Faaliyet Konusu Olmayan Personel Ve Gideri

islm

Katkı Sunan Üye
Üyelik
4 Nis 2013
Mesajlar
544
Konum
Kocaeli
Örneklendirme olarak soruyorum.Sgk merkezi olarak İstanbulda olan ve faaliyeti Terzi ve kuru temizleme ..ltd olan bir firma. İzmir'de yaşayan ve gemi kaptanı olarak İstanbul merkez dosyasında işe baslayan bir kisinin maaş, SGK, yemek ve diğer giderlerini kkeg olarak mi dikkate almalıdır.
 
Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki sorum daha doğru ve açıklayıcı olsun, ticaret sicil de yan faaliyet konuları arasında yat turizmi ve yat işletmeciliği bulunmakta fakat ortada firmaya ait henüz bir yat bulunmamaktadır ve dediğim gibi personel izmirde bulunmakta ama istanbul merkez dosyasında gözükmektedir...
 
.
.

Ticaret sicil de yan faaliyet konuları arasında yat turizmi ve yat işletmeciliği bulunmakta fakat ortada firmaya ait henüz bir yat bulunmamaktadır”

olmasaydı da ilave ettirebilirdiniz.

İştigal konunuzda var zaten, belirtmişsiniz. Ticari bir taşıtınızın olması gerekmemekte.

Bu işlerde acentalık var, danışmanlık var, eksperlik var, organizasyon var, var,var, var. Yapılacak işi çoğaltabilirsiniz.



İzmir'de yaşayan ve gemi kaptanı olarak İstanbul merkez dosyasında işe baslayan bir kisinin maaş, SGK, yemek ve diğer giderlerini kkeg olarak mi dikkate almalıdır.”


Görevlendirme yazısı ile izmir ikametgahında çalışacağını karar defterinde karar altına alabilirsiniz (noter tasdıklı). Harcamalar ve maaş elbette gider.


Siz de bu arkadaşın verdiği hizmetler karşılığı elde ettiğiniz gelire zaten fatura keseceksiniz,


Çok düşünülecek bir şey yok aslında,
 
.
.

Ticaret sicil de yan faaliyet konuları arasında yat turizmi ve yat işletmeciliği bulunmakta fakat ortada firmaya ait henüz bir yat bulunmamaktadır”

olmasaydı da ilave ettirebilirdiniz.

İştigal konunuzda var zaten, belirtmişsiniz. Ticari bir taşıtınızın olması gerekmemekte.

Bu işlerde acentalık var, danışmanlık var, eksperlik var, organizasyon var, var,var, var. Yapılacak işi çoğaltabilirsiniz.



İzmir'de yaşayan ve gemi kaptanı olarak İstanbul merkez dosyasında işe baslayan bir kisinin maaş, SGK, yemek ve diğer giderlerini kkeg olarak mi dikkate almalıdır.”


Görevlendirme yazısı ile izmir ikametgahında çalışacağını karar defterinde karar altına alabilirsiniz (noter tasdıklı). Harcamalar ve maaş elbette gider.


Siz de bu arkadaşın verdiği hizmetler karşılığı elde ettiğiniz gelire zaten fatura keseceksiniz,


Çok düşünülecek bir şey yok aslında,
Evet haklısınız, karar alsak ve çalıştırdığımız kişiye fatura kesersek zaten her şey gider olur ve bunda bir sıkıntı yok tabi ki. Benim problemim ortada kesilecek bir fatura yok :) ; fakat şu an böyle bir personelimiz var ve bu personele ait maaş, yeme-içme, konaklama giderleri yapılmakta ve bu şekilde ne kadar devam edeceği belli değil. Bu personele ait her işlemi gider yapabilirim ama sanırım yarın bir gün bir inceleme de izahatı zor olur. Yan faaliyet olarak yat turizmi ve işletmeciliği v.s. var ama karar veremedim sıkıntı yaşamayayım diye her şey KKEG ( Tabi buda bana mali yük getirmekte )' mi olsa yoksa bu yan faaliyete güvenerek tamamı gider mi olsa?.
 
.

“ Evet haklısınız, karar alsak ve çalıştırdığımız kişiye fatura kesersek…”

Böyle bir önergem yok , lütfen dikkatli yorumlayınız.


