fonradar

E Defter Kullanımı Hakkında

asuri33

Katkı Sunan Üye
Üyelik
19 Tem 2008
Mesajlar
150
Konum
İSTANBUL
Merhaba

Arkadaşlar 2014 Aralık ayı itibariyle E-Defter kullanımına başladım.Mikro 15 Muhasebe ve E Defter programını kullanıyorum.
Fatura kayıt işlemi yaparken : ..... tarih .... nolu fatura XXX Firması diye açıklama yazıyorum.
Banka işlemlerinde ise : .... tarihinde xxx bankasından yyy bankasına eft diye açıklama yazıyorum.Ya da --- tarihinde xxxx bankası masraf (Dekont vs hiç bir şey yazmıyorum)


Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda ;


- E Defter beratımı ne zaman yapmalıyım?

- İşlem açıklamalarımda bir sorun var mıdır ?

- Zaman damgasını kullanmak zorunda mıyım ve nereden temin edebilirim?
 
- Defter beratları ilgili ayı takip eden üçüncü ayın sonuna kadar yapılacak. Yani Ocak ayı defteri Nisan sonuna kadar, Şubat ayı defteri Mayıs ayı sonuna kadar şeklinde. Yalnız Aralık ayı defterleri için özel bir durum var. Kurumlar vergisi mükellefleri kurumlar vergisi beyannamelerini Nisan ayı sonuna kadar verdikleri için sadece aralık ayı defterlerini takip eden üçüncü ay olan mart ayı değilde nisan ayında verebilecek.

Yalnız şöyle bir durum var. Siz 2014 Aralık ayı içinde e-deftere geçtiğiniz için 2014 yılı kasım ayına kadar olan defterlerinizin dökümünü alıp Aralık sonuna kadar kapanış yaptırmanız gerekiyordu.

- E-Defter'den bağımsız olmak üzere herhangi bir yevmiye kaydı yaparken satır açıklamasında kaydı yapılan evrakın türü, numarası ve işlemin tarihi bilgilerinin yazması gerekir. Fatura ile ilgili açıklamanızda sorun görünmüyor. Fakat Banka ile ilgili açıklamanızda tarih kısmını mutlaka yazın.

E-Defter tarafına gelirsek, yevmiye satır açıklamasından bağımsız olarak yapılan yevmiye kaydı ile ilgili belge detaylarının girilmesi gerekiyor. Bu da genellikle yevmiye fişi içerisinde veya fiş içerisinden çağrılan bir ekrana giriş yapılıyor.
Bu bilgiler ise; Tarih, belge no, belge türü, eğer kayıt bir ödemeye ait ise ödeme şekli kısımlarının girilmesi gerekiyor.

- Zaman damgası mecburi değil. Zaman damgası hangi durumlarda kullanılacak; Diyelim ki Nisan ayı içinde ocak ayı defterlerinize berat alacaksınız, oldu ki son günlere bıraktınız ve gib'in sitesinde meydana gelen bir problem var ve bir türlü defter beratınızı alamıyorsunuz. Bu durumda eğer zaman damganız varsa, kendi sisteminizde defterleri zaman damgası ile damgalayarak zamanında oluşturduğunuzu ispat edebilir ve gib'deki problem bir sonraki ayda bile düzelse herhangi bir yaptırımla karşılaşmadan beratınızı alabilirsiniz. Ücreti de çok fazla bir şey değil. Ben almanızı tavsiye ederim. Zaman damgasını Kamu SM - Ücretsiz Zaman Damgası İstemci Yazılımı adresinden temin edebilirsiniz.
 
