E Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılmalı ? Hangi Belge İsteniyor?

SerhanSerhan

Katkı Sunan Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
922
Konum
istanbul
E tebligat için hangi belge ile başvurmalı ve sadece mail adresi yeterli midir?
E tebligat için kep alma zorunluluğu bulunmakta mıdır ?
Şirketler veya şahıs firmaları için zaten maliye şifresi olanlar e tebligat için ne yapmalıdır?
Bu hususlarda yardımcı olabilecek var mıdır?
Teşekkürler
 
Üyelik
4 Şub 2013
Mesajlar
126
Konum
istanbul
Bildiğim kadarıyla, vergi dairesinden maliye şifresi alıyorsunuz oraya mail adresi yazdığınızda e-tebligat tanımlanmış oluyor.
Şuan; KEP ile e-tebligat ayrı gidiyor
E-tebligatı Vergi Dairesi kullanacak.
KEP i diğer kamu kurumları ve özel firmaların resmi yazışmaları olacak.
Kep zorunlu değil ancak, resmi kurumlar basılı yazı göndermeyi terk etmeye başlayınca, eğer KEP adresiniz yoksa tebligat alamayacak ve yasal süreleri kaçırmış olacaksınız.
 
Üyelik
16 Kas 2006
Mesajlar
197
+ Vergi Dairesi Şifresi olan mükellefler için kendi şifreleriyle giriş yaparak e-tebligat başvuru yapabilirsiniz. Olmayanlar için ise M.B Sitesinde E-Tebligat Talep Bildirimi adı altında Başvuru Formu mevcut Bu formu Doldurarak V.D müracaat Yapılacak.
 

SerhanSerhan

Katkı Sunan Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
922
Konum
istanbul
+ Vergi Dairesi Şifresi olan mükellefler için kendi şifreleriyle giriş yaparak e-tebligat başvuru yapabilirsiniz. Olmayanlar için ise M.B Sitesinde E-Tebligat Talep Bildirimi adı altında Başvuru Formu mevcut Bu formu Doldurarak V.D müracaat Yapılacak.
Maliye şifresi olan mükellefler internet vergi dairesin den başvuru yapabiliyor mu? Hangi menüden yapılıyor
Teşekkürler
 
Üyelik
16 Kas 2006
Mesajlar
197
şifre ile Gib 'in Yeni İnternet Vergi Dairesi Sistemine giriş yaptığınızda En Alt Bölümde "E-Tebligat İşlemleri" Bölümü Var. Oradan Formu Doldurup Kaydediyorsunuz.
 
Üyelik
24 Ağu 2012
Mesajlar
226
Konum
ANKARA
Şirketler için vergi dairesi şifresi olsada internet vergi dairesinden başvuru yapılamıyor. Maliyeye başvuru yapılacak.
 
Üyelik
16 Kas 2006
Mesajlar
197
Yardımcı olur düşüncesi ile ;

ELEKTRONİK TEBLİGAT ADRESİ NASIL ALINIR :
A)-KURUMLAR VERGİSİ Mükelleflerinin Bildirimi ve Elektronik Tebligat Adresi
Edinmesi
Kurumlar vergisi mükelleflerinin 1 Ocak 2016 tarihine kadar elektronik tebligat adresine
sahip olabilmek için gerekli başvuru işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.
Bunun için “Elektronik Tebligat Talep Bildirimi (Şirketler ve Diğer Tüzel Kişiler
İçin)”ni (EK:1) kurumlar vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine vermeleri
gerekmektedir.
Bu mükelleflerin; söz konusu bildirimi, kanuni temsilcileri veya elektronik tebligat sistemi ile
ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili
kılınan kişiler aracılığıyla bizzat teslim etmeleri gerekmektedir.
1 Ocak 2016 tarihinden sonra mükellefiyet tesis ettiren kurumlar vergisi mükellefleri ise
işe başlama tarihini takip eden 15 gün içerisinde elektronik tebligat talep bildiriminde
bulunmak zorundadır.
B)- GELİR VERGİSİ Mükelleflerinin Bildirimi ve Elektronik Tebligat Adresi
Edinmesi

