendilerinin 6 alanda sınav yapacaklarını
6- Bağımsız Denetim programı yazdırdıklarını, bununla ilgili 50 sınıf 4 merkezde eğitim vereceklerini,
7- Programla deneme sınavına imkan tanıyacaklarını,
8- Gelir İdaresi Başkanlığı ile Ortak Tek Düzen Hesap planı çalışmalarının yapıldığını,
9- Görev Farklılaştırması olacağını: burada Aktif büyüklük, Ciro ve Çalışan sayılarının dikkate alınacağını,
10- Daire Başkanlıklarını oluşturacak Yönetmeliğin Bakanlar kurulunda olduğu,
11- Bağımsız denetim Yönetmeliğinin bir iki hafta içinde Kamuya açılacağını, bu konuda TÜRMOB, Odalar ve Meslek mensuplarının katkı ve önerilerini beklediklerini ifade etmişlerdir.
-----------
Türkiye Meslekte Birlik Platformu Yönetim Kurulu olarak KGK Başkanı Sayın Seyit Ahmet Baş ile yaptığımız bu görüşmeyi Meslektaşlarımızın taktirlerine arz ediyor, meslektaşlarımız adına hayırlı sonuçlar doğurmasını temenni ediyor. Tüm Meslektaşlarımıza yeni TTK ve Denetim sürecinde başarılar diliyoruz.
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

Talepleri hiç beğenmedim. Rekabetten uzak, demir perde ülke yaklaşımları olarak görüyorum. İşin ruhu ile ters geliyor bana. Bu kadar zavallı değil meslek mensupları. Üstelik Ç... ile başlayan grup kim. Politika kokuyor tüm yazınız. Nefret üstüne nefret ediyorum bu politikalardan.
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin tanımlanması
1.2 KOBİ?ler;
(a) Kamuya hesap verme yükümlülüğü* bulunmayan ve
(b) Dış kullanıcılar için genel amaçlı finansal tablo yayımlayan işletmelerdir. İşletme yönetiminde yer almayan işletme sahipleri, mevcut veya potansiyel borç verenler ve kredi derecelendirme kuruluşları, dış kullanıcılara örnek olarak gösterilebilir.
1.3 Bir işletmenin aşağıdaki hâllerde kamuya hesap verme yükümlülüğünün bulunduğu kabul edilir:
(a) Borçlanma araçlarının veya özkaynağa dayalı finansal araçların kamuya açık bir piyasada (yerel ve bölgesel piyasalar da dâhil olmak üzere, yerli veya yabancı bir sermaye piyasasında veya tezgâh üstü piyasada) işlem görmesi veya bu tür bir piyasada işlem görmek üzere söz konusu araçların ihraç edilme aşamasında bulunulması ya da
(b) Esas faaliyet konularından birinin, varlıkları güvenilir kişi sıfatıyla geniş bir kitle adına muhafaza etmek olması (bankalar, yatırım bankaları, yatırım fonları, kredi birlikleri, sigorta şirketleri, emeklilik şirketleri, bireysel emeklilik fonları, faktöring şirketleri, finansal kiralama şirketleri, aracı kuruluşlar ve benzeri finans kuruluşlarında olduğu gibi).
1.4 Bazı işletmeler, müşterileri, alıcıları veya işletmenin yönetimine dâhil olmayan üyeleri tarafından kendilerine finansal kaynaklar emanet edilmiş olması ve bu kaynakları yönetmekte olmaları nedeniyle, güvenilir kişi sıfatıyla geniş bir kitle adına bazı varlıkları muhafaza etmek durumunda olabilirler. Ancak, söz konusu varlıkları esas faaliyetleriyle ilişkili olarak edinmekle birlikte, bu işlemlerin esas faaliyet konusunu teşkil etmediği işletmelerin kamuya hesap verme yükümlülüklerinin bulunduğu kabul edilemez (örneğin, gayrimenkul veya seyahat acentelerinde, okullarda, yardım kuruluşlarında, nominal bir üyelik depozitosu talep eden kooperatif işletmelerinde, kamu hizmeti sunan işletmeler gibi mal ve hizmetlerin satışından önce
avans alan satıcılarda olabileceği gibi).
1.5 Kamuya hesap verme yükümlülüğü bulunan işletmeler bu Standardı uygulayamaz. Yasal düzenlemelerin kamuya hesap verme yükümlülüğü bulunan işletmeler açısından bu Standardın uygulanmasını zorunlu kıldığı veya buna izin verdiği durumlarda dâhi, söz konusu işletmelerin bu Standarda uygun olarak düzenledikleri finansal tablolar, KOBİ TFRS?ye uygun olarak düzenlenmiş kabul edilmez.
1.6 Ana ortaklığı TMS/TFRS'leri kullanmakta olan veya TMS/TFRS'leri kullanan konsolide bir grubun parçası olan bir bağlı ortaklık, kamuya hesap verme yükümlülüğü bulunmaması koşuluyla, kendi finansal tablolarında bu Standardı uygulayabilir. Ancak finansal tablolarının KOBİ TFRS?yle uyumlu olduğunun belirtildiği durumlarda, bu Standardın tüm hükümlerine uymak durumundadır.



F
trk-tr ' Alıntı:
FÜSUN ' Alıntı:
Farkındalıktan kastınız nedir?
Yada siz ne gibi farkındalıklar sağladınız işinizde ve hayatınızda?


Farkındalıktan kasıt;Sürekli TTK ve Bağımsız denetim konuları üzerinde yorumlar yapıp duruyoruz.
Uygulama ertelenecek mi?Kıdem mi sınav mı? eğitim yeterli mi?Defter tutulacak mı ? Uzayıp gidiyor işte

Peki yatırımcılar, işadamları, firma sahipleri bu tartışmaların neresinde acaba?

Ticaret odası bilgilendirme toplantılarına acaba kaçı gitti?

Mükellef bilgilendirilmesinde, kamu kuruluşları bu işin ne kadar içinde?

Farkındalıktan kasıt;Sürekli TTK ve Bağımsız denetim konuları üzerinde yorumlar yapıp duruyoruz.
Uygulama ertelenecek mi?Kıdem mi sınav mı? eğitim yeterli mi?Defter tutulacak mı ? Uzayıp gidiyor işte

demişsiniz...

Meslek mensuplarını maddi - manevi etkileyecek bir durum sözkonusu tabiki hegün tartışacağız konuşacağız, hakkımızı savunacağız...

Peki yatırımcılar, işadamları, firma sahipleri bu tartışmaların neresinde acaba?

Ticaret odası bilgilendirme toplantılarına acaba kaçı gitti?

Mükellef bilgilendirilmesinde, kamu kuruluşları bu işin ne kadar içinde?

demişsiniz...

Yatırımcılar, firma sahipleri, işadamlarıda sizin onları düşündüğünüzün birazı kadar sizi düşünseydi keşke...
Bırakın onlar kendi meselelerini kendileri tartışsın yada tartışmasın...


Birşeyleri sadece okuduğunuzda verebileceğiniz cevaplar o ölçüde olur.Önce yukarıdaki alıntıyı bir güzel okuyunuz ve anlayınız.
Laf salatası ile peynir gemisi yürümez.
Sadece yazmak için de yazılmaz.
Meslek etiği farklı bir şeydir.Siz sizinkini ben benimkini mantığı kör döngüdür.Siz beni ben sizi der isek herşey çözülür.
Yukarıdaki Kobi/TFRS ile ilgili yazının devamı 234 sayfadır.
Bunu okumuş ve anlamış kişiler, asla sizin yazdığınızı yazmazlar.
Doktor,hastalık üretmez hasta doktor üretir.
İnsafff










renkli yazı kullanmayın lütfen.
oruma bu alıntıyı ikinci kez yapıyorum.
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

ben artık hiçbir zihniyeti anlamıyorum smmm belgesi lazım dı aldım.spk bağımsız denetim dediler onuda zor zar hallettim.bunları hallederken çok emek ve para harcadım.kar etmeden odadan harç istediler onları yatırdım.en kötüsüde hasta olan babamla yeterince ilgilenemedim o kadar üzüntü çekerek sınavlara girdim ve o bu belgeleri aldığımı göremedi.şimdi odanın eğitimlerine katılıyorum.son okuduklarıma bakınca benim bu kadar çabam boşunaymış.sadece bu zihniyete ve kendi ceplerini dolduran herkese yazıklar olsun diyorum.hakkım geçtiyse ne güzel gün gelir hesap döner demişler.
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

Alıntı-Özkan Cengiz

SPK Lisansı Muafiyet İçin Yeterli mi?
Biliyorum tehlikeli bir suya girmeye niyetlendim. Bu yazı ile kimseyi mutlu edemeyeceğim. Ve bol miktarda çeşitli yönlerde eleştiriler alacağım. Ama bilginin de bir zekatı var ve bildiklerimizin öğrendiklerimizin bir karşılığı olarak bu konudaki görüşlerimizi açıklamak bir nevi zorunluluk. Şunu da belirtmek isterim ki bu yazıdaki tüm görüş ve öneriler, kişisel görüş ve önerilerimdir.

