Elektrik Faturalarının Muhasebe Kaydı

Üyelik
27 Eyl 2007
Mesajlar
21
:)elektrik faturasındaki belediye tüketim vergisi ve trt payını gider olarak işleyebilirmiyiz.
:)gecikme cezalarını kanunen kabul edilmeyen giderlere işlemekte bir sakınca var mı
 
Ynt: elektrik faturalarının muhasebe kaydı

1-Gidere işleyebilirsiniz.
2- Gidere işleyebilirsiniz. KKEG yazmanıza gerek yok.
 
Ynt: Elektrik Faturalarının Muhasebe Kaydı

Selam,

Elektrik,su,telefon faturaları hangi tarihe işlenir?
Faturanın tarihi mi,son ödeme tarihi mi,makbuz tarihi mi?Ayrıca ödeme makbuzu yoksa kasa yerine hangi hesaplar, nasıl kullanılır?
Bu konuda her büro farklı uygulama mı yapar?
 
Ynt: Elektrik Faturalarının Muhasebe Kaydı

ihbarnema geldiğinde

730-760-770 hesaplara
191

381 gider tahakkukları


ödendiğinde
381

100-102 gibi
 
Ynt: Elektrik Faturalarının Muhasebe Kaydı

Selam,
Cevap için teşekkür.
Bazı bürolar şöyle işliyor bildigim kadarıyla

770
191
770 kanunen kabul edilmeyen gider
950
951
100
diye de işliyorlar. Bu da dogru yöntem mi?
Peki, faturayı işlerken makbuz,fatura ,son ödeme tarihlerinden hangisi kullanılacak?
3 tarih var ortada?
Yorumlarınızı bekliyorum.
 
Ynt: Elektrik Faturalarının Muhasebe Kaydı

bence önce tahakuk etmeli sonra ödenmeli bağzı muhasebeciler ödendiğinde gidere atıyorlar ama o gide ro dönemin değildir ve önceki aya aittir.elektrik fatura gecikmesi normal gidere atılabiir
iyi çalışmlar
 
Ynt: Elektrik Faturalarının Muhasebe Kaydı

KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİNCE
KESİLEN GECİKME ZAMMI FATURALARI



PTT, TEDAŞ, İSKİ gibi kuruluşlarca, telefon elektrik, su ve başka nitelikteki kamu iktisadi teşebbüslerince verilen mal ve hizmet bedellerinin geç ödenmesi nedeniyle bu kuruluşlarca ?GECİKME ZAMMI? adı altında istenen vade farklarının gider kaydı ve KDV indirimi yönünden tereddüt konusu olabildiği görülmektedir.

Gelir Vergisi Kanunu?nun 90 ıncı ve Kurumlar Vergisi Kanunu?nun 15/6 ncı maddesinde, GECİKME ZAMLARININ GELİR UNSURLARINDAN İNDİRİLEMEYECEĞİ belirtilmiştir.

Gecikme zamlarının bu hükümler uyarınca kanunen kabul edilmeyen gider olması için söz konusu gecikme zammının 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun uyarınca doğmuş olması gerekir. (Kanunen kabul edilmeyen giderlerle ilgili geniş bilgi için ?KURUMLAR VERGİSİ? isimli kitabımızın 3 üncü baskısına bakınız Sahife 605-657)

6183 sayılı Kanun?un 1 inci maddesinde ise, AKİTTEN DOĞAN AMME HİZMETLERİNDEN MÜTEVELLİT ALACAKLARIN BU KANUN KAPSAMINDA OLMADIĞI belirtilmiştir.

Kamu iktisadi teşebbüslerince verilen mal ve hizmetlerin bedeli geç ödendiği için ilgili kuruluşlarca gecikme zammı adı altında istenen paralar akitten doğduğu için 6183 sayılı Kanun kapsamında doğan gecikme zammı değildir ve alelade bir VADE FARKI (finansman gideri) niteliğindedir. (Bu vade farklarının gecikme zammı olarak isimlendirilmesi, 6183 sayılı Kanun kapsamındaki gecikme zammı zannedilmesine yol açmaktadır.)

Sonuç olarak ;

Telefon, elektrik, su ve sair her hangibir mal veya hizmet alımı ile ilgili bedellerin geç ödenmesinden kaynaklanan vade farkları işle ilgili olmak ve suç faktörü (kaçak kullanım gibi) içermemek şartıyle GİDER YAZILABİLİR. (Bunların gecikme zammı olarak isimlendirilmiş olması gider kaydına engel değildir.)
 
Ynt: Elektrik Faturalarının Muhasebe Kaydı

işleme alıken elktrik idaresinin sayacı okuduktan sonraki verilen ihbanmede bulunan tebliğ tarihi zaten son okuma tarih ve tabliğ tarihi aynıdır.ptt de ise zaten fatura tarihi bellidir.önce 381 tahahkkuk edilmeli ...işleme alınmalı
iyi çalışmalar
 
Üst