İyi akşamlar.
İşyeri ile ilgili yine bir anlaşmazlık durumu sözkonusu ; Aylık ücretim 1500 tl ,haftalık çalışma saatleri sözleşmemde genel olarak 45 saattir deniyor.
İşyerim fazla çalışma ücretini ısrarcı yaklaşımlar sonucunda yaklaşık 4 ay sonra toplu olarak ödedi.Fakat yine bir anlaşmazlık sözkonusu.
İşyerine göre toplam 60 saat fazla çalışmam var bunun içerisinde birde yılbaşı tatili var yani 1 Ocakta sabah 8 de işbaşı yapıp 2 Ocak sabah 8 de iş sonlandırdım yani 24 saat çalıştım.
Sorun şu işyeri fazla çalışma ücreti olarak normalde verdiği saat ücreti üzerinden ödeme yaptı.Fazla çalışmalarda normal ücretin % 50 fazlasıdır diye biliyorum ve işyerine bunu ilettiğimde biz bu şekilde uyguluyoruz cevabını aldım, tatil ücretinide yani 1 Ocakta çalıştığım zamanı aynı şekilde normal saat ücreti üzerinden ödeme yaptı.
İşyerinin kanun haricinde iç yönetmelik düzenleyerek fazla çalışma ücretlerini kendi yönetmelikleriyle düzenlemeleri mümkünmüdür.
İkinci bir konu ise fazla çalışma saatlerini hesaplarken fazla çalışmadan herhangi bir saat kesintisi yapılabilirmi (bu sorumun nedeni normalde fazla çalışma saatim 73 saatken 1 ayın 1 haftasını beni çalışan sayım yeterli diyerek 5 gün işe çağırmadı bundan dolayı ise fazla çalışmadan 13 saatini kestiğini söylüyor.)
İşyeri ile ilgili yine bir anlaşmazlık durumu sözkonusu ; Aylık ücretim 1500 tl ,haftalık çalışma saatleri sözleşmemde genel olarak 45 saattir deniyor.
İşyerim fazla çalışma ücretini ısrarcı yaklaşımlar sonucunda yaklaşık 4 ay sonra toplu olarak ödedi.Fakat yine bir anlaşmazlık sözkonusu.
İşyerine göre toplam 60 saat fazla çalışmam var bunun içerisinde birde yılbaşı tatili var yani 1 Ocakta sabah 8 de işbaşı yapıp 2 Ocak sabah 8 de iş sonlandırdım yani 24 saat çalıştım.
Sorun şu işyeri fazla çalışma ücreti olarak normalde verdiği saat ücreti üzerinden ödeme yaptı.Fazla çalışmalarda normal ücretin % 50 fazlasıdır diye biliyorum ve işyerine bunu ilettiğimde biz bu şekilde uyguluyoruz cevabını aldım, tatil ücretinide yani 1 Ocakta çalıştığım zamanı aynı şekilde normal saat ücreti üzerinden ödeme yaptı.
İşyerinin kanun haricinde iç yönetmelik düzenleyerek fazla çalışma ücretlerini kendi yönetmelikleriyle düzenlemeleri mümkünmüdür.
İkinci bir konu ise fazla çalışma saatlerini hesaplarken fazla çalışmadan herhangi bir saat kesintisi yapılabilirmi (bu sorumun nedeni normalde fazla çalışma saatim 73 saatken 1 ayın 1 haftasını beni çalışan sayım yeterli diyerek 5 gün işe çağırmadı bundan dolayı ise fazla çalışmadan 13 saatini kestiğini söylüyor.)