Türkiye?de muhasebe mesleği öğretisi ne yazık ki yeterli değil, bu sebeple de meslektaşın yetkinliğini ve etkinliğini ölçmek hep sorun bu sorunun doğal sonucu olarak ta mesleğimizde birçok sınav ve süreç var.

Esasında daha önce de birkaç kez ifade ettiğim gibi (yazılarımı okuyanlar bilir) bence bu işin ideal çözümü Üniversiteler ?de İktisadi İdari Bilimlerin altında Muhasebe Bölümü kurulmalı ve 4 yıl boyunca ağırlıklı olarak muhasebe mesleğinin dalları konusunda eğitim yapılmalıdır. Bu bölümlerden mezun olanlar dilerlerse SMMM ruhsatı almak için uzmanlık sınavlarına girerler, dilerlerse muhasebe bilgileriyle sektörde yer alırlar. Ancak kısıtlı muhasebe dersi alan İşletme, İktisat ve Maliye bölümü mezunlarından muhasebeci yaratmaya çalıştıkça bu iş her geçen gün daha da zorlaşmaktadır.

Gelelim güncel konuya biliyorsunuz 660 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Bağımsız Denetim İşlemleri yeniden düzenlendi. Bu yeni yapılan düzenleme ile ilgili bu günlerde en çok sorulan 3 tane soru var.

SMMM ve YMM?ler yeniden bir eğitim ve sınav sürecine tabi tutulacaklar mı? ,

Eğer tutulacaklarsa da geçiş aşamasında bir takım kişiler muaf tutulacak mı?,

Muaf tutulacaksa kimler tutulacak?

Kişisel olarak ilk iki soruya bir arada cevap ararsam, Bağımsız Denetim gibi kendi şahsına münhasır bir iş için mutlaka bir eğitim süreci gerekmektedir. Bu eğitimin kalitesinin ve sonuçlarının ölçülmesi içinde adaletli bir ölçme değerlendirme sistemi gerekmektedir. Bu ölçmeyi eğitimi veren hocalara yaptırırsınız veya ülke genelinde genel bir sınav yaparsınız orasını bilmem ama böyle bir süreç başta da dediğim gibi ülkemizdeki muhasebe mesleği öğretisinin zayıf kalmasından dolayı şart.

Muafiyet kısmına gelir isek esasında hiçbir muafiyet vermemek en iyisi bilgili adam hadi eğitimden muaf olsun sınava girip zaten başarılı olur. İlkesi ile hiçbir muafiyet vermeden veya sadece eğitim muafiyeti vererek herkes sınava tabi tutulabilir. Kişisel görüşüm bu olmakla beraber ülkemizde bu tarz işlerde genelde muafiyetler olduğu için bu soruya evet demiş gibi üçüncü soruya devam etmek istiyorum.

Muafiyet kısmına geldiğimizde şu anda en popüler muafiyet aracı SPK Bağımsız Denetim Lisansı, herkesin dilinde, harıl harıl sınavlara çalışılıyor, kurslar açılıyor vs vs. Pekiyi bu lisansın mademki genel bir muafiyete sebep olması tartışılıyor. Bu günkü haliyle ne işe yarıyor ona bakarak başlayalım.

SPK Bağımsız Denetim lisansı SPK piyasaları için çıkarılmış bir lisans ancak SPK piyasalarında bağımsız denetçi olmak için yeterli mi? Hayır bir şeyler daha gerekiyor Nedir?

1) SMMM veya YMM Ruhsatı,
2) 4 Yıllık Fakülte Mezuniyeti,
3) Asgari 3 Yıllık Mesleki Tecrübe,

Lisans ile birlikte bu üç özeliğe sahip insanlar SPK Piyasalarında Denetçi unvanı ile çalışabiliyorlar.

Ama tek başlarına denetim yapabiliyorlar mı? Hayır, ilgili tebliğler gereği 3 asil 3 yedek en az 6 kişi olmaları gerekiyor. Yani yukarıdaki dört özeliğe sahip altı kişi bir araya gelmesi gerekiyor.

Altı kişi bir araya geldiler, bağımsız denetim yapabiliyorlar, denetim raporu imzalayabiliyorlar mı? Gene hayır bu 6 kişinin 2 kişisinin Sorumlu ortak Baş Denetçi unvanını taşıması gerekiyor. Bu unvanın ekstra şartı var mı? Evet! 10 yıl mesleki tecrübe 2 YIL FİİLİ BAĞIMSIZ DENETİM tecrübesi.

Yani o zaman toparlarsak bir adamın SPK Piyasalarında rapor imzalayan, bağımsız denetim işi yapan biri olması için neler gerekiyor?

1) 10 Yıllık Mesleki Tecrübe (Ruhsatsız veya Ruhsatlı)
2) 2 Yıllık Bağımsız Denetim Tecrübesi ( Ruhsatlı ve Lisanslı)
3) SMMM ve YMM Ruhsatı
4) SPK Lisansı
5) 4 Yıllık Fakülte Mezuniyeti

Bu özelliklerinin yanı sıra aynı özelliklere sahip bir ortak, ilk iki madde hariç diğerlerine sahip olması gereken 4 kişilik ekip.

Toparlarsak sermaye piyasaları için hazırlanmış, soruları ve sınavları sermaye piyasaları için hazırlanan SPK Bağımsız Denetim Lisansı, sermaye piyasalarında denetim yapmak için yeterli miymiş? Hayır.

Tek başına kendi piyasasında bile bağımsız denetim yetkisi vermeyen bir lisansın ülkedeki tüm bağımsız denetim işlemlerine yetki vermesi beklenebilir mi? Tabi ki Hayır.

Bunun yanında varsayalım SPK piyasaları için SPK Bağımsız Denetim Lisansı tek başına yeterli olsun. Bu ülkede gerekmediği için SPK lisansı almamış ancak yıllardır Banka ve Sigorta şirketi denetleyen denetçilerin durumu ayrı bir yazı konusudur.

SPK Bağımsız Denetim lisansı tabir yerindeyse bir mesleğe giriş sınavıdır. Bu sınava hak ettiğinden fazla anlam yüklemek en önce mesleğe saygısızlıktır.

Pekiyi bağımsız denetçi nasıl olunur gelin mademki KHK?miz uluslararası normlara göre hazırlanmış bizde uluslararası düzenlemelere bakalım.

AICPA (Amerikan Sertifikalı Kamu Muhasebeciler Enstitüsü)?ne göre Denetçi?nin özelikleri
1) Eğitim ve Deneyim
2) Bağımsızlık
3) Mesleki Özen ve Titizlik

Görüldüğü üzere denetçi olmanın koşullarında eğitim ne kadar önemliyse deneyim o kadar önemlidir. Gerek muhasebe mesleği gerekse de denetim mesleği sadece eğitimle olabilecek bir meslek değildir. Bunun içindir de ülkemizde ve tüm dünyada staj mekanizması, mesleki deneyim şartları bulunmaktadır.

Pekiyi! Bu bilgiler ışığında kimler bağımsız denetçi olabilir,

Mesleğin geçiş uygulamaları, deneyimsizlerin deneyim kazanması gibi sebeplerle bir takım kişiler muaf olacak ve bir anda bağımsız denetim yapma, rapor imzalama yetkisini alacaksa o kişilerin, muafiyetten yararlanamayan geçiş dönemi meslek mensuplarının ve geçiş dönemi sonrası meslek mensuplarının sağlaması gereken asgari koşullara bizce şu şekilde olmalıdır.

Geçiş Döneminde Muafiyet Alacakların;

1) SMMM veya YMM ruhsatı sahibi olmak,
2) En az Beş Yıllık Mesleki Deneyim Sahibi Olmak (Ruhsatlı koşulu konursa stajda deneyimden sayılabilir)
3) En az İki Yıllık Fiili Bağımsız Denetim tecrübesi Sahibi Olmak (SPK, BDDK, Hazine vb.)
4) Önceki süreçte Resmi bir Kurum tarafından Yetkilendirilmiş Olmak (SPK, BDDK, Hazine, vb)

Geçiş Döneminde Eğitim ve Sınav Süreci ile Yetki Alacak Bağımsız Denetçilerin;

1) SMMM veya YMM ruhsatı sahibi olmaları,
2) En az Beş Yıllık Mesleki Deneyim Sahibi Olmaları (Ruhsatlı koşulu konursa stajda deneyimden sayılabilir)
3) Yoğun Bağımsız Denetim Eğitiminden Geçmeleri,
4) KGMDSK tarafından veya onun yetki verdiği hocalar tarafından yapılacak değerlendirmeden başarılı olmaları istenmelidir.

