Endonezyalı Personel Çalıştırma Hk.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan sedat2241
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sedat2241

Katkı Sunan Üye
Üyelik
3 Ağu 2010
Mesajlar
444
Konum
İSTANBUL
Arkadaşlar Merhaba
Evimde bir Endonezya' lı personel çalıştırmak istiyorum. İşi ise ev hizmetleri ve çocuk bakmak olacak.
Bu kişi şuan Endonezya' da yaşıyor yani şuan için Türkiye de herhangi bir ikametgahı yok.
Konu ile ilgili ne işlemler yapmak gerekli ve çsgb tarafından istenen evrakları bilen var mıdır?
Bilen var ise yardımlarını rica ederim.
Şimdiden teşekkür eder iyi akşamlar dilerim.
 
Öncelikle bu kişinin Türkiye'de ikamet tezkeresi alması gerekiyor. Türkiye'de ikamet etmeyen birisini çalıştıramıyorsunuz. İkamet tezkeresi aldıktan sonra Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın sitesinden online başvuru yapıyorsunuz çalışma izni için. Orada ne belgeler istediği yazıyor. Online başvurudan sonra bu belgeleri Çalışma Bakanlığı'na gönderiyorsunuz. Olumlu sonuçlanırsa mail atıyorlar size birkaç yere para yatırıyorsunuz. Bu işlemler bittikten sonra çalışma izni çıkıyor. Kendi adınıza sigorta dosyası açarak bu kişiyi sigortalı olarak çalıştırabilirsiniz artık.

Eğer 10 günden az çalışacaksa dosya açmanıza da gerek yok. Ev işlerinden 10 günden az çalışan olarak bildirip dosya açmadan primini ödeyebilirsiniz. Ancak bu prim çok düşük bir tutar oluyor ve çalışan kişinin emekliliği için bir fayda sağlamıyor bilginiz olsun. Kalan primi kendisi ödemesi gerekiyor.
 
Öncelikle bu kişinin Türkiye'de ikamet tezkeresi alması gerekiyor. Türkiye'de ikamet etmeyen birisini çalıştıramıyorsunuz. İkamet tezkeresi aldıktan sonra Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın sitesinden online başvuru yapıyorsunuz çalışma izni için. Orada ne belgeler istediği yazıyor. Online başvurudan sonra bu belgeleri Çalışma Bakanlığı'na gönderiyorsunuz. Olumlu sonuçlanırsa mail atıyorlar size birkaç yere para yatırıyorsunuz. Bu işlemler bittikten sonra çalışma izni çıkıyor. Kendi adınıza sigorta dosyası açarak bu kişiyi sigortalı olarak çalıştırabilirsiniz artık.

Eğer 10 günden az çalışacaksa dosya açmanıza da gerek yok. Ev işlerinden 10 günden az çalışan olarak bildirip dosya açmadan primini ödeyebilirsiniz. Ancak bu prim çok düşük bir tutar oluyor ve çalışan kişinin emekliliği için bir fayda sağlamıyor bilginiz olsun. Kalan primi kendisi ödemesi gerekiyor.
İkamet tezkeresi olan bir yabancının işe girişini yapmak istiyoruz. Çalışma izni için nasıl başvuru yapmamız gerekiyor acaba?
 
İkamet tezkeresi olan bir yabancının işe girişini yapmak istiyoruz. Çalışma izni için nasıl başvuru yapmamız gerekiyor acaba?

https://www.calismaizni.gov.tr

Üstte verdiğim linke girerek online başvuru yapacaksınız. Ayrıca kılavuz var sitede tüm ayrıntılarıyla adım adım anlatıyor neyin nasıl yapılacağını. Bayağı bir belge istiyorlar onları pdf olarak yüklemeniz gerekiyor.
 
Merhabalar En son şubat ayında Gürcistan vatandaşı için çalışma izni aldım.
Öncelikle başvuruyu yurt dışından Türkiye Konsolosluğu üzerinden yapabilir. Bunun için https://www.calismaizni.gov.tr sitede dilekçe örneği mevcut. Bu dilekçe ile birlikte çalıştıracak olan kişinin ikametgahı, çalışacak olan kişinin Pasaportunun türkçe tercüme edilmiş noter onaylı örneği ile iş sözleşmesi ile kişi şahsen Endonezyadaki Türk konsolosluğuna müracaat ediyor.

Mürcaatı olumlu olursa konsolosluk bir numara veriyor. Bu numara ile çalıştıracak olan kişi e-devlet üzerinden gerekli olan başvuruyu yapabiliyor. Yanlız en önemli ayrıntı ev hizmetlerinde yabancı çalışacak kişinin ya küçük çocuğun bakımı ya da hasta/yaşlı bakımı için işe alınıyor olması gerekiyor. Bu şartların dışına Çalışma Bakanlığı ev hizmetlerinde çalışmak isteyen yabancılara çalışma izni vermiyor.

