İyi Akşamlar..
işyeri çalışma süresini sözleşmede haftalık olarak 45 saat olduğunu belirtmiş ve çalışma saatleri veya vardiyalı çalışmayı ayrıca düzenleyip ilan edeceğini belirtmiş olsa da 3 aydır herhangi bir düzenli çalışma saati belirlenmemiş olduğundan ne zaman işe çağıracakları ne zaman gececi ne zaman gündüzcü olacağımız an itibari ile belli olmamakta ve bundan dolayı (özellikle aile,çocuk bağlamında ) mağduriyet yaşamaktayım.
haftalık çalışma (her hafta değişebiliyor) örnek.tesi:08,00-08,00 salı boş çarşamba :08,00-08,00 perşembe boş cuma :08,00-18,00 c.tesi :08,00-08,00 pazar boş.
Durumu işyeri ile defaten görüşmeme rağmen halen belli bir çalışma düzenine geçemedik ve geçeceğimizide pek düşünmüyorum.
Sorum şu ;
1. Çalışma süreleri aylık olarak mı hesap yapılması gerekir yoksa haftalık mı .örnek haftalık çalışma süresi 45 saatten aylık çalışma 180-190 saat yapıyorsa ve ben gece çalışmalar dahil aylık 190 saat çalışıyorsam fazla ücret hesaplamasının ( geceden dolayı) yapılması gerekir mi?
2.İşyeri ile uzun süreli bir sözleşme imzalamış olduğumdan işyerinin dediklerini aynen yerine getirmek durumunda kalıyorum.İşyerinin çalışma saatlerini düzenlemek gibi bir sorumluluğu varmıdır.Bununla ilgili yaptırım olarak ne yapılabilir,veya bu işyerinden tazminat ödemeden nasıl ayrılabilirim.
işyeri çalışma süresini sözleşmede haftalık olarak 45 saat olduğunu belirtmiş ve çalışma saatleri veya vardiyalı çalışmayı ayrıca düzenleyip ilan edeceğini belirtmiş olsa da 3 aydır herhangi bir düzenli çalışma saati belirlenmemiş olduğundan ne zaman işe çağıracakları ne zaman gececi ne zaman gündüzcü olacağımız an itibari ile belli olmamakta ve bundan dolayı (özellikle aile,çocuk bağlamında ) mağduriyet yaşamaktayım.
haftalık çalışma (her hafta değişebiliyor) örnek.tesi:08,00-08,00 salı boş çarşamba :08,00-08,00 perşembe boş cuma :08,00-18,00 c.tesi :08,00-08,00 pazar boş.
Durumu işyeri ile defaten görüşmeme rağmen halen belli bir çalışma düzenine geçemedik ve geçeceğimizide pek düşünmüyorum.
Sorum şu ;
1. Çalışma süreleri aylık olarak mı hesap yapılması gerekir yoksa haftalık mı .örnek haftalık çalışma süresi 45 saatten aylık çalışma 180-190 saat yapıyorsa ve ben gece çalışmalar dahil aylık 190 saat çalışıyorsam fazla ücret hesaplamasının ( geceden dolayı) yapılması gerekir mi?
2.İşyeri ile uzun süreli bir sözleşme imzalamış olduğumdan işyerinin dediklerini aynen yerine getirmek durumunda kalıyorum.İşyerinin çalışma saatlerini düzenlemek gibi bir sorumluluğu varmıdır.Bununla ilgili yaptırım olarak ne yapılabilir,veya bu işyerinden tazminat ödemeden nasıl ayrılabilirim.