İkinci şartta bulunan mesleki deneyim şartını sağlamayan ancak 1. 3.ve 4. şartı sağlayanlar ise sektörde denetçi olarak görev alabilmeli ancak rapor imzalayamamalıdır.

Geçiş dönemi sonrası yani örneğin 2014?ten sonra Yetki Alacak Bağımsız Denetçilerin;

1) SMMM veya YMM ruhsatı sahibi olmaları,
2) En az Beş Yıllık Mesleki Deneyim Sahibi Olmaları (Ruhsatlı koşulu konursa stajda deneyimden sayılabilir)
3) En az İki Yıllık Fiili Bağımsız Denetim tecrübesi Sahibi Olmaları,
4) KGMDSK tarafından veya onun yetki verdiği hocalar tarafından yapılacak değerlendirmeden başarılı olmaları istenmelidir.

İkinci şartta bulunan mesleki deneyim şartını sağlamayan ancak 1. 3.ve 4. şartı sağlayanlar ise sektörde denetçi olarak görev alabilmeli ancak rapor imzalayamamalıdır.

Gerekli alt yapı çalışmaları yapıldıktan sonra yoğun bağımsız denetim eğitimi mesleki yeterlilik (SMMM ve YMM) sürecine kaydırılmalı hatta daha uzun vadede sınavda bu sürece kaydırılmalıdır.

Başta da dediğim gibi kişisel görüşüm olarak ifade ettiğim bu uygulamalar muafiyet ve muafiyet sonrası sertifikalanma için işletilir ise bizce adaletli ve bundan sonrası içinde sağlam bir geçiş süreci yaşanacaktır.


Özkan Cengiz
SMMM-Bağımsız Denetçi
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

Bağımsız denetçi sayın Özkan CENGİZ'in Bağımsız denetim üzerine derli toplu ve muhteviyatını tam anlamı ile açıklayan yazısı için Sayın Sahinçolak71 rumuzlu arkadaşa teşekkür ediyorum.

Olması gerekenler gayet açık ve net bir şekilde ifade edilmiş.
Olmaması gerekenlerde ifade edilmiş.

1985 yılında kurulan İMKB,1986 yılında aktif faaliyetine başlamıştır.
13.06.1989 yılında 3568 sayılı meslek yasası yürürlüğe girmiştir.

Ne yazık ki geçen 23 yıl içinde Ticaret bakanlığı ve Maliye bakanlığı bunların hiçbirine ciddiyet ile bakmamış ve bir analiz tekniği olan projeksiyon sisteminden de faydalanmamıştır.
Bütün sorumluluğu ve uygulamayı dar kapsamda kurmuş olduğu Sermaye piyasası kurumuna devretmiştir.
Bir ülkenin siyasi iradesi , sadece vergi toplamaya odaklandığı takdirde üreteceği kanunların ticari gelişmeye izin vermeyeceği aşikardır.
Günümüzde entegrasyon adı altında ivedikle çıkarılmış gecikmiş kanunların toplumsal intibaklarını sağlayabilmenin ne kadar zor olduğunu burada anlatmaya gerek yok.En güzel örneği hala tl den sıfır atmada görülmüştür.
Biraz daha anlaşılır bir örnek vermek istiyorum.
Kuruşlar,liranın bekçileridir.En küçük kuruş en büyük dengeyi sağlar.Hangi ödemelerinizde o küçük kuruşları aldınız? 1 kuruşu çoktan tarihe gömdük. Hanginizin cebinde 1 kuruş var?
Kayıt dışı ekonomi kayıtlı ekonominin iki katına çıkmış ise hangi sistem ile bagımsız denetimin olmaz ise olmaz koşulu olan mükemmel evrak kayıtlı muhasebeyi üretebilecek ve raporlara kaynak teşkil edebilecek ortamı üretebileceksiniz? Bugün işeri kira kontratlarının takriben %80 i gerçeği yansıtmıyor.Stopaj yüzünden.

Hele çalışanların aldıkları ücretlerin sg primi dolayısı ile asgari beyanlarda verilmesine nasıl engel olacaksınız?
Aradaki farkları raporlarda nasıl açıklayacaksınız? Kaynağı açıklanamaz gelirler kaleminde mi?

Alacak senetlerine borç senetlerine reeskont uygulayacaksınız ama devreden milyonlarca tl tutarındaki KDV'yi bundan muaf tutacaksınız. Hangi zihniyete bunun doğru olduğunu iddia edebilirsiniz ki?Elbette diğer kamudan alacaklar da bu konu içindedir.

Dolayısı ile bu tip sıkıntıların piyasa oluşturduğu bir ülkede altına imza atacağınız raporların doğruluğundan nasıl emin olacaksınız ? Bu bilgiler ışığında yatırımcı size nasıl güvensin?

Tabela muhasebecilerine tabela denetçileri eklemek ile bu sorunlar çözülmez.Kalite olmaz.Sadece usul yerine getirilir.Şekil tamamlanır.

Buyrun size acı bir reçete tedaviye münhasır;

Önce işletmelerin bu konuda bilgilendirilmesi ve eğitimden geçirilmesi gerekiyor.Tüm işveren ve temsilcilerinin ticaret kurslarına zorunlu olarak gitmesi şarttır.Bu kurslardan geçemeyen kişilerin ticaret ile iştigallleri yasaklanmalıdır. Şirketleri kamulaştırılmalıdır yada emanetleştirilmelidir.
Bakın bakalım nasıl SMMM mesleğinde bagımsız denetimde kalite çıtası yukarıya fırlıyor.
Bakın nasıl muhasebenin rolü ve önemi hakettiği yere ulaşıyor.
Bakın nasıl Muhasebe tahmin ve hataları standartı yerine oturuyor.

Şirket sahibi istediği şekilde dans edecek,ben bu dansın tüm detaylarını kafa patlatarak çizeceğim,Bunları yapabilmek uğruna zamanımı,sağlığımı kaybedeceğim yetmezmiş gibi kendileri jetlere biner iken ben benzin hesabı yapacağım.

Ben içeriye giriyor isem muhasebecim de girmelidir diyebilecek zihniyetin olduğu yerde bu kaçınılmazdır.

TTK 11 yılda yazılmış oturması içinde bir elli yıl geçer siz merak etmeyin.yüzyıl sonra da globalleşiriz.
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

"Önce işletmelerin bu konuda bilgilendirilmesi ve eğitimden geçirilmesi gerekiyor.Tüm işveren ve temsilcilerinin ticaret kurslarına zorunlu olarak gitmesi şarttır.Bu kurslardan geçemeyen kişilerin ticaret ile iştigallleri yasaklanmalıdır. Şirketleri kamulaştırılmalıdır yada emanetleştirilmelidir.
Bakın bakalım nasıl SMMM mesleğinde bagımsız denetimde kalite çıtası yukarıya fırlıyor.
Bakın nasıl muhasebenin rolü ve önemi hakettiği yere ulaşıyor.
Bakın nasıl Muhasebe tahmin ve hataları standartı yerine oturuyor"

T.C ne zaman sosyalist oldu? :)
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

nguroy ' Alıntı:
"Önce işletmelerin bu konuda bilgilendirilmesi ve eğitimden geçirilmesi gerekiyor.Tüm işveren ve temsilcilerinin ticaret kurslarına zorunlu olarak gitmesi şarttır.Bu kurslardan geçemeyen kişilerin ticaret ile iştigallleri yasaklanmalıdır. Şirketleri kamulaştırılmalıdır yada emanetleştirilmelidir.
Bakın bakalım nasıl SMMM mesleğinde bagımsız denetimde kalite çıtası yukarıya fırlıyor.
Bakın nasıl muhasebenin rolü ve önemi hakettiği yere ulaşıyor.
Bakın nasıl Muhasebe tahmin ve hataları standartı yerine oturuyor"

T.C ne zaman sosyalist oldu? :)



Meşhur nasrettin hoca'nın e....ğinin çalınmasındaki o mizahi örneği var ya hocam.
.....şeğin Hiç mi suçu yok tarzından
Ondan dolayı yazdım.
Önüne gelen her kişi faturayı muhasebecilere kesmeye çalışıyor.İyi de habire yükün altında biz kalıyoruz.
İşveren istemeli biz de yapmalıyız.
Biz yapacağız da işverenin istemesini de bize yaptırmaya çalışıyorlar.
Sosyalizm meselesi çok hoştu.
Esprine sağlık :-*
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

sahincolak71 ' Alıntı:
Alıntıdır;