Müracaat olumlu olursa Türkiye'ye giriş yaptığı tarihte SGK girişinin Ev Hizmetleri çalışanı olarak yapılması gerekiyor. Birde çalışanı 30 günden az sigortalı olarak çalıştıramıyorsun.

Kolay Gelsin
 
Merhabalar En son şubat ayında Gürcistan vatandaşı için çalışma izni aldım.
Öncelikle başvuruyu yurt dışından Türkiye Konsolosluğu üzerinden yapabilir. Bunun için https://www.calismaizni.gov.tr sitede dilekçe örneği mevcut. Bu dilekçe ile birlikte çalıştıracak olan kişinin ikametgahı, çalışacak olan kişinin Pasaportunun türkçe tercüme edilmiş noter onaylı örneği ile iş sözleşmesi ile kişi şahsen Endonezyadaki Türk konsolosluğuna müracaat ediyor.

Mürcaatı olumlu olursa konsolosluk bir numara veriyor. Bu numara ile çalıştıracak olan kişi e-devlet üzerinden gerekli olan başvuruyu yapabiliyor. Yanlız en önemli ayrıntı ev hizmetlerinde yabancı çalışacak kişinin ya küçük çocuğun bakımı ya da hasta/yaşlı bakımı için işe alınıyor olması gerekiyor. Bu şartların dışına Çalışma Bakanlığı ev hizmetlerinde çalışmak isteyen yabancılara çalışma izni vermiyor.

Müracaat olumlu olursa Türkiye'ye giriş yaptığı tarihte SGK girişinin Ev Hizmetleri çalışanı olarak yapılması gerekiyor. Birde çalışanı 30 günden az sigortalı olarak çalıştıramıyorsun.

Kolay Gelsin

Bilgilendirme için teşekkürler. çalıştıracak kişi şirket ise nasıl bir yol izlemimiz gerekiyor? Şirket ortaklarının e devlet şifreleri üzerinden mi başvuru yapacağız? Ayrıca bizim giriş yapacağımız kişinin ikamet tezkeresi var ve süresi mayıs ayında dolacak. Eğer çalışma izni alırsa tekrar oturma izni almasına gerek var mı?
 
Çalıştıracak kişi şirket ise şirket yetkililerinden birisinin E Devlet şifresi ile başvuru yapılıyor. İkamet tezkeresi varsa direk müracaat yapabilirsiniz. Başvuru yaparken İş Sözleşmesi ve başvuru tamamlandıktan sonra çıktısı alınacak form var. O form ile iş sözleşmesini personele imzalattırmanız gerekiyor. Orjinal evrakları başvuru tamamlandıktan sonra dilekçe ekinde Çalışma Bakanlığına göndermeniz lazım.

Birde çalışma izni alırsa ayrıca oturma izni almasına gerek yok. Çalışma izni ayrıca oturma izni yerine geçiyor. Çalışma bakanlığı kredi kartı şeklinde çalışan için bir kimlik belgesi hazırlayıp gönderiyor.
 
Çalıştıracak kişi şirket ise şirket yetkililerinden birisinin E Devlet şifresi ile başvuru yapılıyor. İkamet tezkeresi varsa direk müracaat yapabilirsiniz. Başvuru yaparken İş Sözleşmesi ve başvuru tamamlandıktan sonra çıktısı alınacak form var. O form ile iş sözleşmesini personele imzalattırmanız gerekiyor. Orjinal evrakları başvuru tamamlandıktan sonra dilekçe ekinde Çalışma Bakanlığına göndermeniz lazım.

Birde çalışma izni alırsa ayrıca oturma izni almasına gerek yok. Çalışma izni ayrıca oturma izni yerine geçiyor. Çalışma bakanlığı kredi kartı şeklinde çalışan için bir kimlik belgesi hazırlayıp gönderiyor.
Destekleriniz için teşekkür ederim. Farklı bir problem ile karşılaşırsam tekrar yardımınızı rica edeceğim. İyi günler dilerim.
 