Eğer bu makul süre zamanında sizden bu arkadaşın bulunuşu ve çalışması karşılığı bir portföy yaratıp konu ıle ılgılı sürekli bir GELİR doğmazsa ; Giderleri KKEG yazmanız hiçbir şekilde sizi kurtarmayacaktır sanki,sanki. Çünkü eleştiri konusuna cevabınız yok. Bu kadar masraf yapmışsın ,yapmaya devam ediyorsun bu personel için , hanimiş bunun geliri/kdv’si diye illaki sorarım.


Konu ısrar ve kılıf/çıkış noktası bulmak yönünde algılanmasın ve genleşmesin lütfen.


Bu bağlamda ; gelir getirici bir faaliyet olmayacaksa en net cevap Tahsin Kurt tarafından zaten verilmiş. İşin dibi o olacaktır.


Bu arada işe girişi sizin ofis yaptı ıse ve de defterlerı de sizin ofiste tutuluyorsa ;;; ofisinizinde bu tur ıslere aracılık yaptığı gibi bir durumla karsı karsıya kalırmı acaba ; lütfen bir de bu yönden bakınız/araştırınız.



Kolay gelsin,
 
Sayın aygunh34
Sırf bir yerde faaliyet ismi geçiyor diye,fiilen uygulanmayan bir işle ilgili helede o meslek koduyla sgk'lı çalıştıramazsınız.Primini ödüyor olmanız hiçbir anlam ifade etmez.
Masrafını kkeg yapmışsınız,gidere yazmışsınız/yazmamışsınız,bunlar ayrı değerlendirilir. Sgk tarafından fiili çalışma ve gerçeğe uygunluk ayrı değerlendirilir.Kaldı ki olası bir sgk incelemesinde (geçersiz sgk sayılması halinde) konu vergi dairesine intikal edecek,bu defa da yersiz vergi indiriminden faydalanmak gerekçesiyle incelemeye tabi tutulma ihtimaliniz oldukça yüksek olacak.
Faaliyet yok,çalışma yok,gemi yok,acente olarak biri ile yapılmış iş sözleşmesi yok,ikamet farklı sgk dosyası farklı.Konu baştan aşağıya soru işaretiyle dolu.Allah bilir bu kaptan birde asgari ücretli gösterilmiştir.(hadi işin bu kısmı henüz irdelenmeye başlanmadı)
Farklı bir işkolu, herşeyden önce farklı sgk dosyası tescili demektir.Bu bile yok.Yani bu iş nereden tutsan elinde kalır.
Çalışanın sigortası da yanar,primleri de yanar,verilen indirim veya teşvikler faiziyle geri alınır,artı işyerine de gelen cezalarda cabası.
Derhal vazgeçin.
Son önerim bu olur.
 
Sn.Tahsin Kurt yazdıklarına ilave olarak bu tarz bir durumun varlığı ve tespiti halinde de Kurum tarafından Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur.
 
