E-fatura Hakkında

Üyelik
26 May 2014
Mesajlar
1
Konum
Adana
Merhabalar, e-fatura da temel fatura olarak düzenlenen faturalara itiraz ya da red hakkımız sistemsel olarak görünmüyor. Ancak içerik itibariyle yanlış ise fatura yine de kabul etmek zorunda mıyız? Rüknettin Kumkale'nin bununla ilgili bir yazısı var. "TTK nın 21. md uyarınca fatura alındığı tarihten itibaren 8 gün içinde itiraz edilmemişse kabul edilmiş sayılır. ancak temel faturalarda sözleşmeye aykırı içerik var ise 8 gün içinde itiraz edilmemişse müşteri tarafından kabul edilmiş sayılmayacaktır" yazıyor. bunun uygulaması nasıl olur acaba?
teşekkürler...
 

ksimkesyan

Tanınmış Üye
Üyelik
22 Mar 2013
Mesajlar
2,516
Konum
İstanbul
Sayın yasemin01,

Temel fatura e-fatura senaryolarına göre sistem üzerinden itirazı mümkün olmayan bir yapıdır. Ancak faturaya itirazı içeren 8 günlük süre tebliğ tarihinden itibarendir. Bu nedenle e-faturayı kabul ederseniz kabul ettiğiniz andan itibaren itiraz süreniz işlemeye başlar. İtirazınızı da en doğal yasal hakkınız çerçevesinde İTM veya diğer yasal itiraz yollarıyla gerçekleştirebilir ve haklarınızı koruyabilirsiniz.
e-fatura sisteminde getirilmiş düzenlemelerde başka sorulara da yazdığımız cevaplarda belirttik, sistemde çok eksik var, amaç yasal zeminde ve e-devlet tekniğinde prosedürlerin zamanlı ve doğrusunun uygulanmasıdır. Ancak açılmış forumda da sorulan sorulara verilen cevapları incelerseniz sizi de pek tatmin etmeyecek sorumluluğu da tamamen mükelleflere yığan bir durum var. Yine hatırlatırım ki e-fatura uygulamasının amacı asıl hızlı takibi gerçekleştirmek ve bazı tekrarlanan işlemleri azaltmaktır. Tebligat ve itirazlar için de bir yıldan fazladır faal olan KEP sisteminin de devreye alınmış olmasıdır. Bunlar yoluyla itirazlar en üst seviyede ve yasal yolla yapılabilir hale getirilmiştir. incelemenizi ve KEP adresi edinerek sıkıntılarınızı azaltıp işlemlerinizi kolaylaştırıp/kısaltmanızı tavsiye ederim.
 

Benzer konular

Üst