Sayın carrabian tekrar merhaba. Durum şu şekilde gelişti; çalışma izni alacağımız personelin şu an Türkiye'de 1 aylık ikamet izni bulunmaktadır. Bu durumda Çalışma Bakanlığının sitesinden yaptığımı araştırmaya göre Türkiye'den bu kişinin çalışma izni için başvuruda bulunamıyorum. Yurtdışından başvuru yapmam gerekiyor. Yurtdışı da iş sözleşmesi istiyor. Sözleşmeyi bakanlığın sitesindeki şartlara göre hazırlayıp ilgili personele vereceğim. yalnız aklıma takılan nokta şu ki ben bu kişinin işe giriş bildirgesini hangi tarihte yapacağım? Sözleşme tarihinde mi yoksa çalışma izninin onaylandığı tarihte mi?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Sayın carrabian tekrar merhaba. Durum şu şekilde gelişti; çalışma izni alacağımız personelin şu an Türkiye'de 1 aylık ikamet izni bulunmaktadır. Bu durumda Çalışma Bakanlığının sitesinden yaptığımı araştırmaya göre Türkiye'den bu kişinin çalışma izni için başvuruda bulunamıyorum. Yurtdışından başvuru yapmam gerekiyor. Yurtdışı da iş sözleşmesi istiyor. Sözleşmeyi bakanlığın sitesindeki şartlara göre hazırlayıp ilgili personele vereceğim. yalnız aklıma takılan nokta şu ki ben bu kişinin işe giriş bildirgesini hangi tarihte yapacağım? Sözleşme tarihinde mi yoksa çalışma izninin onaylandığı tarihte mi?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Çalışma izni onaylandıktan sonra yapacaksınız girişi. Şu an yaparsanız çalışma izni olmayan birini çalıştırmış olursunuz ve ceza yersiniz.
 
Sayın bil_gin,

Yurtiçinden müracaat için müracaat tarihinden itibaren asgari 4 aylık ikamet izninin olması gerekiyor. Onun haricinde tüm müracaatlar yurtdışından yapılacak.Klasik bir iş sözleşmesi yeterlidir ancak burada en önemli husus ücretin belli olmasıdır ve bu tutar asgari ücretin 1,5 katından daha aşağıda olamaz buna dikkar edin. Kısaca şuan 2.470,50 'den aşağıda olamaz, yazmazsanız da bakanlık bunu bu kez taahhütname olarak talep edecektir. İşe giriş işlemi ise size onay mailinin geldiği tarihi takiben olacaktır. Onay maili akabinde tarih belli olmadan işbaşı tarihi telaffuz etmeniz mümkün değildir.
 
Sayın bil_gin,

Yurtiçinden müracaat için müracaat tarihinden itibaren asgari 4 aylık ikamet izninin olması gerekiyor. Onun haricinde tüm müracaatlar yurtdışından yapılacak.Klasik bir iş sözleşmesi yeterlidir ancak burada en önemli husus ücretin belli olmasıdır ve bu tutar asgari ücretin 1,5 katından daha aşağıda olamaz buna dikkar edin. Kısaca şuan 2.470,50 'den aşağıda olamaz, yazmazsanız da bakanlık bunu bu kez taahhütname olarak talep edecektir. İşe giriş işlemi ise size onay mailinin geldiği tarihi takiben olacaktır. Onay maili akabinde tarih belli olmadan işbaşı tarihi telaffuz etmeniz mümkün değildir.
Anladım üstadım bilgilendirme için teşekkür ederim. O zaman iş sözleşmemde işbaşı tarihi olarak herhangi bir tarih belirtmeyeceğim. Çalışma izni onaylandıktan sonra ileri bir tarihe işe giriş bildirgesi düzenlemem de herhangi bir sakınca yok sanırım?
 
Çalışma izni onaylandıktan sonra 15 gün içinde işe girişini yapmanız gerekiyor bunu unutmayın. Eğer işe başlamazsa yabancı personel yine 15 gün içinde izin iptali yaparak bakanlığa bilgi vermeniz gerekiyor.
 
Çalışma izni onaylandıktan sonra 15 gün içinde işe girişini yapmanız gerekiyor bunu unutmayın. Eğer işe başlamazsa yabancı personel yine 15 gün içinde izin iptali yaparak bakanlığa bilgi vermeniz gerekiyor.
O zaman genel durumu özetlersek;
1- 6 aydan az ikamet izni olduğu için başvuru yurtdışından yapılacak.
2- İŞ sözleşmesine işbaşı tarihi yazılmayacak,
3- Çalışma izni işe giriş yapılmayacak aynı şekilde işten çıkışı da izin iptal edilmeden yapılmayacak,
4- Maaşı en az asgari ücretin 1,5 katı olacak.
 
Ben maaşın asgari ücretin en az 1.5 katı olacak durumuna takıldım. Bununla ilgili yönetmelikte mi bu şekilde geçmekte yoksa idarenin genel geçer yaptırımı mı?
 
Yabancı uyruklu işçiler için bazı belli ücretler var. Örneğin üst düzey yönetici olarak çalışacaksa asgari ücretin 6.5 katından az maaş veremiyorsunuz. En düşük asgari ücretin 1.5 katı verebiliyorsunuz. Ev hizmetlerinde çalışan yabancı uyruklar asgari ücretle çalışabiliyor sadece.
 
Üst