Eski Nesil Ökc'nin Kayıtlardan Çıkarılması

Üyelik
19 Haz 2023
Mesajlar
17
Konum
istanbul
Merhaba. Bir hafta önce dijital vergi dairesinde yer alan genel amaçlı dilekçenin ekine yetkili servisten alınan hurdaya ayrılma raporunu ekleyip eski nesil ökc'nin gib kayıtlarından çıkarılmasını talep ettik ama konu ile ilgili herhangi bir işlem yapılmadı. Eski nesil ökc'nin kayıtlardan çıkarılması için yapılması gereken başka bir şey var mı?
 
Sayin Burcu

Bilindiği üzere, 3100 Sayılı Kanun kapsamında yayımlanan 9 Seri No.lu Genel Tebliğin"1.Ödeme Kaydedici Cihazlara İlişkin Kayıt ve Tasdik İşlemleri" başlıklı bölümünde, ÖKC'lerin kayıt işlemini müteakip "Ödeme Kaydedici Cihazlara Ait Levha'nın mükelleflere verileceği, kayda ilişkin belgeler ile bu levhada yer alan bilgilerin mükelleflerin vergi dairesindeki dosyasında saklanacağı, işi bırakma, yeni bir cihaz alma veya herhangi bir nedenle eski cihazlarını hurdaya ayırılmasının istenmesi durumunda işlemlerin 60 Seri No.lu ÖKC Genel Tebliğin "4.Hurdaya Ayrılan Cihazlar" başlıklı bölümünde yapılan açıklamalar çerçevesinde ÖKC'lerin hurdaya ayrılma işlemlerinin gerçekleştirileceği belirtilmiştir.

Diğer taraftan, 483 Sıra No.lu VUK Genel Tebliği ve bu Tebliğde belirtilen yetkiler çerçevesinde Başkanlığımızca hazırlanıp https://ynokc.gib.gov.tr/ internet adresinde yayınlanan Teknik Kılavuzlara göre; gerek eski nesil gerekse yeni nesil ÖKC'lerden gerçekleştirilen perakende mal ve hizmet satışlarına ilişkin aylık satış raporu bilgilerinin ÖKC bazında GİB'e bildirilmesi yükümlülüğü getirilmiş olduğundan GİB bilgi sistemlerinde yer alan ÖKC kayıt bilgilerinin doğruluğu önem arz etmektedir.

Mükellefiyeti devam eden (faal) mükelleflerin sahip oldukları ÖKC'lerinin hurdaya ayırma işlemlerinin yapılmasına rağmen, zamanında vergi dairesine bildirilmemesi vb. sebeplerle hâlâ GİB Bilgi Sistemlerinde (Tercih Bildirim Ekranı/Adıma Kayıtlı Ödeme Kaydedici Cihazlar) aktif olarak görünmesi durumunda; hurdaya ayrılan cihaza ait servis tutanağı veya ÖKC levhasından herhangi birinin ibraz edilmesiyle ya da bu belgeleri ibraz edilememekle/vergi dairesi tarh dosyası içeriklerinden ulaşılamamakla birlikte vergi dairesi/mal müdürlüğüne verilecek yazılı dilekçe üzerine ilgili cihazlara ait kayıtlar silinebilecektir.

Konu ile ilgili olarak, mükellefler tarafından kullanılan eski nesil ÖKC’leri fiilen hurdaya ayrıldığı halde GİB Bilgi Sistemlerinde (Tercih Bildirim Ekranı/Adıma Kayıtlı Ödeme Kaydedici Cihazlar) aktif olarak görünmesi durumunda ilgili cihaza ait kayıtların silinmesi için vergi dairesi/mal müdürlüğüne verilmesi gereken dilekçe örneğine ulaşmak için

olmazsa birde boyle bir dilekce verin. (sistemden)

…………………………………VERGİ DAİRESİ / MAL MÜDÜRLÜĞÜNE


…………………………..vergi kimlik numaralı faal mükellefinizim. Kullanmakta olduğum Ödeme Kaydedici Cihazlardan fiilen hurdaya ayırdığım aşağıda marka ve modelleri belirtilen cihazlar halen GİB sistemlerinde (Tercih Bildirim Ekranı/Adıma Kayıtlı Ödeme Kaydedici Cihazlar) aktif olarak görünmektedir. Söz konusu ödeme kaydedici cihazlar daha önce hurdaya ayrılmış olup bu cihazlar hiçbir şekilde kullanılmamaktadır. Cihazların hurdaya ayrıldığına ilişkin elimizde herhangi bir belge bulunmadığından bu dilekçedeki beyanım esas alınarak GİB bilgi sistemlerinden ilgili cihazlarıma ait kayıtların silinmesi hususunda gerekli işlemlerin yapılmasını arz ederim. Dilekçemde marka, model ve sicil numaraları belirtilen ödeme kaydedici cihazlarla ilgili olarak devir işlemi yapılmadığını ve üçüncü şahıslar tarafından kullanılmadığını/kullanılmayacağını, kullanıldığının idarenizce tespit edilmesi durumunda doğacak her türlü cezai müeyyidelerden müteselsilen sorumlu olacağımı beyan ve taahhüt ederim.

