Gider Faturalarının E Fatura'da Muhasebesi.

Soruİthalat evraklarını dekont olarak girmekteyiz, mevcut ithalatın bütün evraklarının aynı dekontun içinde yer almasının mevzuat açısından sorun teşkil eder mi ?

Her belgenin ayrı girilmesi gerektiğine ilişkin bilgi geçerli olacaksa ithalat evraklarını ayırmamız gerekir mi ? (Gümrük-Nakliye-Ürün Bedeli....)

(0038804)
Gelir İdaresi Başkanlığı
2015-05-12 11:07


İthalat işlemlerinde firma adına gümrüçü bütün ödemeleri yapıyor. Ancak bütün giderlere ait belgeler firma adına düzenleniyor. Daha sonra gümrükçü yaptığı ödemeler istinaden dekont ile firmaya ödeme çıkarıyor.
e-Defter açısından bakılırsa firmaya düzenlenen her belgenin ayrı yevmiye maddesine kayıt edilmesi gerekiyor. Bu kayıtlar sonucunda alacak çalışan hesap gümrükçü dekontuna yapılan ödeme ile kapatılabilir. bu yevmiye maddesinin belge tipi other belge açıklaması dekont yazılarak kayıt yapılır.
 
Merhaba, e fatura uygulamasına geçtiğiniz zaman sisteminizde karşı tarafın e faturaya tabi olup olmadığını sorgulama imkanınız olacak, bunu entegratör firmadan talep edin. şirket ortaklarının ve çalışanların seyahat v.s. fatura taleplerinde firmanın vergi numarasını doğru beyan ederlerse sorun olmaz, e fatura sisteme otomatik olarak düşeceğinden takip sorun olmuyor.

Gelecek faturalar genellikle temel fatura olacağından yasal süre dahi olsa iptal edilmiyor maalesef itirazınızı noter kanalı ile yapıyorsunuz, iade faturası kesmek daha maliyetsiz.
 
Vuk 431 sıra nolu tebliğinin ekinde
Asgari Kayıt Saklama Gereksinimi Belirlenen konular başlığı altında
-Satış kayıtları
-Alış kayıtları
-Dönem başı ve dönem sonu mal stoklarına ilişkin envanter kayıtları
-İthalat kayıtları
-İhracat kayıtları
-Üretim kayıtları
-Diğer kayıtlar
oluşturulacak elektronik kayıtlarda, asgari olarak aşağıdaki unsurlara
yer verilmesi gerekmektedir

İthalat kayıtları
MADDE 4 – (1) İthalat işlemleri ile ilgili olarak oluşturulacak elektronik kayıtlarda, asgari olarak aşağıdaki unsurlara
yer verilmesi gerekmektedir;
a) Yevmiye tarihi,
b) Yevmiye numarası,
c) Belge tarihi,
ç) Belge seri-sıra no,
d) Satıcının adı veya unvanı,
e) Satıcının soyadı,
f) Satıcının ülkesi,
g) Satıcının kodu,
ğ) İthalatın gerçekleştirildiği gümrük idaresi,
h) Fiili ithalat tarihi,
ı) Fiili ithalat miktarı,
i) Gümrük beyannamesi tescil tarihi,
j) Gümrük beyannamesi tescil numarası,
k) İthal edilen malın G.T.İ.P. numarası,
l) Ürün kodu,
m) İthal edilen her bir mal veya sunulan her bir hizmetin cinsi (ad, marka, model ve benzeri ayırt edici özellikler),
n) İthal edilen her bir mal cinsine ilişkin brüt miktar,
o) İthal edilen her bir mal cinsine ilişkin net miktar,
ö) Ölçü birimi (lt, adet, kg vb),
p) İthal edilen her bir mal veya sunulan her bir hizmet cinsine ilişkin birim fiyat,
r) İthal her bir mal veya sunulan her bir hizmet cinsine ilişkin toplam tutar,
s) İthalat işlemleri ile ilgili her bir vergi türü itibarıyla vergi yükümlülükleri (KDV, ÖTV gibi.),
ş) Belge toplam tutarı,
t) İthalat bedelinin ödendiği hesaba ilişkin bankanın adı/şubesi ve IBAN’ı.
(2) Mükellefler, ithalat işlemlerine ilişkin kayıtlarda yer alan mal ve hizmet tanımlamaları için kullanacakları ifadenin
tekilliğini sağlamak zorundadır.

Bu kadar bilgiyi elektronik kayıtlara (yevmiye maddesi anlıyorum) nasıl sığdıracağımız konusunda bilgisi olan meslektaşım var mı?
Saygılar,Teşekkürler
 
431 Sayılı tebliği yanlış yorumlamışsınız. Tebliğde o bilgileri hangi mükelleflerin tutmaları ve muhafaza etmeleri belirtilmiş.
 
Üst