E-bildirge excel yeni format hk.

ugurakin

Katkı Sunan Üye
Üyelik
7 Eyl 2005
Mesajlar
191
Konum
Tekirdağ
merhaba,

sgk nın e-bildirge sayfasında yer alan (05.07.2010 tarihinde güncellenen) aşağıdaki yazıya göre bir sorum olacak.

örneğin ; bir çalışanın ikramiyesi dahil prime esas kazanç tutarı 4.000,00 TL olsun. ikramiyesi ise 1.000,00 TL ise
yeni formatta prime esas kazanç toplamı alanına 4.000,00 TL yi mi yoksa ikramiye çıkardıktan sonra geriye kalan 3.000,00 TL yi mi gireceğiz ?




"...1- Prim ödeme gün sayısına 1 ila 30 arasında bir gün sayısı girilmiş olması halinde,
- "Hak Edilen Ücret" bölümüne, sigortalıların ay içinde hak ettikleri ücretleri girilecek olup, prim ödeme gün sayısına karşılık gelen prime esas kazanç alt sınırının altında ve prim ödeme gün sayısına karşılık gelen prime esas kazanç üst sınırının üstünde ücret girişine izin verilmeyecektir.
- "Prim İkramiye ve Bu Nitelikteki İstihkak" bölümüne, sigortalılara ilgili ayda ödenen ücret dışı ödemeler (prim, ikramiye ve bu nitelikteki istihkaklar) girilecek olup, "Hak Edilen Ücret" bölümüne girilen kazanç tutarı da dikkate alınarak, prim ödeme gün sayısına karşılık gelen üst sınırının üstünde, ücret dışı ödeme girişine izin verilmeyecektir.
2- Prim Ödeme Gün Sayısına 0 (sıfır) yazılmış olması halinde, "Hak Edilen Ücret" ve "Prim İkramiye ve Bu Nitelikteki İstihkak" bölümüne, herhangi bir kazanç tutarı girilemeyecektir...."
 
Ynt: e-bildirge excel yeni format hk

Evet ben de merak ediyorum, brüt 4000 ücreti olup 2000 de ikramiyesi olan birinin girişi bu açıklamaya göre nasıl yapılacaktır ??? (01/07/2010 dan geçerli ssk tavanı 4.943,25.-TL)
 
Ynt: e-bildirge excel yeni format hk

Daha baska bir sorun da bence sudur;
Tavan 5000 TL olsun
Kisi temmuz ayinda 3500 TL maas, 2000 tl ikramiye aldiysa diyelim ki excelde 3500 bir kolona, ikramiyenin tavana kadar olan tutari yani 1500 TL ikinci kolona yazilmis olsun.
Agustos ayinda kisi sadece 3500 TL maas almissa, bilindigi uzere ucret disi odemelerin tavani asan kismi obur aya devrediyor, bu kisinin de 500 tl lik tutari obur aya devretti ve ondan SGK kesildi,, bu durumda agustos ayi bildirgesinde bu 500 TL lik rakam nasil gosterilecek ?
En kisa zamanda konuyla ilgili bir genelge yayinlanmasi gerekmekte diye dusunuyorum, Ankara e-bildirge servisini aradim onlar bu degisikligi ilk kez benden duydular ne diyebilirim ki...
 
Ynt: e-bildirge excel yeni format hk

belki e-bildirge uygulaması için daha erken ama 1 temmuz dan itibaren sigortalı işten ayrılma belgesi düzenleyecekleri bu tablo (ayrı ayrı girilmesi durumu) ekranda sabırsızlıkla bekliyor olacak.
 
Ynt: e-bildirge excel yeni format hk

ugurakin ' Alıntı:
belki e-bildirge uygulaması için daha erken ama 1 temmuz dan itibaren sigortalı işten ayrılma belgesi düzenleyecekleri bu tablo (ayrı ayrı girilmesi durumu) ekranda sabırsızlıkla bekliyor olacak.

Evet beklemeye başladı.. ??? Bu değişklikle ilgili bir genelge yayınlarlar herhalde..
 
Ynt: e-bildirge excel yeni format hk

Isten ayrılma bildirgesinde degisiklikle ilgili link gonderebilir misiniz ? Formatta nasil bir degisiklik olmus ?
 