TÜRKİYE MESLEKTE BİRLİK PLATFORMUNUN İSTANBUL ÇDMB NE 2.NCİ CEVABI YAZISI
ÇAMUR AT İZİ KALSIN.
ÇDMB 18 Mayıs 2012 tarihinde sitesinde ??TÜRMOB?UN VE ODALARIN ARKASINDAN İŞ ÇEVİRMEYİN!?? başlığıyla bir yazı kaleme almıştır.
Ön girişten sonra ;
facebook?ta ?Denetimle İlgili Son Durum? adı ile Meslekte Birlik yöneticileri tarafından yayınlanan bir yazıyla karşılaşıyoruz.
Bu yazıda görüşmeyi, meslekte birlik platformu adına KGK başkanı sayın Seyit Ahmet Baş ile yaptıklarını ve görüşmede, kademeli bir geçiş olacağı, denetçiliğin sınavla olacağı, ilk etapta 10 yıl SMM, YMM ve lisans mezunu olanlara geçici olarak denetçi yetkisinin verileceği, Ağustos veya Eylül 2012 tarihlerinde sınavların başlayacağı, denetim ücretlerinin kurum tarafından tahsil edilmesinin önerildiği gibi konularında mutabakat ve önerileri olduğunu belirtmektedirler.
?? meslekte birlik platformu olarak KGK başkanı ile sınav konusunda mutabakata varmalarını mesleğe ve meslektaşa ihanet olarak görüyoruz. Vardıklarını söyledikleri mutabakatın kendilerine sempati duyan meslektaşlarımız tarafından da kabul edilmediğini çok iyi biliyoruz
Kaldı ki, meslek mensuplarının tek yasal temsilcisi durumunda bulunan TÜRMOB ve odalar dururken, KGK başkanının bu platformu muhatap alarak mutabakat yapmasını düşünmek bile istemiyoruz. Bu durum her şeyden önce KGK duyulması gereken güveni derinden sarsacaktır.
Meslek siyaseti yapmanın dışına çıkarak, kendilerini TÜRMOB ve meslek odalarının yerine koyanlar, bilmelidirler ki TÜRMOB ve meslek odaları uzun yılların mücadelesi sonucunda oluşmuş ve hayal ettiklerinden çok daha güçlü kuruluşlardır ve mesleğin tek yasal temsilcisi olmaya devam edecektir.??
Öneriniz varsa TÜRMOB? a ve odalarınıza iletin, verilen mücadeleyi ve alınan mesafeyi görmeden yasal temsilcilerinizi dolanmayın. Ya da çıkın açıkça kamuoyunun önüne, biz sınav istiyoruz, eğitimimiz, deneyimimiz ve en önemlisi meslek ruhsatımız buna yeterli değildir diye açıklama yapın.?? Diyor ÇDMB Grubu

Sağır duymaz uydurur
Yukarıda kaleme alınan yazıdan anlaşılıyor ki ÇDMB Grubu altlarından kayan koltuk gıcırtıları ve Meslekte birliğin ayak sesinden olacak: Meslekte birlik platformu yönetim kurulu?nun KGK başkanı?na yapmış olduğu tebrik ve nezaket ziyaretini ??Sağır duymaz uydurur?? anlayışı ile kaleme almış ve kendilerine yakışanı yapmış bulunuyorlar.
Doğrudur TÜRMOB ve meslek odaları Anayasanın 135. Maddesine göre kurulmuş Kamu Kurumu niteliğinde meslek kuruluşlarıdır ve mesleğin tek yasal temsilcileridir. Yoksa ??ÇDMB Grubu TÜRMOB ve meslek odalarını kendi tapulu mekanları olarak mı? Görüyorlar. Hala birtakım Siyasi görüşlerin arka bahçesi olarak devam edeceklerini mi hayal ediyorlar.

Asıl ÇDMB Grubu?nun bu anlayış ve yaklaşımı Tüm kamu kesimi ve KGK nezdinde TÜRMOB ve meslek odalarına duyulması gereken güveni derinden sarsacaktır.
Dünyada ve Türkiyede?ki değişimin ve gelişimin farkında değiller mi? Değişimin önünde hiçbir şeyin duramayacağını hala fark edemediler mi? İftira, Çamur ve çarpıtmalarla bir sonuç alacaklarını düşünüyorlarsa yanılıyorlar. Meslek mensupları Feraset sahibidir. İftira, Çamur ve çarpıtmalara pabuç bırakmaz. İftira çamur ve çarpıtma yapanları kendi iftiraları içinde hapseder.
Meslekte birlik platformu yönetim kurulu olara KGK başkanı?na yapmış olduğu tebrik ve nezaket ziyaretinin ayrıntılarına dönelim.
Öncelikle şunun altını çizelim; KGK başkanı?na yapılan ziyaret bir tebrik ve nezaket ziyaretidir. Böyle bir ziyaret için gerek KGK na gerekse meslekte Birlik platformu?na söz söylemek kimsenin hakkı olmadığı gibi haddi de değildir. Hele ÇDMB Grubu?nun hiç değil.
KGK başkanı?na yapılan ziyaret vesilesiyle sayın başkanla karşılıklı görüş alışverişinde bulunulmuştur. Başta sınav konusu olmak üzere KGK ile sözlü veya yazılı herhangi bir konuda mutabakat ve sözleşme yapılmamıştır.
Görüş alışverişinde bulunmanın mutabakat olarak algılanarak, yorumlanması ve ihanet olarak sonuçlandırılması ÇDMB Grubu?nun bir hezeyanıdır. İleriyi görememe ve irtifa kaybının bir sonucudur.
KGK başkanı?nın TÜRMOB Başkanlar Kurulu Toplantısı ve Yedinci Türkiye Muhasebe Formun?da 8 nolu direktife bağlı kalacakları şeklinde görüş bildirmesi TÜRMOB?la yapılan bir mutabakat olarak algılanabilirmi?
KGK başkanı her platformda 660 sayılı kararnameyi AB 8 nolu direktifin mevzuatımıza kazandırılması olarak yorumlamış ve 8 nolu direktife bağlı kalacaklarını, Meslek mensubunun denetimin sağında veya solunda önünde arkasında olmadığını, Denetimin merkezinde olduğunu ifade etmişlerdir. Bunu Meslektaştan gizlemenin kime yararı olacaktır.
TÜRMOB Saymanı?nın Yedinci Türkiye Muhasebe Formun?da TÜRMOB adına yaptığı sunumda 660 sayılı kararnamenin sınavı zorunlu kıldığını net bir şekilde ifade etmesi ÇDMB Grubu tarafından bir mutabakat ve ihanet olarak yorumlanacakmı?
ÇDMB Grubu; 2011 da yayımlanan daha sonra yeni TÜRMOB yönetimi tarafından geri çekilen ??Türmobun Bağımsız Denetim Tebliğini?? hazırlayan ve tebliğde sınavı esas alan iradeyi ihanetle suçlayabildimi?
ÇDMB Grubu; TÜRMOB tarafından verilen denetim eğitimlerinde, yüz yüze eğitimin devamı için sınav yapan ÜST birliği, Tesmeri ve odaları ihanetlemi suçluyor?
Meslekte birlik platformu yönetim kurulu olara KGK başkanı?na yapmış olduğu tebrik ve nezaket ziyaretinin ayrıntılarına dönelim.
Taleplerimizi Kısaca özetleyecek olursak.
1- Meslek Mensuplarına Mevcut potansiyellerini kaybetmeden çalışma imkanı tanınması, daha açık bir ifade ile bürolarını kapatmadan denetim yapabilmelerine imkan tanınmasının sağlanması.
2- 3568 Sayılı yasa ile belge almış meslek mensuplarına, bir kriter belirlenerek sınava tabi tutulmadan denetim sertifikası verilmesi,
3- Yayınlanacak Bağımsız denetim Yönetmeliğinin Kamuya açılmasını TÜRMOB dan, Meslektaşlarımızdan, Mesleki STK?larından ve Kamudan alınacak görüş ve öneriler ışığında son şeklinin verilmesi,
4- Denetimde Görev farklılaştırılmasının yapılıp yapılmayacağı, yapılacaksa burada kullanılacak kriterlerin net olarak belirlenmesi,
5- Denetimde kalitenin sağlanması ve hiçbir kesime imtiyaz tanınmaması, denetimdeki pastanın 3568 sayılı yasaya göre ruhsat almış tüm meslektaşlar arasında adil ve dengeli bir dağılıma tabi tutulması,
6- Tahsilat sorununa çözüm bulunarak, Denetçi, ile mükellef arasındaki ücret ilişkisinin minimize edilebilmesine formül üretilmesi gerektiği ifade edilmiştir.
Ve bu önerilerimizin ardından Kurumun çalışmaları ile ilgili özet bilgi talep edilmiştir.
KGK Başkanı Sayın Seyit Ahmet BAŞ.
Tebrik ziyareti ve önerilerimizden dolayı memnuniyetlerini ifade ettikten sonra,
Özetle aşağıdaki hususları açıklamışlardır.
1- Denetim görevinin Mali müşavirlere verilmesi ile, Kurulun Mali müşavirlere verdiği önem ve değerin göstergesi ve yansıması olduğunu,
1- Meslek Mensuplarına Mevcut potansiyellerini kaybetmeden çalışma imkanı tanınması hususunu kendilerinin de düşündüğünü ve buna imkan tanıyacaklarını,
2- 3568 Sayılı yasa ile belge almış meslek mensuplarının Denetimin Merkezinde olduklarını, dolayısı ile geçici bir madde ille mevcut potansiyeli değerlendireceklerini; Direktifin 15 yılı esas aldığını Arazide 15 yıl çalışanların bundan yararlanabileceğini; 15 yıl hesabı yapılırken 4 Yıllık Fakülte eğitimi ve staj döneminin dikkate alınacağını 4 yıl fakülte 2 yıl staj dikkate alındığında 9 yıllık fiili hizmetin esas alınacağını.
3- Hizmet süresi tutmayan meslek mensuplarının Eylül, Ekim 2012 tarihlerinde açacakları sınava tabi tutacaklarını
4- Sınavların TEST Usulü yapılacağını ve 7/24 süreli, internet ortamından istenildiği kadar sınava girilebileceği,
5- SPK?da 3 alanda sınav yapıldığını kendilerinin 6 alanda sınav yapacaklarını
6- Bağımsız Denetim programı yazdırdıklarını, bununla ilgili 50 sınıf 4 merkezde eğitim vereceklerini,
7- Programla deneme sınavına imkan tanıyacaklarını,
8- Gelir İdaresi Başkanlığı ile Ortak Tek Düzen Hesap planı çalışmalarının yapıldığını,
9- Görev Farklılaştırması olacağını: burada Aktif büyüklük, Ciro ve Çalışan sayılarının dikkate alınacağını,
10- Daire Başkanlıklarını oluşturacak Yönetmeliğin Bakanlar kurulunda olduğu,
11- Bağımsız denetim Yönetmeliğinin bir iki hafta içinde Kamuya açılacağını, bu konuda TÜRMOB, Odalar ve Meslek mensuplarının katkı ve önerilerini beklediklerini ifade etmişlerdir.
-----------
Türkiye Meslekte Birlik Platformu Yönetim Kurulu olarak KGK Başkanı Sayın Seyit Ahmet Baş ile yaptığımız bu görüşmeyi Meslektaşlarımızın taktirlerine arz ediyor, meslektaşlarımız adına hayırlı sonuçlar doğurmasını temenni ediyor. Tüm Meslektaşlarımıza yeni TTK ve Denetim sürecinde başarılar diliyoruz.