Günaydın Arkadaşlar,
biz de Ocak 2015 den itibaren e-defter kullanıcısıyız
.... kullanıyoruz dün sistemcimiz tüm kayıtların tek tek olması yönünde uyardı bizi fakat bu bizim için çok zor olacak bu konuda emin olmam gerekiyor kayıt şekli nasıldır
her satış faturasını tek tek muhasebeleştir bir fatura bir fiş diyor oysa yüzlerce fatura kesiyorum her birine fiş dökmem hem kağıt israfı demek değil mi ne anlamı kaldı e-defter uygulamasının fiş dökmezsem de her ay denetimde oluyoruz fişler tek tek kontrol ediliyor nasıl olacak ayrıca mahsup fişinde neler yazması zorunlu
yine bankaları örneğin gelen havaleleri bankandan dekont iste her bir havaleyi dekont numarası girerek muhasebeleştir diyor bu da çok zor bir günde 30 gelen hvl 30 giden havale eft olduğunu düşünün yüzlerce binlerce mahsup fişi demek doğrusu nedir ne yapmamız gerekiyor kayıt şekli olması gerekli ibareler nedir acil cevap rica edebilir miyim muhasebeleştirme yapamıyorum
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Günaydın Arkadaşlar,
biz de Ocak 2015 den itibaren e-defter kullanıcısıyız
.... kullanıyoruz dün sistemcimiz tüm kayıtların tek tek olması yönünde uyardı bizi fakat bu bizim için çok zor olacak bu konuda emin olmam gerekiyor kayıt şekli nasıldır
her satış faturasını tek tek muhasebeleştir bir fatura bir fiş diyor oysa yüzlerce fatura kesiyorum her birine fiş dökmem hem kağıt israfı demek değil mi ne anlamı kaldı e-defter uygulamasının fiş dökmezsem de her ay denetimde oluyoruz fişler tek tek kontrol ediliyor nasıl olacak ayrıca mahsup fişinde neler yazması zorunlu
yine bankaları örneğin gelen havaleleri bankandan dekont iste her bir havaleyi dekont numarası girerek muhasebeleştir diyor bu da çok zor bir günde 30 gelen hvl 30 giden havale eft olduğunu düşünün yüzlerce binlerce mahsup fişi demek doğrusu nedir ne yapmamız gerekiyor kayıt şekli olması gerekli ibareler nedir acil cevap rica edebilir miyim muhasebeleştirme yapamıyorum

Dilek hanım;


Bütün söyledikleri doğru. Faturalar zaten E fatura her halde . Her fatura için bir fiş keseceksiniz. (bizde günde 150-200 adet). Fişi kayıt edip dökmemek sistemde saklamak da bir seçenek ama uygulaması zor olabilir.
Banka işlemleri de aynı şekilde . Ancak sistemciniz ön muhasebe modülünden aynı gün içersinde yapılan tüm havale ve eft ler için ayrı bir makbuz üretebilir buna verilen makbuz numarasını da muhasebe kısmana tek belge olarak aktarabilirisiniz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Daha öncede yazdım, her belgenin bir muhasebe fişi olacağı ifadesi yanıltıcı. Tebliğde söylenen her belgenin belge türü ve tarihinin belirtilmesi ve her belgenin tek satır olarak kaydı. bir muhasebe fişi içerisinde belgeleri tek satır olarak türü ve tarihi belirtilerek kayıt yapılmasında bir sorun olduğunu düşünmüyorum. aksi halde muhasebe fişine gerek kalmaz.
 
  • Gelir İdaresi’nin her bir belgeye tek yevmiye maddesi istediği doğru mudur? Bu konu ile ilgili yayımlanmış herhangi bir tebliğ var mıdır? Özellikle fatura ile perakende fişler (kasa işlemleri) açısından sorumu cevaplarsanız memnun olacağım. DetayBu konuda yayımlanmış bir tebliğ yok. Ancak e-defter uygulaması teknik kılavuzlarında her bir belgenin ayrı yevmiye kayıtlarında gösterilmesi gerektiği ile ilgili düzenleme mevcut. Yani her belge ayrı yevmiye kayıtlarında gösterilecek.

    Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
    0014582E-DEFTERe-Defter MevzuatıHerkese Açık2014-08-28 17:192014-09-20 18:29
    Bildirenahmetozturk1983
    DurumçözümlenmişÇözümçözümlendi
    Konu0014582: tek yevmiye maddesi tek belge
    SoruMerhabalar,

    Gelir İdaresi'nin her bir belgeye tek yevmiye maddesi istediği doğru mudur? Bu konu ile ilgili yayımlanmış herhangi bir tebliğ var mıdır? Özellikle fatura ile perakende fişler (kasa işlemleri) açısından sorumu cevaplarsanız memnun olacağım.

    Saygılar.
    EtiketlerHiçbir etiketi yok.
    ÖNEMLİ UYARI
    Eklenen Dosyalar


    İlişkiler




    Cevap
    (0025035)
    Gelir İdaresi Başkanlığı
    2014-09-12 14:32


    Bu konuda yayımlanmış bir tebliğ yok. Ancak e-defter uygulaması teknik kılavuzlarında her bir belgenin ayrı yevmiye kayıtlarında gösterilmesi gerektiği ile ilgili düzenleme mevcut. Yani her belge ayrı yevmiye kayıtlarında gösterilecek.
 
Sayın asuri 33 bizde v15 ve e defteri kullanıcaz. Kayıtları nasıl yapıyorsunuz acaba? v15 e işleyip ordan e defteremi aktarılcak? yoksa sadece e defteremi işlenicek? Teşekkürler.
 
