ben marinada çalışıyorum. teknelere bağlama hizmeti veriyoruz. marinaya gelen teknelerle bağlama sözleşmesi yapılıp daha sonra faturalandırılıyor. ancak elde olmayan bazı durumlarda faturalandırma işlemi , sözleşme yapıldıktan 1-2 ay sonraya kesilebiliyor. dolayısıyla bu durum muhasebede dönemsellik ikesiyle ilgili olarak sorun yaratıyor.
örnek olarak
Sözleşme baş. Sözleşme bitiş Fatura tarihi
--------------- --------------- ---------------
27/07/2008 27/07/2009 17/08/2008
30/06/2008 26/06/2009 09/08/2008 gibi.
Ay sonlarında bu tip faturalandırılması sonra yapılacak gelirler için gelir tahakkuku oluştursak bu sorun çözülür mü ?
ve gelir tahakkuku kaydı nasıl yapılır ? 181 hesabı mı kullanıcaz ? yardım ederseniz çok sevinirim .
not: faturalarımızı euro olarak kesiyoruz. dolayısıyla kur değiştiği için , bu da bi sorun yaratır sanıyorum.
örnek olarak
Sözleşme baş. Sözleşme bitiş Fatura tarihi
--------------- --------------- ---------------
27/07/2008 27/07/2009 17/08/2008
30/06/2008 26/06/2009 09/08/2008 gibi.
Ay sonlarında bu tip faturalandırılması sonra yapılacak gelirler için gelir tahakkuku oluştursak bu sorun çözülür mü ?
ve gelir tahakkuku kaydı nasıl yapılır ? 181 hesabı mı kullanıcaz ? yardım ederseniz çok sevinirim .
not: faturalarımızı euro olarak kesiyoruz. dolayısıyla kur değiştiği için , bu da bi sorun yaratır sanıyorum.