Konuya ilişkin Çağdaş Muhasebeciler grubu açıklamasından alıntıdır.


Türmob?un Ve Odaların Arkasından İş Çevirmeyin!

Bilindiği gibi ÇDMB olarak başından beri, yeni TTK? ile birlikte finansal raporlama ve denetim işinin mesleğimize yeni bir soluk getireceğini ve mesleğimizin artık ?bilgi için muhasebe? yapmak olduğunu her yerde savunduk.

Denetim işinde dünyada hangi kriterler aranıyorsa, bizim ülkemizde de bu kriterlerin aranması gerektiğini vurguladık. Bu nedenle denetim işini yapacak meslektaşlarımızın hiçbir sınava tabi olmadan, bu işi yapması gerektiğini her platformda yüksek sesle dile getirdik. Sınav kelimesini ağzımıza almadık. Sınavın yol açacağı kayıpları gördük ve sınavın mesleğe hiçbir artı değer getirmeyeceğini seslendirdik. TURMOB?un eğitimlerinin denetim işini yapmak isteyen meslektaşlarımız için yeterli olduğunu anlattık ve bu eğitimlere destek verdik.
Ve gelinen süreç gösterdi ki bu çabamız ve taleplerimiz, ilgili ve yetkili kurumlar nezdinde de büyük ölçüde kabul görmeye başlamıştır. Taleplerimizin bütünüyle kabul görmesi için her platformda takipçi olmaya devam edeceğiz.

Durum böyle iken,

Bir kaç gündür facebook?ta ?Denetimle İlgili Son Durum? adı ile Meslekte Birlik yöneticileri tarafından yayınlanan bir yazıyla karşılaşıyoruz.

Bu yazıda görüşmeyi, meslekte birlik platformu adına KGK başkanı sayın Seyit Ahmet Baş ile yaptıklarını ve görüşmede, kademeli bir geçiş olacağı, denetçiliğin sınavla olacağı, ilk etapta 10 yıl SMM, YMM ve lisans mezunu olanlara geçici olarak denetçi yetkisinin verileceği, Ağustos veya Eylül 2012 tarihlerinde sınavların başlayacağı, denetim ücretlerinin kurum tarafından tahsil edilmesinin önerildiği gibi konularında mutabakat ve önerileri olduğunu belirtmektedirler.

Sayıları yüz bine yaklaşan meslektaşlarımızı temsil eden TÜRMOB ve odalarımızın, denetim yetkisinin dünya uygulamalarına paralel bir şekilde sınavsız verilmesi, düzenlenen eğitimlerin dikkate alınması yönündeki müthiş çabasını hiçe sayıp, meslekte birlik platformu olarak KGK başkanı ile sınav konusunda mutabakata varmalarını mesleğe ve meslektaşa ihanet olarak görüyoruz. Vardıklarını söyledikleri mutabakatın kendilerine sempati duyan meslektaşlarımız tarafından da kabul edilmediğini çok iyi biliyoruz.

Kaldı ki, meslek mensuplarının tek yasal temsilcisi durumunda bulunan TÜRMOB ve odalar dururken, KGK başkanının bu platformu muhatap alarak mutabakat yapmasını düşünmek bile istemiyoruz. Bu durum her şeyden önce KGK duyulması gereken güveni derinden sarsacaktır.

Meslek siyaseti yapmanın dışına çıkarak, kendilerini TÜRMOB ve meslek odalarının yerine koyanlar, bilmelidirler ki TÜRMOB ve meslek odaları uzun yılların mücadelesi sonucunda oluşmuş ve hayal ettiklerinden çok daha güçlü kuruluşlardır ve mesleğin tek yasal temsilcisi olmaya devam edecektir.

Öneriniz varsa TÜRMOB? a ve odalarınıza iletin, verilen mücadeleyi ve alınan mesafeyi görmeden yasal temsilcilerinizi dolanmayın. Ya da çıkın açıkça kamuoyunun önüne, biz sınav istiyoruz, eğitimimiz, deneyimimiz ve en önemlisi meslek ruhsatımız buna yeterli değildir diye açıklama yapın.

ÇDMB Grubu
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

"Bu nedenle denetim işini yapacak meslektaşlarımızın hiçbir sınava tabi olmadan, bu işi yapması gerektiğini her platformda yüksek sesle dile getirdik."

Odanın aslında demek istediği şu;
Bizim meslektaşların çoğu sınavı veremeyecek düzeydedir. Dolayısıyla biz bu rantı başkalarınada yedirmeyiz o yüzden sınav olmasın "Deneyim" şartı aransın dolayısıyla pasta bize kalsın...Hem defter tutalım hem denetim yapalım paslaşalım, gol atalım vs...
Bazı meslektaşlar bu işin rant meselesi olarak düşünülmemesini tfrs yi anlamayı ttk yı anlamayı falan tavsiye ediyorlar...Eyvallah ama burası Türkiye sevgili meslektaşım....
Mademki bu iş rant meselesi ,pasta paylaşma meselesi ben kendi penceremden bakıyorum konuya...
Benim derdim şu;
Ben kişisel olarak kendime güveniyorum ve bu işin de sınavını verip kısa bir eğitimini alıp yapabileceğime inanıyorum...Artık iş için piyasada çok şey bildiğini zanneden ymm lere minnet etmek istemiyorum...
Eğer bu belge bu işi yapmaya yeterli olmayacaksa yırtıp atalım gitsin...Lanet olsun....

