Merhaba,
Sanırım bu konu, köprü altından çok su götürür.
keremcem ' Alıntı:
Sn.Aykay,
haftada 5 gün, 8 :00-18:00 çalışılan bir işyerinde,bir ay önceden belirlenmiş bir şehir dışı servis işi olsa ,hafta sonu yapılması gerekse,işi yapacak olan ekibe bildirilmiş olsa,günü geldiğinde işveren tarafından verilmiş olan bu görevi yapıp gelen personele fazla çalışma ücreti verilmez mi?
Aynı işyerinde , gene 1 ay önceden belirlenmiş bir eğitim programı olsa,çalışanlara bildirilmiş olsa, günü geldiğinde eğitim önceden belirtildiği üzere 16-18 saatleri arasında tamamlansa, o eğitime çalışma saatleri içinde katılanlardan , çalışmayıp eğitime katıldıkları için ücret kesintisi yapılır mı?
Aynı işyeri, aynı eğitim akşam 18:30-20:00 saatleri arasında eğitim programı yapılmış olsa,katılanlara fazla çalışma ücreti ödenmesi gerekmez mi?
Sayın Keremcem, diğer saygıdeğer üyelerlede bu konuyu çok tartıştık, aynı zamanda sizin sorduğunuz sorulara vereceğim cevaplarıda orada bulabiliceğinizden dolayı, herhangi bir farklılık olmayacaktır. Ayrıca sorulan sorular ve verilen cevaplar aynı işyeri üzerinden senaryo üretilmiştir. Kaldı ki, farklı olsa da kural değişmez. Ve de eğitimin yeri de çok önemli değil, ister fabrikanın yemekhanesinde, ister toplantı salonunda veya eğitimi düzenleyen firmanın eğitim salonu veya anlaşılmış olan bir otel olsun farketmez, amaç sadece eğitimdir.
Eğitim ile fiili çalışmayı birbirinden ayrı tutunuz. Birisi Erciyes dağında, diğeri Ağrı dağında. O kadar ki uzak.
Konuyu özetlemek gerekirse, eğitim işgören üzerinde işi öğrenme süresini kısaltır. İşgören burada, işi daha çabuk kavrayacağı için, işte tecrübe kazanmış olacak, dolayısıyla maaşına katkı sağlamış olsun. İşgörenler işçi piyasasındaki değerlerini ve kazanma güçlerini artıran yeni bilgi ve becerileri eğitim sayesinde kazanır. Kuşkusuz yeni bilgi ve becerilere sahip olan çalışanlar, firma için önemli bir değer olarak kabul edilirler ve dolayısıyla iş güvenceleri sağlanmış olurlar. Ayrıca eğitim, işgörenlerin başarı göstermelerine ve daha üst kademelere terfi etme olanağını elde etmelerine neden olur. Dahası, işgörenin eğitim programına alınması, onun kişiliğine özel bir değer verildiği anlamına gelir.
Bunlara ek olarak eğitimin başka yararlarından bahsetmek mümkündür. Ancak eğitim sihirli bir değnek değildir. Eğitimin de çözemeyeceği bazı örgütsel sorunlar vardır. Eğitim, örgütsel yapıdaki zoukluklardan dolayı ortaya çıkan sorunları ve işgören seçiminde alınan isabetsiz kararların sakıncalarını ortadan kaldıramaz.