E-Fatura Uygulaması - Başvuru, Süreç, Kullanım ve Teknik Bilgiler

Üyelik
28 Eki 2010
Mesajlar
78
Konum
İstanbul
Merhabalar,

İstanbul'da kurulmuş yabancı sermayeli bir limited şirket E-Fatura Uygulaması kullanacaktır.

Bununla ilgili Uygulama ve Veri Yönetimi Daire Başkanlığına, Ankara'ya başvuru yapılması gerekiyor.

Daha önceden bu başvuruyu yapmış, süreci sonuçlandırmış ve uygulama kullanımı hakkında tecrübesi olanlar var mı acaba? Varsa eğer dikkat etmemiz gereken hususlar konusunda yardımcı olabilirler mi?

Tşk.
 
Öncelikle dikkatlice 397,415 ve 416 sayılı VUK Genel Tebliğinlerini okumanızı tavsiye ediyorum, yine de kafanıza takılan spesifik noktalar olursa yardımcı olmaya çalışırız.
 
Benim sormak istediğim bir şey var. Şimdi sistemin nasıl kullanılacağı, kimlerin kullanacağı, nereye başvurulacağı belli. Peki bazı aksilikler olduğunda mesela e-fatura da bir yanlışlık olduğunda ve faturada düzeltme gerektiğinde bunu nasıl yapıyoruz veya faturada düzeltme yapabiliyor muyuz? yoksa iptal etmemiz mi gerekiyor? Bununla ilgili bilgi verebiliyor musunuz?
 
E faturaya geçiş konusunda alt yapı çalışmasına başlayanlar var mıdır acaba aramızda. Başvuru süreçleri nekadar sürede cevaplanıyor ve hangi altyapı değişiklikleri yapmanız gerekti. Özellikle bu detayları anlatabilen çıkarsa iyi olur. Bu konuda internet ortamında hiç bir bilgi paylaşımı yok.
 
Maliyenin sayfasını inceliyorum. Şu an fiilliyatta geçiş aşamasında olanlar nasıl bir çalışma planı uyguluyorlar. Kullandıkları bilgisayar yazılım değişiklikleri ne aşamada, yoksa sadece maliyenin sitesini kullanarak efatura gönderme alma yöntemini tercih eden oluyor mu. Bu gibi sorunlar hakkında bilgi paylaşımı olursa herkesin işine yarar diye düşünüyorum
 
E faturayı kendi muhasebe programınız içinde kullanıyor iseniz artık bilgisayar sistemlerinizin ve internetinizin 7/24 kesintisiz çalışmak zorunda olduğunu biliyor musunuz.
Bilgisayarınızı kapatmanız gerektiğinde üç gün öncesinden haber vereceksiniz. Aksi taktirde cezalı duruma düşüyorsunuz.

e-fatura/ e-defter yükümlülük ve cezaları - Recep BIYIK
4) Sistemde yapılacak bakım ve onarım gibi işlemleri bildirme yükümlülüğü


Bilgi işlem sistemlerinin entegrasyonu yöntemiyle e-fatura uygulamasından yararlananların;

- Sistem üzerinde yapacakları bakım-onarım gibi işlemler nedeniyle sisteme erişim kesintiye uğrayacaksa, bu kesintiden önceki üç iş günü içerisinde durumu Gelir İdaresi Başkanlığı'na bildirmeleri,

- Kesinti süresinin hiçbir surette iki günü aşmamasını sağlamaları,
gerekmektedir.

Tebliğde bu zorunluluğa uyulmaması halinde uygulanacak müeyyide açıkça belirtilmiş olmamakla birlikte, bu mükelleflerin de entegrasyon izinlerinin iptalinin söz konusu olabileceği düşünülmektedir.
 
Son düzenleme:
[FONT=&quot] Merhabalar,
Efatura Portalının açıklama kısmında ''01/09/2013 tarihine kadar Gelir İdaresi Başkanlığı’na yazılı olarak başvurmak ve 31/12/2013 tarihine kadar e-Fatura uygulamasına geçmek zorundadır.'' yazıyor.
Ancak konuya ilişkin yayınlanan sirkülerde ise ''Ayrıca, Tebliğin 4.1. Bölümünde yapılan düzenleme uyarınca zorunluluk kapsamında olsun veya olmasın, elektronik fatura uygulamasına kayıtlı mükellefler birbirlerinden aldıkları mallar ve birbirlerine ifa ettikleri hizmetler için 1/9/2013 tarihinden itibaren sadece elektronik fatura gönderip alacaklardır.’’ yazıyor.

Sorum şu, 01.09.2013 tarihine kadar başvuru yapıp mali mührümüzü aldık diyelim, fatura kesmeye ne zaman başlamak zorundayız.
[/FONT]
 
Üst