Üstad gene laf salatasımı yaptık ne dersin?? :)))
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

trk-tr ' Alıntı:
"Bu nedenle denetim işini yapacak meslektaşlarımızın hiçbir sınava tabi olmadan, bu işi yapması gerektiğini her platformda yüksek sesle dile getirdik."

Odanın aslında demek istediği şu;
Bizim meslektaşların çoğu sınavı veremeyecek düzeydedir. Dolayısıyla biz bu rantı başkalarınada yedirmeyiz o yüzden sınav olmasın "Deneyim" şartı aransın dolayısıyla pasta bize kalsın...Hem defter tutalım hem denetim yapalım paslaşalım, gol atalım vs...
Bazı meslektaşlar bu işin rant meselesi olarak düşünülmemesini tfrs yi anlamayı ttk yı anlamayı falan tavsiye ediyorlar...Eyvallah ama burası Türkiye sevgili meslektaşım....
Mademki bu iş rant meselesi ,pasta paylaşma meselesi ben kendi penceremden bakıyorum konuya...
Benim derdim şu;
Ben kişisel olarak kendime güveniyorum ve bu işin de sınavını verip kısa bir eğitimini alıp yapabileceğime inanıyorum...Artık iş için piyasada çok şey bildiğini zanneden ymm lere minnet etmek istemiyorum...
Eğer bu belge bu işi yapmaya yeterli olmayacaksa yırtıp atalım gitsin...Lanet olsun....

Üstad gene laf salatasımı yaptık ne dersin?? :)))

+1

katılıyorum
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

SMMM' ler denetimden nasıl bertaraf edilebilir.

Bağımsız denetimde gündemdeki konular özet olarak;

1-Bağımsız denetim lisanslarının kıdem esasına göre sınavsız verilmesi,
2-Görev farklılaştırılmasının olacağı,
3-Kademeli geçiş olacağı vs.

Yukarıda saydığım üç başlığı birlikte değerlendirdiğimde ulaştığım sonuçlar şu şekildedir. Görev farklılaştırılmasından kasıt hepimizin de bildiği gibi; A, B ve C grubu denetçilerdir. burada (A) grubu denetçiler kamu yararını ilgilendiren kuruluşların, (B) grubu denetçiler KOBİ'lerin ve (C) grubu denetçiler ise mikro işletmelerin denetiminde görevli olacaklardır. (A) grubu denetçiler, KOBİ'ler ve mikro işletmelerin denetimini de yapabilecektir. Aynı şekilde (B) grubu denetçiler mikro işletmelerin denetimini de yapabileceklerdir.

A, B ve C grubu denetçilikler sınavla mı olunacak? Görünen o ki sadece (C) grubu denetçilik için sınav yapılacak. 7/24 saat online test sınavı ile kimseye (A) grubu denetçilik vermezler. Kıdemli SMMM ve YMM'lere muafiyet verileceği belirtiliyor. Can alıcı nokta burası. YMM'ler (A) grubu denetçilikten ve kıdemli SMMM'ler (B) grubu denetçilikten muafiyet alıp, diğer SMMM'ler (C) grubundan sınava girecekler. Herkes memnun. Gelelim kademeli geçiş mevzuuna. Kademeli geçişin ilk basamağı, kamu yararını ilgilendiren kuruluşlardır. Bu kapsama yaklaşık olarak 30.000-50.000 firma dahil edilip 2013 te BD yürürlüğe girecek, bu firmaları kim denetleyecek? YMMM'ler. SMMM'ler neyi denetleyecek? 2013'ü siftahsız geçirecekler. 2014 ve devam eden yıllarda YMM'ler organizasyonlarını kurmuş süreçte dahada güçlenerek, KOBİ'leride bünyelerine katark yollarına devam edecekler. Bizler ne diyeceğiz keşke muafiyet verilmeden çok sağlam sınavlar yapsalardı treni çok kötü kaçırdık tüh...

Bütün meslektaşlarımdan çizdiğim karamsar tablo için özür diliyorum. Bu gelişmeler bana bunları düşündürdü.
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

trk-tr ' Alıntı:
"Bu nedenle denetim işini yapacak meslektaşlarımızın hiçbir sınava tabi olmadan, bu işi yapması gerektiğini her platformda yüksek sesle dile getirdik."

Odanın aslında demek istediği şu;
Bizim meslektaşların çoğu sınavı veremeyecek düzeydedir. Dolayısıyla biz bu rantı başkalarınada yedirmeyiz o yüzden sınav olmasın "Deneyim" şartı aransın dolayısıyla pasta bize kalsın...Hem defter tutalım hem denetim yapalım paslaşalım, gol atalım vs...
Bazı meslektaşlar bu işin rant meselesi olarak düşünülmemesini tfrs yi anlamayı ttk yı anlamayı falan tavsiye ediyorlar...Eyvallah ama burası Türkiye sevgili meslektaşım....
Mademki bu iş rant meselesi ,pasta paylaşma meselesi ben kendi penceremden bakıyorum konuya...
Benim derdim şu;
Ben kişisel olarak kendime güveniyorum ve bu işin de sınavını verip kısa bir eğitimini alıp yapabileceğime inanıyorum...Artık iş için piyasada çok şey bildiğini zanneden ymm lere minnet etmek istemiyorum...
Eğer bu belge bu işi yapmaya yeterli olmayacaksa yırtıp atalım gitsin...Lanet olsun....

Üstad gene laf salatasımı yaptık ne dersin?? :)))


Katılıyorum.
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

"Bu nedenle denetim işini yapacak meslektaşlarımızın hiçbir sınava tabi olmadan, bu işi yapması gerektiğini her platformda yüksek sesle dile getirdik."

Odanın aslında demek istediği şu;
Bizim meslektaşların çoğu sınavı veremeyecek düzeydedir. Dolayısıyla biz bu rantı başkalarınada yedirmeyiz o yüzden sınav olmasın "Deneyim" şartı aransın dolayısıyla pasta bize kalsın...Hem defter tutalım hem denetim yapalım paslaşalım, gol atalım vs...
Bazı meslektaşlar bu işin rant meselesi olarak düşünülmemesini tfrs yi anlamayı ttk yı anlamayı falan tavsiye ediyorlar...Eyvallah ama burası Türkiye sevgili meslektaşım....
Mademki bu iş rant meselesi ,pasta paylaşma meselesi ben kendi penceremden bakıyorum konuya...
Benim derdim şu;
Ben kişisel olarak kendime güveniyorum ve bu işin de sınavını verip kısa bir eğitimini alıp yapabileceğime inanıyorum...Artık iş için piyasada çok şey bildiğini zanneden ymm lere minnet etmek istemiyorum...
Eğer bu belge bu işi yapmaya yeterli olmayacaksa yırtıp atalım gitsin...Lanet olsun....

Üstad gene laf salatasımı yaptık ne dersin?? Gülümse

nE YAZIK Kİ!!!KATILIYORUM
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

trk-tr ' Alıntı:
"Bu nedenle denetim işini yapacak meslektaşlarımızın hiçbir sınava tabi olmadan, bu işi yapması gerektiğini her platformda yüksek sesle dile getirdik."

Odanın aslında demek istediği şu;
Bizim meslektaşların çoğu sınavı veremeyecek düzeydedir. Dolayısıyla biz bu rantı başkalarınada yedirmeyiz o yüzden sınav olmasın "Deneyim" şartı aransın dolayısıyla pasta bize kalsın...Hem defter tutalım hem denetim yapalım paslaşalım, gol atalım vs...
Bazı meslektaşlar bu işin rant meselesi olarak düşünülmemesini tfrs yi anlamayı ttk yı anlamayı falan tavsiye ediyorlar...Eyvallah ama burası Türkiye sevgili meslektaşım....
Mademki bu iş rant meselesi ,pasta paylaşma meselesi ben kendi penceremden bakıyorum konuya...
Benim derdim şu;
Ben kişisel olarak kendime güveniyorum ve bu işin de sınavını verip kısa bir eğitimini alıp yapabileceğime inanıyorum...Artık iş için piyasada çok şey bildiğini zanneden ymm lere minnet etmek istemiyorum...
Eğer bu belge bu işi yapmaya yeterli olmayacaksa yırtıp atalım gitsin...Lanet olsun....