Sayın kea44

Siz, daha önce olduğu gibi evrakları V15'e işliyorsunuz.E Defter programına giriş yaptığınızda program V15 te işlediğiniz kayıtları otomatik olarak alıyor.

..........................link iş görür...


NOT : Link vermek yasaktır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar gider faturalarınızı da tek tek mi işliyorsunuz acaba ?

şuan biz tek tek işliyoruz ve iş yükünü epey bi arttırıyor, defter yazdırmak çok daha kolaydı...
 
Arkadaşlar bir kere şurada bir anlaşalım, e-fatura e-defter bizlerin işlerini kolaylaştırmak için değil kamunun denetimini kolaylaştırmak için var.

GİB'in e-Defter Uygulama Kılavuzu V 1.0 'da 15 nolu sayfasında derki;

"Muhasebe kaydına esas teşkil eden işlem bir belgeye dayanıyorsa, mutlaka documenttype (belge tipi) alanının kullanılması gerekmektedir (bkz. Tablo 1). Ancak muhasebe kaydına esas teşkil eden işlem bir belgeye dayanmıyorsa documenttype(belge tipi) alanı elektronik defterlerde kullanılmamalıdır. Dolayısıyla muhasebe kaydına esas teşkil eden işlem bir belgeye dayanmıyorsa, belge türü, tarihi (documentdate) veya numarası (documentnumber) gibi bilgiler verilemez. Örneğin, açılış-kapanış işlemleri belgeye dayalı olmayabilir."

Şahsen ben; açılış fişi, virman, vergi tahakkuku gibi fişlerde üç alanıda boş geçiyorum.



Sayfa 16'da ise;

Bilindiği üzere bankaya ait işlemlerde muhasebe kaydına esas belge dekont olmaktadır. Dekontların e-Defter uygulamasında belge tipi “other” ve belge açıklaması “dekont” olarak kaydı yapılır ve dekontun numara ve tarihinin de girilmesi zorunludur. Ancak dekont üzerinde belge numarası-tarihi yok ise, kullanılan muhasebe programının söz konusu işleme vermiş olduğu tarih ve numara, belge numarası ve tarihi olarak yazılabilir.
Eğer bankaya ait işlemler dekont bazında tek tek muhasebeleştirilemiyorsa, bu banka işlemleri günlük olarak, banka banka ayrıştırmak koşuluyla, her bir bankadan yapılan işlemler birer muhasebe fişinde işlenebilir. e-Defterde bu kayda esas belge olarak muhasebe fişi gösterilebilir. Bu muhasebe fişi e-defter uygulamasında belge tipi “other” ve belge açıklaması “Muhasebe Fişi” olarak kaydı yapılır ve fişin numarası ve tarihi girilir.


Çoğumuz dekontlara zamanında ulaşamaz, ulaşsa bile her hareketin dekont numarasını bulup muhasebe programına giremez dolayısıyla önümüzde 2 seçenek var;
1-Günlük ve banka banka fişler açıp günlük hareketleri işledikten sonra;
belge tipi:"other"
belge açıklaması: "muhasebe fişi"
belge no: muhasebe fiş no ne ise onu yazacağız

2-Günlük ve banka banka fişler açıp günlük hareketleri ayrı ayrı fişlerde işledikten sonra;
belge tipi: boş
belge açıklaması: boş
belge no: boş bırakacağız.

Ben şahsen 2. yöntemi uyguluyorum, Luca teknik destek hattı'da onayladı.


Kolay gelsin.





Eidt: LUCA Destek'ten gelen mail aşağıda ki gibidir, umarım yardımı olur.

Sn. Y. YILDIZ;

Banka ekstrelerini elle giriyorsanız dekont yoksa her bankaya ve her bankanın aynı günlerine toplu tek yevmiye kaydı işleyebilirsiniz. Her güne ayrı bir yevmiye kaydınız olmalı. Belge türü muhasebe fişi olacak ve evrak numarası ve evrak tarihine kendiniz sıralı bilgi girişi yapmalısınız. Banka entegrasyon kullanıyorsanız evrak tarih ve numarasını, luca olarak biz atacağız.

Zorunlu belge olmayan fişlerde evrak tarihi numarası belge türü ve ödeme yöntemi hiçbir kayıt seçilmeyecektir. Bunların hepsi bütünlük arz etmektedir.


İyi çalışmalar..
 
Son düzenleme:

Benzer konular

Üst