Ynt: e-bildirge excel yeni format hk

Temmuz ayı çıkış tarihi vererek işten ayrılma bildirgesi düzenlemeyi denediğinizde yeni formatı görebilirsiniz.
 
Ynt: e-bildirge excel yeni format hk

Önceki aydan devreden ssk matrahının ne yapılacağına dair bir bilgi yok ebildirge açıklamalarında
örneğin:
kazanç 1000 tl
prim 1000 tl
önceki aydan sarkan matrah 1000 tl ise bordronuzdaki martrah 3000 tl olmaktadır.

yapılan değişikliğe göre kazançlarda 1000 tl gösterilecek prim ikramiye vs sütununda 1000 tl gösterilecek. geriye kalan 1000 tl matrahın ne olacağı meçhul.
 
Ynt: e-bildirge excel yeni format hk

İşten ayrılan personele yapılan izin ücreti ödemesi 'Prim İkramiye ve Bu Nitelikteki İstihkak' bölümünde gösterilmelidir değil mi?
 
Ynt: e-bildirge excel yeni format hk

hakankrl ' Alıntı:
İşten ayrılan personele yapılan izin ücreti ödemesi 'Prim İkramiye ve Bu Nitelikteki İstihkak' bölümünde gösterilmelidir değil mi?

Ben de 2 temmuz çıkışlı personelim için izin ücretini o bölümde gösterdim. Zaten personelin ücret hakedişi 2 günlük tavana dayanıyordu. Brüt ücretten tavan SPEK'i düşüp, kalanını İkramiye olarak yazdım. Aslında yapmak istediğim brüt ücreti doğrulamaktı bir anlamda da.

Birşeyleri yaparken sonucunu neden dikkatlice düşünmüyorlar bunu anlamak zor açıkçası. Zaten konuda da yazıldığı gibi çoğu memur birçok şeyden bir haber.
 
Ynt: E-bildirge excel yeni format hk.

5746 ya göre e - bildirge verdiğimden aşağıdaki gibi olması muhtemel.

ücret 3500 tl prim 2000 tl ise öcelikle ücret yazılacak.2000 tl nin tavan rakama kadar olan kısmı prim/ikramiye bölümüne yazılacak.artan kısım 2 ay daha düşüleceğinden ertesi ay 3500 tl ücret yazılıp (3500+2000=5500 - 4943,25 = 556,75) prim kısmına 556,75 tl yazılacak.
 
Ynt: E-bildirge excel yeni format hk.

sonic ' Alıntı:
5746 ya göre e - bildirge verdiğimden aşağıdaki gibi olması muhtemel.

ücret 3500 tl prim 2000 tl ise öcelikle ücret yazılacak.2000 tl nin tavan rakama kadar olan kısmı prim/ikramiye bölümüne yazılacak.artan kısım 2 ay daha düşüleceğinden ertesi ay 3500 tl ücret yazılıp (3500+2000=5500 - 4943,25 = 556,75) prim kısmına 556,75 tl yazılacak.

5746 ya göre bildirim yaparken prim ikramiye gibi ücret dışı ödemeleri gösteremezsiniz.
5746 ya göre ücret 3500 olacak, kanun kapsamındakilere ödenen prim ve ikramiye gibi ücret dışı ödemeler bu kanun kapsamına alınamayacağından dolayı aynı kişi için 5510 sayılı kanun seçilerek ayrı bir bildirgede de 0 gün olarak prim bildirilmeli(toplamda tavan aşılmamak kaydıyla)..

Artan kısım da sonraki ay 5510 sayılı kanun seçilip yine ikramiye olarak bildirilmeli.


Yani Temmuz'da
5746 sayılı kanun bildirgede 30 gün ve 3.500,00.- TL
5510 sayılı kanun bildirgede 0 gün ve 1.443,40.-TL

Ağustosta,
5746 sayılı kanun bildirgede 30 gün ve 3.500,00.- TL
5510 sayılı kanun bildirgede 0 gün ve 556,60.-TL (ayrıca prim-ikramiye ödemesi yoksa temmuzdan devreden)

şeklinde olmalı.
 