Bakın daha geçen ay yaşadığım bir örneği anlatayım,burdan pay biçin.(inceleme halâ devam ediyor)
Hem tekstil mağazası hemde adına ticari taksisi olan bir mükellef var.
Fakat önceki yıllardan beri, mağaza-seyyar satıcı işkolu üzerinden tek bir sgk dosyası tescil ettirmiş ve hem mağaza çalışanlarını hemde taksi şoförlerini bu dosya üzerinden bildirmiş.Takside çalışan doğru şekilde Taksi Şoförü olarak bildirilmiş.Bende farketmemişim,bu şekilde bildirmeye devam ediyordum.Ayrıca taksi şoförlerinde ek:6 bildirimi diye de bir durum var. Velhasıl belediye ekipleri tarafından yapılan denetimlerde tabiki yapılan tesbitler sgk ile de paylaşıldığından vukuatlı bir durum oluşuyor,konu sgk'ya intikal ediyor.Sgk, taksi için (ayrı bir işkolu olduğundan) dosya tescili olmadıı için ipc'yi düzenliyor (7440'tan faydalandık o ayrı bir konu) çalışanlarla ilgili ise diğer dosyadan yeni dosyaya (mağaza dosyasından,taksi dosyasına) personelleri nakil aktarmanız lazım diyor.Allah'tan onlarla ilgili cezalık bir durum yok.meslek kodu vs.hepsi tutuyor çünkü.Tek sıkıntı işkolu açısından başka bir dosyadan bildirilmemiş olmaları. memurla konuşuyoruz. Normalde her işkolu için ayrı dosya açmanız gerekir,ancak belediye ekiplerinin denetimi olmasa bizde durumun farkına varmayacağız böyle vermeye devam edecektiniz diyor.Yani çalışanların meslek kodlarını tek tek inceleyip, (sizdeki gemi kaptanı gibi) başka bir işkoluna ait meslek olduğunu farkedemiyorlar,dolayısıyla inceleyemiyorlar.Ancak bir vukuat (emniyetlik) veya denetim olacak ki,o zaman farkına varabiliyorlar.
Aramızda, bu tip bildirimleri yapan ve bu şekilde farklı iş kollarını tek dosyadan bildiren eslektaşlarımız varsa, onlarada hatırlatma babında uyarıda bulunmuş olayım.Vakit geçirmeden yeni dosya açtırıp personelleri kendi yerlerine nakil yapsınlar.Gereksiz cezalarla karşılaşmasınlar.
Kısaca bir dosya açıp o dosyanın işkoluyla ilgili ilgisiz bütün çalışanlarını bu dosyadan bildirmek doğru bir işlem değil.
 
Bakın daha geçen ay yaşadığım bir örneği anlatayım,burdan pay biçin.(inceleme halâ devam ediyor)
Hem tekstil mağazası hemde adına ticari taksisi olan bir mükellef var.
Fakat önceki yıllardan beri, mağaza-seyyar satıcı işkolu üzerinden tek bir sgk dosyası tescil ettirmiş ve hem mağaza çalışanlarını hemde taksi şoförlerini bu dosya üzerinden bildirmiş.Takside çalışan doğru şekilde Taksi Şoförü olarak bildirilmiş.Bende farketmemişim,bu şekilde bildirmeye devam ediyordum.Ayrıca taksi şoförlerinde ek:6 bildirimi diye de bir durum var. Velhasıl belediye ekipleri tarafından yapılan denetimlerde tabiki yapılan tesbitler sgk ile de paylaşıldığından vukuatlı bir durum oluşuyor,konu sgk'ya intikal ediyor.Sgk, taksi için (ayrı bir işkolu olduğundan) dosya tescili olmadıı için ipc'yi düzenliyor (7440'tan faydalandık o ayrı bir konu) çalışanlarla ilgili ise diğer dosyadan yeni dosyaya (mağaza dosyasından,taksi dosyasına) personelleri nakil aktarmanız lazım diyor.Allah'tan onlarla ilgili cezalık bir durum yok.meslek kodu vs.hepsi tutuyor çünkü.Tek sıkıntı işkolu açısından başka bir dosyadan bildirilmemiş olmaları. memurla konuşuyoruz. Normalde her işkolu için ayrı dosya açmanız gerekir,ancak belediye ekiplerinin denetimi olmasa bizde durumun farkına varmayacağız böyle vermeye devam edecektiniz diyor.Yani çalışanların meslek kodlarını tek tek inceleyip, (sizdeki gemi kaptanı gibi) başka bir işkoluna ait meslek olduğunu farkedemiyorlar,dolayısıyla inceleyemiyorlar.Ancak bir vukuat (emniyetlik) veya denetim olacak ki,o zaman farkına varabiliyorlar.
Aramızda, bu tip bildirimleri yapan ve bu şekilde farklı iş kollarını tek dosyadan bildiren eslektaşlarımız varsa, onlarada hatırlatma babında uyarıda bulunmuş olayım.Vakit geçirmeden yeni dosya açtırıp personelleri kendi yerlerine nakil yapsınlar.Gereksiz cezalarla karşılaşmasınlar.
Kısaca bir dosya açıp o dosyanın işkoluyla ilgili ilgisiz bütün çalışanlarını bu dosyadan bildirmek doğru bir işlem değil.
Verdiğiniz detaylar ve örnekler için teşekkür ederim. Yapacağımız işlemlere ışık tutacak.
 
Üst