Bildiğiniz gibi 30/03/2005 günü çıkarılan dernekler yönetmeliği ile derneklerin tutması gereken defterler üye kayıt, karar, işletme, alındı belgesi, demirbaş ve evrak kayıt defteri olarak yeniden düzenlenmiştir. Buna göre daha önce işletme, envanter, üye kayıt ve karar defteri tutan basit dernekler bundan böyle yukarıda zikrettiğim defterleri tutacaklardır. Yönetmelikte bunların ne zamana kadar tasdik ettirileceğine dair hüküm olmamakla beraber 30 eylüle kadar tasdik ettirilmesi gerekiyordu. Şayet henüz tasdik ettirilmedi ise bir an önce tasdik ettirilmesi yerinde olur.
Yine bu yönetmelikle kullanılan alındı makbuzları ile gider makbuzlarının 30 eylüle kadar kullanılacağı bu tarihten sonra ise KESİNLİKLE KULLANILAMAYACAĞI yönünde bir düzenle getirilmiştir. Bu uygulama mantığa ters gelse de yapılacak bir şey yoktur. Bunun için elinizde bulunan bu makbuzları 30 eylülden itibaren kullanmamanızı ve matbaadan alındı makbuzu ve gider makbuzu bastırmanızı tavsiye ediyorum. Bu konuda irtibatta bulunduğunuz dernekleri uyarmanız görevli arkadaşlarımızın cezai işleme muhatap olmaması açısından önemlidir. Matbaalar bu konuda karar defterine alınan bir karar ve görevlendirilen kişinin nüfus hüviyet cüzdan fotokopisini istemektedirler.
Selam ve saygılarımla…01/10/05
İbrahim BALCIOĞLU
İstanbul Mali Müşavirler ve Muhasebeciler Derneği Muhasibi