Firma Çalışanının Aracını Kiraladığında Her Ay Gider Pusulası Gerekir mi ?

SerhanSerhan

Tanınmış Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
1,485
Konum
istanbul
Firma çalışanının aracını sözleşme yaparak aylık 17 bin TL ile kiralayacak tır
Aylık tutar sabit ve sözleşme mevcuttur
Bu durumda firma her ay için ayrı ayrı gider pusulası düzenlenmesi gerekir mi? Sözleşmeye istinaden kayıt yapması yeterli olmaz mı?
Teşekkürler
 
Bu durumda gider pusulasına istinaden, gelir vergisi tevkifatı, sorumlu sıfatı ile kdv ve yapılan sözleşme için de damga vergisi tahakkuku yapılır.
 
Firma çalışanının aracını sözleşme yaparak aylık 17 bin TL ile kiralayacak tır
Aylık tutar sabit ve sözleşme mevcuttur
Bu durumda firma her ay için ayrı ayrı gider pusulası düzenlenmesi gerekir mi? Sözleşmeye istinaden kayıt yapması yeterli olmaz mı?
Teşekkürler
PTT veya yetkilendirilmiş ödeme kuruluşları aracılığıyla yapılan iş yeri kira ödemelerinde ayrıca gider pusulası düzenlenip düzenlenmeyeceği konusunda 2008 yılında başlayan tartışma, 7338 sayılı Kanunla yapılan düzenlemeyle, 1 Kasım 2021 tarihinden itibaren son verildi.

Dolayisiyla Bankadan yapacaginiz odeme dekontunu baz alarak KDV ve Stopaj hesaplamasiniz yapabilirsiniz.

Asil buradaki onemli konu firmanin bu tutatri her ay BA formunda yazmasi gerekir. BA formuna yazmayi unutmayin
 
Üst