Ek Garanti Belgesinin İşlenmesi

stajer66

Katkı Sunan Üye
Üyelik
30 Tem 2005
Mesajlar
376
Konum
Ankara
Bir arçelik bayisine ARÇELİK daha önce sattığı ürünlerin garanti süresini 3 yıldan 5 yıla çıkarmak için ek garanti belgesi adında bir belge çıkarıyor ve bunu bayilerine satışıyor. Bayilerde bunu müşteriye düzenleyip satıyor. Bu durumda bayinin alış yevmiye kaydı nasıl olmalı satış yevmiye kaydı nasıl olmalı ilgnizden dolayı tşk. ederim.
 
merhaba ben olsam aşagıdaki gibi kayıtlardım

Alış İşlemi

198 .01 garanti uzatım hiz bed XXXX B
191 İND KDV XXXX B
100 KASA XXXX A





Satış İşlemi

600.050 garanti hizmet uzatımı satışı XXXX A
391 HES KDV XXXXX A
100 KAS XXXX B





Evanter



622 xxxx B
198 XXXX A




Not: satış ve alış işelemini peşinmiş gibi düşündüm


umarım yardımcı olmuşumdur saygılar
 
Sayın Osman teşekkür ederim.Çok yardımcı oldunuz peki bunu ticari mal gibi değerlendirsek nasıl olur acaba
 
Bu durum specifik (özellikli) bir durum. Ticari mal gibi düşünmek çok basite kaçar.

Ticari mal herkese satılabilir ama garanti belgesi mal alanlara düzenlenir.

2 alt başlık var,

1-Ana firma bayiyi ek garanti belgelerini kota çerçevesinde satın almak zorunda bırakıyorsa,

2-Ana firma ek garanti belgesi isteyen eski alıcıların talebi üzerine bayiye siparişlemi satıyor.

2. durumda problem yoktur. çünkü kar zara sipariş yöntemi olduğu için anında oluşur. 153, 198, veya muadili boş hesap kodları kullanabilirsiniz.

1. durum daha özelliklidir ve hesap kodu önemlidir. Çünkü ek garanti belgesi eski alıcılar tarafından talep edilmezse (yani bayinin elinde kalırsa) en kötü ihtimal 3 yılın sonuda yada kıst yolu ile gider yazılmalıdır. Çünkü bu ek belgeleri eski alıcılar dışında kimseye satılamaz (bu yönüyle ticari mal değildir) ve bayinin ticari hayatını sürdürmesi için katlanmak zorunda olduğu bir giderdir. 2. durumda bence uygun hesap 280 hesaptır.
 

Benzer konular

Üst