Gelir vergisi mükellefleri de 01.01.2016 tarihine kadar “Elektronik Tebligat Talep
Bildirimi (Gerçek Kişiler İçin)” ni (EK:2) GİB WEB SAYFASINDAKİ internet vergi
dairesinde elektronik ortamda doldurmaları ve elektronik tebligat sistemini kullanmaya
başlamaları gerekmektedir.
GİB İnternet vergi dairesini kullanarak elektronik ortamda bildirimde bulunan gelir vergisi
mükelleflerine internet vergi dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifresi verilmeyecek olup
bu mükellefler sisteme her girişlerinde sistem tarafından kimlik doğrulaması yapılmak
suretiyle elektronik tebligat sistemini kullanabileceklerdir.
Gelir vergisi mükellefleri , söz konusu bildirimi kendileri veya elektronik tebligat sistemi ile
ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili
kılınan kişiler aracılığıyla gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine bizzat
vermeleri de mümkündür.
Vergi dairesine bizzat veya vekili aracılığıyla başvuran gerçek kişi mükelleflerin başvuruları
değerlendirilecek ve gerekli şartları taşıyan mükelleflere internet vergi dairesi kullanıcı kodu,
parola ve şifresi verilecektir.
Yeni mükellefiyet tesis ettiren Gelir Vergisi mükellefleri, mükellefiyet tesisi sırasında bizzat
veya elektronik tebligat sistemi ile ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde
verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler aracılığıyla örneği “Elektronik Tebligat Talep
Bildirimi (Gerçek Kişiler İçin)”ni (EK:2) bildirimi doldurarak ilgili vergi dairesine vermek
zorundadır.
C)- İSTEĞE BAĞLI olarak kendilerine elektronik tebligat yapılmasını talep eden tüzel
kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller ise katma değer vergisi veya gelir (stopaj) vergisi
yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine başvuruda bulunarak sistemi
kullanabileceklerdir.
 

SerhanSerhan

Katkı Sunan Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
922
Konum
istanbul
Sonuç olarak;
- E Tebligat için kep alınma zorunluluğu bulunmamaktadır
- Şahıs firmaları eğer maliye şifreleri varsa internet vergi dairesinden E Tebligata başvurabilirler
- Şirketler maliye şifresi olsa da olmasa da kağıt olarak başvuru formu doldurup E Tebligata kayıt olmalı bunun içinde Vekaletname ve Mail adresi yeterlidir
Sanırım son olarak bu şekilde
Teşekkürler
 

asli275

Katkı Sunan Üye
Üyelik
15 Ağu 2014
Mesajlar
168
Konum
izmir
şahıslar maliye şifresi yok ise TC kimlik , anne kızlık soyadı vb. bilgilerle girip sisteme başvuru yapabilirler.
 

SerhanSerhan

Katkı Sunan Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
922
Konum
istanbul
E Tebligat başvurusunda eğer maliye şifresi varsa tekrardan şifre almaya gerek var mıdır? Bugün vergi dairesinde gördüm firmanın varmış tekrar istedi ve memur tekrar şifre verdi?
Ayrıca e-tebligat formundan dilekçe gibi iki nüsha yapıp evrak kayıt numarası alıyor muyuz?
Birde başvuran varsa sistem nasıl çalışıyor biz şifre ile girip mi postalara bakıyoruz yoksa mail adresine mi geliyor bildirimler
Teşekkürler
 

URUM79

Tanınmış Üye
Üyelik
11 Mar 2014
Mesajlar
1,094
Konum
İSTANBUL
E Tebligat başvurusunda eğer maliye şifresi varsa tekrardan şifre almaya gerek var mıdır? Bugün vergi dairesinde gördüm firmanın varmış tekrar istedi ve memur tekrar şifre verdi?
Ayrıca e-tebligat formundan dilekçe gibi iki nüsha yapıp evrak kayıt numarası alıyor muyuz?
Birde başvuran varsa sistem nasıl çalışıyor biz şifre ile girip mi postalara bakıyoruz yoksa mail adresine mi geliyor bildirimler
Teşekkürler
Gerçek usulde defter tutan firmaların şayet mevcut şifreleriniz var ise: Yeni Gib sisteminden online işleminizi yapabiliyorsunuz.
Sermaye şirketleri için ise şifrenizin olup olmamasının bir anlamı olmayıp gerekli formu doldurup (vekaletiniz ile birlikte yada imza sahibi bizzat) vergi dairesine veriyorsunuz. Sonrasında mevcut şifreniz ile sistemden tanımlandığı için E-Tebligat a geçmiş oluyorsunuz. Bu formda aynı zamanda sms ile bilgilendirmek istiyorum derseniz sms ile mesajda geliyor. Sonrasında GİB portalından istediğiniz zaman aynı mail box gibi tebligat gelip gelmediğine bakabiliyorsunuz. Formdan tabiki de başvurduğunuza dair iki suret yapıp kayıt numarası alıyorsunuz.
 
