Fatura Kaybolması Hk.

Üyelik
24 May 2012
Mesajlar
5
Konum
İstanbul
Merhabalar;

Benim sizlere bir sorum olacak bizim ankara daki şubemiz için fatura bastırdık ve gönderdik. Fatura kesmeye başladılar daha sonra (sürekli form fatura) iç kısımdan 2 adet faturanın eksik olduklarını tespit ettiler. Bize bilgi verip basım yapılan matbaa ile görüştüm. Onlardan tekniksel olarak hatanın olmadığı söylediler.

Bende şimdi bu eksik olan faturaları bildirmem lazım maliye ye bununla ilgili yapmam gerekenler konusunda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

Şimdiden çok teşekkür ederim.

Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
 
Ynt: FATURA Kaybolması Hk.

Kaybolan veya çalınan faturalarla ilgili vergi mükellefinin bu durumu öğrendiği tarihten itibaren ilgili vergi dairesine yazılı olarak bidirmesi gereklidir. Kimi zaman bu durum vergi incelemeleri sırasında da tespit olunabilmektedir. Kaybolan faturalarıın muhasebe açısından hiçbir hukuki değeri bulunmamaktadır. Uygulamada, denetim elemanları zayi edilen boş fatura ciltlerine ait hasılat takdirlerinde, varsayıma dayalı matrah takdir edebilmektedirler.
Faturaların kaybolduğunun anlaşıldığı tarihe kadar ilk yapılacak iş olayın işletme içinde düzenlenecek bir tutanakla tepit edilmesidir. Düzenlenen tutanakta işletmeyle ilgili muhasebe sorumlusu, sahip veya genel müdür ile satış bölümü sorumlusunun imzaları bulunmalıdır. Tespit tutanağında; kaybolan faturaların seri ve nosu, gerekli araştırmanın yapılmasına rağmen faturaların bulunamadığı belirtilmeli, gazete ilanının verileceği mahkeme tespiti ve vergi dairesine bildirim konularına da ayrıca yer verilmelidir. Bu işlemden sonra bir yerel gazeteye ilan verilmesi gerekecektir. İlan metninde kayıp faturaların seri ve sıra nosu ile adedine yer verilmesi zorunludur.
Bilahare tutanak ve gazete ilanıyla birlikte, olayın tutanağa bağlandığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde Asliye Ticaret Mahkemesine başvurularak tespit davası açılmalıdır. Dava dilekçesinde kayıp faturaların geçersizliği ve ?zayi belgesi? verilmesi talep edilmelidir. Bu durumda alınacak zayi belgesi bazen geçerli olamamakta veya mahkemeler tarafından reddedilmektedir. Çünkü; TTK?na göre kaybolan veya çalınan boş fatura bir değer ifade etmemekte olup, fatura sahibinin basiretli bir iş adamı gibi davranması görevi de hatırlanmalıdır.

Mahkeme kararı alındıktan sonra (lehe veya aleyhe) bir dilekçe ekinde tutanak ve gazete ilanı ile birlikte bağlı olunan vergi dairesine tekrar bildirimde bulunması gerekmektedir.

Mahkemeden alınacak zayi belgesi mükellefin 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 359 ve 373?uncu maddeleri gereğince kaçakçılık ve vergi cezalarına muhatap olmaktan kurtaracak ancak ilgili dönemlerde indirime konu belgeleri inceleme elemanı veya gelir idaresine ibraz etme zorunluluğunu ortadan kaldırmayacaktır
 
Merhaba,

Müşterimize düzenlediğimiz satış faturamızı iptal etmemiz gerekiyor, ancak faturanın aslını bulamıyoruz. Boş faturaların kaybolması ile ilgili mevzuatı ve konuya dair yazıları okudum ancak kullanılmış faturanın aslının kaybıyla ilgili nasıl bir prosedür izleneceğini net olarak bulamadım.

Eğer dolu faturanın aslının kaybolması halinde de gazete ilanı vermek zorunlu ise, Merkezi ve dolayısıyla Vergi mükellefiyeti İzmir'de, şubesi İstanbul'da bulunan mükellefin İstanbul şubesi tarafından düzenlenen ve kaybolan satış faturasının kaybını neredeki yerel gazeteye ilan vermek gerekir? Şehir fark eder mi?

Satıcı tarafından iptal edilmesi gereken dolu faturanın aslının kaybolması halinde uygulanacak prosedürü belirten mevzuat hakkında yardımınızı rica ederim.

Şimdiden teşekkürler.

İyi çalışmalar,
 

Benzer konular

Üst