fonradar

Banka Kredileri

Üyelik
23 Ara 2013
Mesajlar
1
Konum
ankara
Arkadaşlar yeni kurulan bir firmada işe başladım. Biraz işin acemesiyim. müsade ederseniz birkaç soru sormak istiyorum.
öncelikle kredi ile ilgili olan olsun. Geçtiğimiz ay şirket yp olarak kredi aldı bir miktar. ben gelmeden belli bir faizi de ödenmiş. Ben bu kredi mevzuunda 180 ve 280 olayını anlayamıyorum. 180 veya 280 e attığımız zaman faizleri ödemesi sırasındaki kayıt nasıl oluyor. İlk sorum buydu.
İkincisi şirket gümrükten bir mal aldı yeni. Fatura tarihinden 2 gün önce navlunu ve sigortası dahil tedarikçiye tüm ödemeler yapıldı. Sorum şu ben malın maliyetini hesaplarken ödeme yaptığım tarihi mi fatura tarihini mi, yok sa gümrükten girdiği tarihi mi baz almalıyım?
üçüncü bir sorum ise. şirketin belgelendiremediği giderlerinin kaydı nasıl oluyor?
Yardımcı olursanız çok sevinirim. Herkese iyi akşamlar.
 
Selamlar
Sayın stajerim,yardımcı olmak niyetindeyseniz genelden paylaşın ki bilmeyen arkadaşlar da bilgilerden faydalansın..
Saygılar
 
1- Kredi Ana Para : 100.000,00- TL.
Faiz : 24.000,00- TL.
Vade : 24 Ay
Faizin yarısı 2012 yarısı 2013 yılını kapsıyor
İlk Taksit Ödemesi :31.01.2012


_________________ /__________________
102 100.000,00-
300 100.000,00-
________________ /___________________
180 12.000,00-
180.2012.01 3.000,00-
180.2012.02 3.000,00-
180.2012.03 3.000,00-
180.2012.04 3.000,00

280 12.000,00-

300 24.000,00-
________________ /__________________


İkinci kayıt, kullandığın ana para için ödemeniz gereken faiz tutarının muhasebeleştirilmesidir. Bunun mantığı şu,
Vadesi gelmeyen taksitleri ödemediğin için giderleştirimezsiniz. Yaptığınız kayıtla bunu kayıtlarınızın içine almış olursunuz.

1 yıldan önce ödemeniz gereken faiz giderlerini; 180
1 yıldan sonra ödeyecek olduklarınızı; 280 hesaplatda takip etmelisiniz.

180 hesabın altındaki dört kırılımın nedeni, bu ödemeleri geçici vergi dönemlerinde giderleştirmeniz içindir. Yani 31.03.2012 tarihindeki taksidi de ödeyince şu kaydı yaparak üç aylık faiz ödemenizi giderleştirmiş olacaksınız.

______________/________________
780 3.000,00-
180.2012.01 3.000,00-
_____________/_________________

yılsonunda 280'deki tutarı 180'e aktarıp yine geçiciciye göre ayırmalısınız.

Umarım açılamalarımın faydası olur.

2-İkincisi şirket gümrükten bir mal aldı yeni DEMİŞSİNİZ ACABA ne demek istemişsiniz gümrükte kalan malı ihaleyle mi aldınız yoksa normal ithalat işlemimi yaptınız ona göre cevap verelim
3-şirketin belgelendiremediği ama ıspatlayabildiği ufak tefek masrafları gider olarak işleme hakkına sahipsiniz
 
Son düzenleme:
Üst