Öncelikle tüm forumdaşlara işlerinde kolaylıklar diliyorum.
5510 sayılı kanunun yürürlüğe girdiği günlerde burada aynı konuya değinmiştim. Fiili Hizmet zammı uygulamasıyla ilgili kanunda ve ilgili yönetmelikte "Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan çizelgede belirtilen sigortalıların ücretsiz izinde geçen süreleri ile (13) ve (14) numaralı sıralarda belirtilen sigortalılar hariç olmak üzere, söz konusu maddede belirtilen işlerde fiilen çalışılmayan ücretli izin, sıhhi izin, yıllık izin, eğitim ve kurs süreleri ile resmi tatil günleri fiili hizmet süresi zammı kapsamında değerlendirilmez." denmekte. Buradan anladığım, fiili hizmet zammına tabi işyerinde 25 gün çalışan bir kişinin Aylık Prim Hizmet Bildirgesi "25 gün Fiili Hizmet kapsamında" + "5 gün Hafta tatili de "01" belge türünde" olmak üzere iki ayrı bildirge ile beyan edilmesi gerektiğidir. Ekim/2008 beyanlarımızı da bu şekilde verdik. Ancak daha sonra, Kurumla yaptığımız şifahi görüşmelerde total olarak yani 30 gün üzerinden (Fiili çalışma + Hafta tatili)nin tümünü Fiili hizmet kapsamında bildirin denildi. Son kez konuyla ilgili olarak yayınlanan genelgede de "resmi tatil, yıllık izin, ücretli izin" gibi durumların da fiili hizmet kapsamında değerlendirilmeyeceği belirtilmiştir.
Birçok fiili hizmet kapsamında bulunan işyerinin de 25 çalışma+5 hafta tatili=30 günün tamamını fiili hizmet kapsamında beyan ettiklerini öğrendim. Bu konuda bilgisi olan veya işlem yapan forumdaş ve üstatlardan bilgi ve deneyimlerini paylaşmalarını rica ediyorum. Zira, geçmişe dönük bu konuyla ilgili ciddi düzeltme ve cezalar sözkonusu olabileceği inancındayım. Teşekkürlerimle.
5510 sayılı kanunun yürürlüğe girdiği günlerde burada aynı konuya değinmiştim. Fiili Hizmet zammı uygulamasıyla ilgili kanunda ve ilgili yönetmelikte "Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan çizelgede belirtilen sigortalıların ücretsiz izinde geçen süreleri ile (13) ve (14) numaralı sıralarda belirtilen sigortalılar hariç olmak üzere, söz konusu maddede belirtilen işlerde fiilen çalışılmayan ücretli izin, sıhhi izin, yıllık izin, eğitim ve kurs süreleri ile resmi tatil günleri fiili hizmet süresi zammı kapsamında değerlendirilmez." denmekte. Buradan anladığım, fiili hizmet zammına tabi işyerinde 25 gün çalışan bir kişinin Aylık Prim Hizmet Bildirgesi "25 gün Fiili Hizmet kapsamında" + "5 gün Hafta tatili de "01" belge türünde" olmak üzere iki ayrı bildirge ile beyan edilmesi gerektiğidir. Ekim/2008 beyanlarımızı da bu şekilde verdik. Ancak daha sonra, Kurumla yaptığımız şifahi görüşmelerde total olarak yani 30 gün üzerinden (Fiili çalışma + Hafta tatili)nin tümünü Fiili hizmet kapsamında bildirin denildi. Son kez konuyla ilgili olarak yayınlanan genelgede de "resmi tatil, yıllık izin, ücretli izin" gibi durumların da fiili hizmet kapsamında değerlendirilmeyeceği belirtilmiştir.
Birçok fiili hizmet kapsamında bulunan işyerinin de 25 çalışma+5 hafta tatili=30 günün tamamını fiili hizmet kapsamında beyan ettiklerini öğrendim. Bu konuda bilgisi olan veya işlem yapan forumdaş ve üstatlardan bilgi ve deneyimlerini paylaşmalarını rica ediyorum. Zira, geçmişe dönük bu konuyla ilgili ciddi düzeltme ve cezalar sözkonusu olabileceği inancındayım. Teşekkürlerimle.