Üstad gene laf salatasımı yaptık ne dersin?? :)))


Bu salatadan ziyade haykırışa dönüşmüş. :)
Doğru zamanda doğru bir şekilde masaya vurulan yumruk,birçok yanlışı çözebilir(mi)
"Eyvallah ama burası Türkiye sevgili meslektaşım..." :???
Aslanı fareye boğdururlar.
Ama birilerinin de oyununu bozar tabii ki
+ rep veriyorum bu feryat için.
Katılıyorum.
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

Değerli Arkadaşlar
Kusura bakmazsanız ben bir benzetme yapmak istiyorum. Bizans'ta İstanbul fetedilirken papazlar oturmuş meleklerin cinsiyetini tartışıyorlarmış. Bugün TBMM Plan bütçe komisyonunda meslek ruhsatlarına, bağımsız denetçilere ve bağımsız denetim şirketlerine harç konulması (bana göre bayağı yüksek harçlar) görüşülüyor. Kamu Gözetim Kurulu 1-2 haftaya kadar düzenlemeleri çıkaracağı konuşuluyor. Bazı çevreler stnadartları sulandırıp kaliteyi düşürmek istiyorlar Meslektaşlar oturmuş 10 yıl mı 20 yıl mı 40 yılı muaf olsun bunu konuşuyorsunuz? Bir de bir tür popilzm yapılıyor Yok efendim yabancı şirketler 4 büyükler işgal edecek. Arkadaşlar o şirketlerin denetçileri Türk. Örneğin Türk şirketi ........... Bağımsız Denetim A.Ş ismini kullanmak kaydıyla belli bir miktar ...................... uluslararası bağımsız denetim şirketine belli bir pay ödüyor Yani doğrudan yabancı gelip te denetim yapmıyor. Benim öğrendiğim bu şekilde. Şimdi kaliteyi sulandırmak isteyen bazı kişiler yabancılara kaptırmayalım korkusu altında lobiler yapıyorlar. Şimdi merakla bekliyorum Türkiyedeki bağımsız denetim popilzme esir düşecek mi?

Not: Gökhanuy meslektaşımın paylaşımlarımın hakındaki teşekkürü için ben de okuduğu ve yorumu kendisine teşekkür ederim. TBMM ile bilgileri aldığımız Ankaralı SMMM dostlara selam gönderiiyorum.
Saygılar
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

trk-tr ' Alıntı:
"Bu nedenle denetim işini yapacak meslektaşlarımızın hiçbir sınava tabi olmadan, bu işi yapması gerektiğini her platformda yüksek sesle dile getirdik."

Odanın aslında demek istediği şu;
Bizim meslektaşların çoğu sınavı veremeyecek düzeydedir. Dolayısıyla biz bu rantı başkalarınada yedirmeyiz o yüzden sınav olmasın "Deneyim" şartı aransın dolayısıyla pasta bize kalsın...Hem defter tutalım hem denetim yapalım paslaşalım, gol atalım vs...
Bazı meslektaşlar bu işin rant meselesi olarak düşünülmemesini tfrs yi anlamayı ttk yı anlamayı falan tavsiye ediyorlar...Eyvallah ama burası Türkiye sevgili meslektaşım....
Mademki bu iş rant meselesi ,pasta paylaşma meselesi ben kendi penceremden bakıyorum konuya...
Benim derdim şu;
Ben kişisel olarak kendime güveniyorum ve bu işin de sınavını verip kısa bir eğitimini alıp yapabileceğime inanıyorum...Artık iş için piyasada çok şey bildiğini zanneden ymm lere minnet etmek istemiyorum...
Eğer bu belge bu işi yapmaya yeterli olmayacaksa yırtıp atalım gitsin...Lanet olsun....

Üstad gene laf salatasımı yaptık ne dersin?? :)))
aAKLIN YOLU BİRDRİ. + ::) ;D :mad: :D
 
Ynt: Bağımsız Denetimde Son Durum

Alıntı--------

A VE B SINIFI DENETİM ŞİRKETİ İLE TANIŞIYORUZ
HAVANDA SU MU DÖVÜLÜYOR ? !!!
A Sınıfı kamu yararı olan kuruluşları
B Sınıfı diğer kuruluşlar denetleyebilecek

Maliye Bakanlığınca hazırlanıp 26/04/2012 tarihinde TBMM gönderilen 6183 sayılı Amme Alacakları Tahsili Usulü kanunu, GV, VUK, KV, 492 Sayılı Harçlar kanunda ve İş kanunda köklü değişiklik yapan kanun Plan Bütçe Komisyonunda. Maliye bu kanun tasarısı ile meclisten birçok yetki talep etmektedir. Bu yetki talepleri dikkatli incelendiğinde 660 sayılı KHK ile kurulan Kamu Yararını Gözetleme ve Denetim Standartları Üst Kurlunun (KYGDSK) görev alanları ile ilgili hukuki dayanaklarının da oluşturulmaya çalışıldığı anlaşılıyor.

Tasarının özellikle 492 sayılı Harçlar kanununda değişiklik yapan 18 nci Md. si, TÜRMOB camiasını yakından ilgilendiriyor. 18 Md. ile 492 nin 8 sayılı tarifesine XIV -Denetim Yetkilendirme Belgesi ve Ruhsat Harçları Bölümü ekleniyor. Bu bölüm özellikle rakamsal olarak tepkilere yol açtı. YMM Odaları Bağımsız Denetim Kuruluşlarının 30 bin ve YMM ruhsat harçlarının 1,750 TL olarak belirlenmesine itiraz ettiler ve Tasarının bu Md.si Plan Bütçe de görüşülürken ağırlıklarını koyacaklarını beyan ettiler.



492 nin 8 sayılı tarifesine XIV -Denetim Yetkilendirme Belgesi ve Ruhsat Harçları Bölümü eklenmesinin TÜRMOB camiasını ilgilendiren diğer bir boyutu da

Bağımsız Denetim Firmalarını (şirketlerini) 2 ayırmış



1-Denetim şirketleri için (her yıl)

a) Kamu yararını ilgilendiren kuruluşları denetleyecek bağımsız denetim kuruluşları yetkilendirme belgeleri 30.000 TL

b) Diğer kuruluşları denetleyecek bağımsız denetim kuruluşları yetkilendirme belgeleri 15.000 TL

Soru -1

Kamu yararından kasıt Sermaye Piyasasında işlem gören firmalar mı ?

Cevap

Şimdilik evet



Soru -2

Kamu yayarı olmayan diğer kuruluştan kasıt nedir ? (kriter nedir)

Cevap

Yuvarlakça bir kelime. Gelişmiş ülkelerde kamu yararı olan veya olmayan başka diye ayırım yok. Bizdeki KOBİ anlamına gelen kendi arasında da katagorilere ayırdığımız Küçük ve orta ölçekli işletmeler. Bize mahsus havanda su dövdürmek için ideal bir tabir.


Soru -3

SMMM ve YMM lerin ne kadar kıdemlileri A ne kadar kıdemlileri B sınıfını kuracaklar...

Sorun bur da.



10 yıl aşkın süre bir fiil YMM lik yapmış ve hiçbir şaibesi olmayana A sınıfı şirket kurma yetkisi verilecek. Ancak mevcut kurumsallaşmış A-B sınıfı şirketleri denetleme yetkisine sahiplerin sınav yapılsın şeklinde aksi lobileri var.



SMMM lerde durum biraz daha anlaşılmaz A sınıfı şirket kurma yetkisi verilmeyeceği kesin gibi.



B sınıfı şirketleri kurma yetkisi ; lisans mezunu ve asgari 5 yılı veya 7 yılı SMMM likte şaibesiz doldurmuşlara sınavsız verilecek. Bur da bazı yetkililerin sanki A sınıfı şirketi de kurma yetkisini 10 yılı geçmiş veya 7 yılı geçmişlere verileceği söylemlerinin doğru bir yaklaşım olmadığı söylenmektedir.



Yetkinin SPK olduğu dönem de de aynı idi A ve B sınıfı bağımsız denetim şirketi denmiyordu da, yeterlik almak için örneğin BDK vs müracat ediyorlardı. Belli kriterleri yerine getirenler Banka denetleme yetkisi de almış oluyorlardı.



KYGDSK kurulmadan önce SPK denetçilik sınavlarına girmişlerden sınav hakları devam edenler ile SMMM ve YMM sınavları devam edenlerin hak ziyaına uğramayacakları kesin olduğu gibi ruhsat harçları da belirlenmiş oluyor.



Havanda su dövülüyor ... bu prinç daha çok su götürür ....

söylemleri hiç te haksız değil



A veya B sınıfı bağımsız denetim şirketi kurulacak anladık. Başkanlık veya Yönetim Kurulu başkanının kriterleri acaba her yukarda öngörülün süreleri dolduran her smmm veya her ymm mi olacak ORTALIĞI KARIŞTIRAN 6102 SAYILI TTK BURDA DEVREYE GİREREK DİYAR Kİ ? Tek kişi ile de AŞ veya LTD kurulabilir . Bu maddeler iddia ediyoruz 660 sayılı KHK kurulan KYGDSK varlığını ortadan kaldırır. Yahutta KYGDSK hukuki yetki alanları itibarı ile TTK nın'da üstünde olur buda çok tartışılır. Havanda su dövülür...