HURDAYA AYRILDIĞI HALDE GİB BİLGİ SİSTEMİNDE KAYITLI GÖZÜKEN VE SİLİNMESİ TALEP EDİLEN ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARIN

MARKA

MODEL

FİRMA KODU

SİCİL NUMARASI

MÜKELLEFİN ADI SOYADI/UNVANI:

VERGİ KİMLİK NUMARASI:

İMZA

EK-İbraz edilebilen belgeler
 
Sayin Burcu

Bilindiği üzere, 3100 Sayılı Kanun kapsamında yayımlanan 9 Seri No.lu Genel Tebliğin"1.Ödeme Kaydedici Cihazlara İlişkin Kayıt ve Tasdik İşlemleri" başlıklı bölümünde, ÖKC'lerin kayıt işlemini müteakip "Ödeme Kaydedici Cihazlara Ait Levha'nın mükelleflere verileceği, kayda ilişkin belgeler ile bu levhada yer alan bilgilerin mükelleflerin vergi dairesindeki dosyasında saklanacağı, işi bırakma, yeni bir cihaz alma veya herhangi bir nedenle eski cihazlarını hurdaya ayırılmasının istenmesi durumunda işlemlerin 60 Seri No.lu ÖKC Genel Tebliğin "4.Hurdaya Ayrılan Cihazlar" başlıklı bölümünde yapılan açıklamalar çerçevesinde ÖKC'lerin hurdaya ayrılma işlemlerinin gerçekleştirileceği belirtilmiştir.

Diğer taraftan, 483 Sıra No.lu VUK Genel Tebliği ve bu Tebliğde belirtilen yetkiler çerçevesinde Başkanlığımızca hazırlanıp https://ynokc.gib.gov.tr/ internet adresinde yayınlanan Teknik Kılavuzlara göre; gerek eski nesil gerekse yeni nesil ÖKC'lerden gerçekleştirilen perakende mal ve hizmet satışlarına ilişkin aylık satış raporu bilgilerinin ÖKC bazında GİB'e bildirilmesi yükümlülüğü getirilmiş olduğundan GİB bilgi sistemlerinde yer alan ÖKC kayıt bilgilerinin doğruluğu önem arz etmektedir.

Mükellefiyeti devam eden (faal) mükelleflerin sahip oldukları ÖKC'lerinin hurdaya ayırma işlemlerinin yapılmasına rağmen, zamanında vergi dairesine bildirilmemesi vb. sebeplerle hâlâ GİB Bilgi Sistemlerinde (Tercih Bildirim Ekranı/Adıma Kayıtlı Ödeme Kaydedici Cihazlar) aktif olarak görünmesi durumunda; hurdaya ayrılan cihaza ait servis tutanağı veya ÖKC levhasından herhangi birinin ibraz edilmesiyle ya da bu belgeleri ibraz edilememekle/vergi dairesi tarh dosyası içeriklerinden ulaşılamamakla birlikte vergi dairesi/mal müdürlüğüne verilecek yazılı dilekçe üzerine ilgili cihazlara ait kayıtlar silinebilecektir.

Konu ile ilgili olarak, mükellefler tarafından kullanılan eski nesil ÖKC’leri fiilen hurdaya ayrıldığı halde GİB Bilgi Sistemlerinde (Tercih Bildirim Ekranı/Adıma Kayıtlı Ödeme Kaydedici Cihazlar) aktif olarak görünmesi durumunda ilgili cihaza ait kayıtların silinmesi için vergi dairesi/mal müdürlüğüne verilmesi gereken dilekçe örneğine ulaşmak için

olmazsa birde boyle bir dilekce verin. (sistemden)

…………………………………VERGİ DAİRESİ / MAL MÜDÜRLÜĞÜNE


…………………………..vergi kimlik numaralı faal mükellefinizim. Kullanmakta olduğum Ödeme Kaydedici Cihazlardan fiilen hurdaya ayırdığım aşağıda marka ve modelleri belirtilen cihazlar halen GİB sistemlerinde (Tercih Bildirim Ekranı/Adıma Kayıtlı Ödeme Kaydedici Cihazlar) aktif olarak görünmektedir. Söz konusu ödeme kaydedici cihazlar daha önce hurdaya ayrılmış olup bu cihazlar hiçbir şekilde kullanılmamaktadır. Cihazların hurdaya ayrıldığına ilişkin elimizde herhangi bir belge bulunmadığından bu dilekçedeki beyanım esas alınarak GİB bilgi sistemlerinden ilgili cihazlarıma ait kayıtların silinmesi hususunda gerekli işlemlerin yapılmasını arz ederim. Dilekçemde marka, model ve sicil numaraları belirtilen ödeme kaydedici cihazlarla ilgili olarak devir işlemi yapılmadığını ve üçüncü şahıslar tarafından kullanılmadığını/kullanılmayacağını, kullanıldığının idarenizce tespit edilmesi durumunda doğacak her türlü cezai müeyyidelerden müteselsilen sorumlu olacağımı beyan ve taahhüt ederim.

HURDAYA AYRILDIĞI HALDE GİB BİLGİ SİSTEMİNDE KAYITLI GÖZÜKEN VE SİLİNMESİ TALEP EDİLEN ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARIN

MARKA

MODEL

FİRMA KODU

SİCİL NUMARASI

MÜKELLEFİN ADI SOYADI/UNVANI:

VERGİ KİMLİK NUMARASI:

İMZA

EK-İbraz edilebilen belgeler
Ferhat Bey, bu dilekçeyi dijital vergi dairesinden (online) genel amaçlı dilekçe olarak verebilir miyiz? Ayrıca dilekçedeki "FİRMA KODU" kısmına ne yazmak gerekiyor?
 
Üst