Ynt: E-bildirge excel yeni format hk.

sonic ' Alıntı:
2000 tl nin tavan rakama kadar olan kısmı prim/ikramiye bölümüne yazılacak.artan kısım 2 ay daha düşüleceğinden ertesi ay 3500 tl ücret yazılıp (3500+2000=5500 - 4943,25 = 556,75) prim kısmına 556,75 tl yazılacak.

Mecburen bu şekilde yapılacak fakat açıklamada "sigortalılara ilgili ayda ödenen ücret dışı ödemeler (prim, ikramiye ve bu nitelikteki istihkaklar) girilecek olup" şeklinde ifade var. Yani ay içinde ödenen rakamdan bahsediyor.
Eminim bunu düzenleyen kişinin aklının köşesinden bile geçmedi bir önceki aydan matrah devretmiş olabileceği
 
Ynt: E-bildirge excel yeni format hk.

goksel_k ' Alıntı:
sonic ' Alıntı:
2000 tl nin tavan rakama kadar olan kısmı prim/ikramiye bölümüne yazılacak.artan kısım 2 ay daha düşüleceğinden ertesi ay 3500 tl ücret yazılıp (3500+2000=5500 - 4943,25 = 556,75) prim kısmına 556,75 tl yazılacak.

Mecburen bu şekilde yapılacak fakat açıklamada "sigortalılara ilgili ayda ödenen ücret dışı ödemeler (prim, ikramiye ve bu nitelikteki istihkaklar) girilecek olup" şeklinde ifade var. Yani ay içinde ödenen rakamdan bahsediyor.
Eminim bunu düzenleyen kişinin aklının köşesinden bile geçmedi bir önceki aydan matrah devretmiş olabileceği


01/07/2010-31/12/2010 SPEK tavanı 4.943,40.-TL

Tamam işte siz de 5510 sayılı kanuna göre bildirgede prim (sonraki 2 ay için devreden)tutarlarını Hak Edilen Ücret bölümünde değil de Prim İkramiye ve Bu Nitelikteki İstihkak bölümünde göstermelisiniz.
 
Ynt: E-bildirge excel yeni format hk.

Nakit verilen yol ve yemek paraları
hak edilen ücrete mi
prim ikramiye
hangisine ilave etmeliyiz
Saolunn
 
Ynt: E-bildirge excel yeni format hk.

"Prim İkramiye ve Bu Nitelikteki İstihkak" bölümüne diye yorumlanabilir.
 
Ynt: E-bildirge excel yeni format hk.

Bu konunun kesin bir cevabı yokmudur çünkü eminimki çoğu firma yol veya yemek paralarını nakit veriyor
nerde göstereceğiz ki ? :-\
 
Ynt: E-bildirge excel yeni format hk.

Hak edilen ücret kapsamı içine "çıplak ücret, fazla çalışma ücreti, hafta tatili ödemeleri ve kullanılmayan izin ücreti" girmekte. Bu ödemeler öteden beri 506 sayılı kanunun 77/a bendi kapsamında değerlendirilmektedir. Geçmişte Tasarrufu Teşvik kesintileri için de bu kapsam kullanılmıştı.
 
Ynt: E-bildirge excel yeni format hk.

Dun yeni e-bildirge excel ve xml formatları sgknin sayfasına koyulmuş fakat yine karışıklıklar var. Şöyle ki; excelde PEK kolonunun adı ücret olarak değişmiş burada sadece ücretten gelen rakamlar bu kolonda yer alacak diye düşünülüyor fakat kolonun commentinde ücret+ikramiye tutarı bu kolona basılacak denmiş, yani kişi 1000 tl ücret alıyor 500 tl lik primi var ise, ücret kolonuna 1500 tl basılacak, ikramiye kolonuna 500 tl basılacak gibi bir yönlendirme yapılıyor bu commentle. Fakat excelin içinden xml ürettiğinizde xml macrosu ücret kolonundaki rakamla ikramiye kolonundaki rakamı topluyor, bu durumda prime esas kazanc tutarı 1500+500 =2000 tl olarak üretiliyor ve yanlış oluyor. Diyeceğim comment yanlış yazılmış sanırım, ücret kolonunda sadece ücret olmalı gibi bir izlenime kapıldım, binlerce kişiyi ilgilendiren bir durumda bu kadar basit bir hata nasıl yapılıyor anlayabilmiş değilim.
 

Benzer konular

Üst