2-Denetim Yetkilendirme Belgeleri ve müşavirlik ruhsat harçları

a)Yeminli Mali Müşavirlik Ruhsatı 1.750 TL

b)Bağımsız Denetçi Yetkilendirme Belgesi 1.500 TL

c)Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Ruhsatı 1.250 TL



492 sayılı harçlar kanununa eklenecek Madde 18 XIV

2-Denetim Yetkilendirme Belgeleri ve müşavirlik ruhsat harçları bölümü şöyle yorumlanıyor


KYGDSK kurulmadan önce ;

(2b) ;SPK denetçilik sınavlarına girmişlerden sınav hakları devam edenler ile,

(2a) YMM sınavları devam edenlerin hak ziyaına uğramayacakları kesin olduğu gibi ruhsat harçları da belirlenmiş oluyor.

(2c) Hala hazırda SMMM sınavlarına girenlerin kalan sınavları kazanmaları halinde ödeyecekleri SMMM lik maktu harcı belirleniyor



Bize yöneltilen sorular üzerine yaptığımız araştırmalar bu şekilde.



SPK mevzuatı aynen yürürlükte gibi Havan da su dövdürülüyor..!.



A-B sınıfı denetim şirketi sadece kavram ilave edildiğini gösteriyor. Kamu YARARI şirketlerin denetimleri SP larında halka açık şirketler statüsüdür. Bunlar zaten B sınıfını yetkisi de almışlardır. O zaman B sınıfının yaşama şansı olmaz bir engel koymadığınız ruhsat harçlarınız dan beli.



Gelişmeler şunu gösteriyor Yeni TTK 6102 biz karşı idik. Defalarca yazdık çatı kanun olması gerekir. Oysa iddia edilen ve yapılmak istenen temel kanundur ince eleyip sık dokuyoruz. TİCARETİN ANAYASASI ŞİMDİLERDE DİLLENDİRİLMEYE BAŞLANDI 1525 madde neye yaradı kimi memnun etti. Bahsedildiği gibi devrim falan değil.



Ticaret 3 Cümle



1) Yap sat (imalat)

2) Al sat

3) Hizmet üret sat.



Denetçiliğin (3568) Karayolu taşımacılığının, Deniz hava, Gümrük Müşavirliği, Tabib lik eczacılık hepsinin kanunu var. TİCARET KANUNU 1-2-3- ŞIKLARDAKİ ŞİRKETLERİ TARİF EDİP BIRAKMALI İDİ, ULUSLARA ARASI MUHASEBE STANDARTLARINI, HATTA NERDE İSE İFAC VE ACCA DİYE AYIRACAKTILAR' DIDA ...!!!! yeter dendi..Prof. TEKİNALP ve ekibi. durdu... Bankacılığında kanunu var,



TEKİNALP hoca Oldu olacak çevrecilik denetim ve standartlarını da hatta olmadı Gıda denetim ve standartlarını da Emlak müşavirliği Yapı denetim standartlarını da koysaydın.



Bize öyle geliyor ki Yeni TTK ile amaçlanan AB 8 nci direktifi falan da değil. bu başka hesap.Karmaşa ya ve kaos ortamına müsait yeni TTK ile bu memleket yürümez



660 ile ilgili 2 ncil mevzuat zaten hazır. Neden Kapalı kapılar ardından tatışılıyor. Efendim gerekçe 1 Temmuz 2012 dayanağımız yeni TTK yayınlandıktan sonra yayınlanacak.... Ne Fark eder ? şimdiden tartışılsa...



Tüm bu gelişmeler gösteriyor havanda su dövülmüş. Kimileri hala havanda birşey varmış havası göstermeliği içerisinden kurtulmaya çalışıyor kendini






Tasarının Plan Bütçeye gitmiş hali için tıklayınız




Ulusal Muhasebecilerin tepkileri..
SİZ, İŞBİRLİĞİ DİYORSUNUZ ONLAR, İŞİNİZ BİTTİ DİYOR

T.C.Başbakanlık Kanunlar ve Kararlar Genel Müdürlüğü?nün 26/04/2012 tarih ve

B.02.0.10/101-534/1876 sayılı yazısı ile T.B.M.M.ne gönderilen Başbakan R.Tayyip Erdoğan ile Bakanlar ın imzasını taşıyan Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun tasarısının 18.maddesi ile 492 sayılı Harçlar Kanunu?nun 8 sayılı harçlar tarifesine aşağıdaki hükmün ilave edilmesi teklif edilmiştir.

XIV-Denetim yetkilendirme belgeleri ve müşavirlik ruhsat harçları:

1-Denetim şirketleri için (her yıl)

a)Kamu yararını ilgilendiren kuruluşları denetleyecek bağımsız

denetim kuruluşları yetkilendirme belgeleri 30.000 TL

b)Diğer kuruluşları denetleyecek bağımsız denetim kuruluşları

yetkilendirme belgeleri 15.000 TL

2-Denetim Yetkilendirme Belgeleri ve müşavirlik ruhsat harçları

a)Yeminli Mali Müşavirlik Ruhsatı 1.750 TL

b)Bağımsız Denetçi Yetkilendirme Belgesi 1.500 TL

c)Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Ruhsatı 1.250 TL

Yeni Türk Ticaret Kanunu bir devrim(!) diye sunanların en fazla üzerinde durdukları husus denetim yetkisinin YMM?ler ile SMMM?lere ve bunlar tarafından kurulacak bağımsız denetim şirketlerine verilmesi idi.Ayrıca denetçi tayini ve sicillerinin oluşturulması TÜRMOB tarafından gerçekleştirilecekti.

660 sayılı kararname abartılı sevinç gösterileri ve yersiz propaganda yapanların ayaklarının yere basması sonucunu doğurdu.Anlaşıldı ki denetim ve denetçi boyutunda yeni TTK?nun hiçbir hükmü yoktur.Tek yetkili söz konusu kararname ile teşekkül ettirilen kurum ve Maliye Bakanlığı?dır.Bu kararname denetçilerin YMM?ler ve SMMM?ler arasından kurumca belirlenecek usullere göre atanacağını öngörmektedir.Şimdilerde kurum temsilcilerimiz çaresizce beklemektedir.Acaba denetçi ataması hangi usulle yapılacaktır.? Kamu gözetimi kurumunun ağırlıklı eğilimi görünen belirtiler de dikkate alındığında SINAV yapmaktır.Bu eğilimini muhafaza eden kurum şimdilerde YMM?leri sınavdan muaf tutmayı planlamakta ve şirket cirolarını baz alarak denetime kademeli geçişi öngörmektedir.
Türmob ve odalarımız bu gelişmelere müdahale edememektedir.Tek yapabildikleri bizi dikkate almazsanız başarılı olmazsınız yakınmaları ve İŞBİRLİĞİ talebidir.

Şimdi geliyoruz yukarda bahsedilen yasa teklifinin özüne bu yasa teklifi ile :

Fiili olarak BAĞIMSIZ DENETÇİ?lik diye bir meslek ihdas edilmiştir.Bağımsız denetim kuruluşları(dikkat edin şirketleri değil) ikiye ayrılmıştır.SMMM?lik mesleği ise küme düşmüştür. İddialı bir laf ediyoruz ve diyoruz ki; tüm bu gelişmelerin sonucu BAĞIMSIZ DENETÇİLER ODASI kurulmasını getirecektir. Çünkü bir kısım YMM?lerimizle özellikle denetim pastasını tekelinde tutmak isteyen yabancı denetim kuruluşları böyle istemektedir.Çok uluslu şirketlerin de bu tür bir yapılanmadan stratejik çıkarlarının bulunduğu unutulmamalıdır.

Türmob?u ve odalarımızı şimdiden uyarıyor,işimizi bitirmek isteyenlere karşı gerekli tedbirleri almalarını öneriyoruz.Tedbir?in ne olacağı ise çok açıktır:bütün gelişmeleri meslek mensupları ile paylaşmak,onların gücüne güvenmek ve onları seferber etmek.!

Son söz;halkımızın talebi olmayan ,milletin ve ülkemizin birliğini tehlikeye düşürecek anayasa tanıtım toplantılarına katılmak yerine meslek mensuplarının talepleri ve sorunlarının çözümleri için enerji harcanmalıdır.04/05/2012

Saygılarımızla

ULUSAL MUHASEBECİLER BİRLİĞİ
YÜRÜTME KURULU
 
Üst