Son düzenleme:

merkür2

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Tem 2012
Mesajlar
5,214
Konum
Manisa
Adi ortaklıklar için;
a. adi ortaklık adına şirketlerde olduğu gibi bizzat başvuru yapılarak,
b. her ortak için ayrı ayrı şifreleri var ise yeni int-vd yoksa form doldurarak başvurulması gerekiyor. yeni int-vd yapıyorsanız aktivasyon tamamlandı vb şekilde kaydedilen cep nosuna sms gelmektedir.
-/-
yeni int-vd başvuru sonuzu e-tebligat ile ilgili yeni bir link oluşuyor. Oradan okunan/okunmadığı halde 5 günlük süre geçtiği için okunmuş kabul edilen... şeklinde linklerden bakabiliyorsunuz.
yeni int-vd şifre ile başvuruyorsanız tel ve mail bilgilerini değiştirebiliyorsunuz. Verdiğiniz mail adresine sadece "tebligatınız var bakın" mesajı gelecektir. İnt-vd yazdığına göre sms ücretsiz ve onada aynı şekilde "tebligatınız var bakın" mesajı gelecektir.
 
Üyelik
4 Şub 2013
Mesajlar
126
Konum
istanbul
Maliye şifresi olan mükellefler internet vergi dairesin den başvuru yapabiliyor mu? Hangi menüden yapılıyor
Teşekkürler
Maliye şifresi olanlarda form doldurarak şirket imza yetkilisine imzalat suretiyle e-tebligat a üye oluyor.
Etebligat şifresi ile maliye şifresi aynı oluyor. Mail ve telefon tanımlamaları yapılıyor.
Yalnız e-tebligat şifresini vekalet olsa dahi muhasebeciye vermiyor En azından bizim bağlı olduğumuz vd öyle yaptı.
 
Üyelik
7 Eki 2013
Mesajlar
31
Konum
KOCAELİ
Adi ortaklıklar için;
a. adi ortaklık adına şirketlerde olduğu gibi bizzat başvuru yapılarak,
b. her ortak için ayrı ayrı şifreleri var ise yeni int-vd yoksa form doldurarak başvurulması gerekiyor. yeni int-vd yapıyorsanız aktivasyon tamamlandı vb şekilde kaydedilen cep nosuna sms gelmektedir.
-/-
yeni int-vd başvuru sonuzu e-tebligat ile ilgili yeni bir link oluşuyor. Oradan okunan/okunmadığı halde 5 günlük süre geçtiği için okunmuş kabul edilen... şeklinde linklerden bakabiliyorsunuz.
yeni int-vd şifre ile başvuruyorsanız tel ve mail bilgilerini değiştirebiliyorsunuz. Verdiğiniz mail adresine sadece "tebligatınız var bakın" mesajı gelecektir. İnt-vd yazdığına göre sms ücretsiz ve onada aynı şekilde "tebligatınız var bakın" mesajı gelecektir.

Sayın Merkür2; Adi ortaklık için ortaklara ayrı ayrı int-vd den müracaat edersek ortaklık için müracaat etmemize gerek yokmu? Hiçbir yerde bu bilgiye rastlamadım.Bilgilendirirseniz memnun olurum.Saygılar
 

bil_gin

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
953
Konum
İstanbul
Sayın Merkür2; Adi ortaklık için ortaklara ayrı ayrı int-vd den müracaat edersek ortaklık için müracaat etmemize gerek yokmu? Hiçbir yerde bu bilgiye rastlamadım.Bilgilendirirseniz memnun olurum.Saygılar
KDV ve muhtasar mükellefiyeti ortaklık adına olduğundan ortaklık adına da almalısınız.
 
Üyelik
7 Eki 2013
Mesajlar
31
Konum
KOCAELİ
> 13: Adi Ortaklıkların E-Tebligat aktivasyon işlemleri nasıl yapılmaktadır?
Adi ortaklıkların e-tebligat aktivasyon işlemleri için; ortaklardan birisinin Elektronik Tebligat Talep Bildirimi (Şirketler ve Diğer Tüzel Kişiler için) (EK-1) ile bağlı bulunduğu vergi dairesine başvurması gerekmektedir. Başvuruyu ortaklardan birisinin yapması yeterlidir. İmza sirkülerini beyan etmelerine gerek yoktur. Ancak ortakların her biri ayrı ayrı kendi adına da aktivasyon işlemini yapmalıdır.

Ortaklar Gerçek kişi ise Elektronik Tebligat Talep Bildirimi (Gerçek Kişiler için) Ek-2 ile bağlı olunan vergi dairesinden başvurabilecekleri gibi internet vergi dairesinden kendileri de başvuruda bulunabileceklerdir.


CEVABI BULDUM SİZİNDE BİLGİNİZ OLSUN.TEŞEKKÜRLER
 
Üst