Ynt: Genel Tatil ve Aylık Ücretliler
Sorum tam olarak anlaşılmadı sanırım, 4857/47. md. gereğince genel tatilllerde çalışılırsa 1 günlük ücretin ödenmesi gerektiğini biliyorum ama aylık ücretle çalışan personel için de aynı şey geçerli mi diye sormuştum.Zaten 4857/49. md sinde :
Ücret şekillerine göre tatil ücreti
Madde-49
İşçinin tatil günü ücreti çalıştığı günlere göre bir güne düşen ücretidir.
Parça başına, akort, götürü veya yüzde usulü ile çalışan işçilerin tatil günü ücreti, ödeme döneminde kazandığı ücretin aynı süre içinde çalıştığı günlere bölünmesi suretiyle hesaplanır.
Saat ücreti ile çalışan işçilerin tatil günü ücreti saat ücretinin yedibuçuk katıdır.
Hasta, izinli veya sair sebeplerle mazeretli olduğu hallerde dahi aylığı tam olarak ödenen aylık ücretli işçilere 46, 47 ve 48 inci maddenin birinci fıkrası hükümleri uygulanmaz. Ancak bunlardan ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalışanlara ayrıca çalıştığı her gün için bir günlük ücreti ödenir
Denmektedir.Bu durumda aylık ücretle çalışan idari personelin de genel tatil günlerinde çalışması durumunda 1 günlük fazla ücret alması gerekmektedir diye anlıyorum.Uygulamada böyle mi yapıyorsunuz???
Teşekkürler...