Haksız Rekabette Maliye Bakanlığının Son Çalışması

Ali PINAR

Katkı Sunan Üye
Üyelik
25 Kas 2005
Mesajlar
342
Konum
İSTANBUL
Maliye Bakanlığı TÜRMOB'a aşağıdaki şekilde yazı yazmış ve TÜRMOB da bu yazıyı tüm YMM ve SMMM odalarına iletmiştir. Kısaca MB düzenleme yapacak görüş istiyor.

"....bazı meslek mensuplarının bir yıl içerisinde şahsi emek ve mesai vererek düzenleyebileceğinden çok daha fazla iş kabul ettiği anlaşılmaktadır. ......Bu durumun diğer meslek mensupları açısından haksız rekabet oluşturduğu da tabiidir.

...SMMM ve YMMM mesleğinden beklenen yararın sağlanması ve meslekte haksız rekabet sorununun giderilmesi bakımından bu konuda bir standart belirleme ihtiyacı doğmuştur.

Bu itibarla,

YMM 'lerin düzenlediği tasdik sözleşmesinin türü,
mükellefin/mükellef şirketin işletme büyüklüğü
mükellefin ihracat kapasitesi
alt mükelleflerin sayısı
meslek mensubunun yanında çalışan sayısı
mükelleflerin farklı il sınırlarında bulunması
mükellefin yer aldığı sektörel yapı vb.

kriterler dikkate alınarak, SM ve SMMM ler için muhasebe hizmeti verme, defter tutma ve beyanname imzalama, YMM ler içinde tasdik hizmeti verme konularında, bir meslek mensubunun şahsi mesaisinin günde kaç saat olabileceği ve yıl içerisinde kabul edebileceği iş sayıları hususunda görüşlerinize ihtiyaç duyulmaktadır."


 
Bu konuda tüm meslektaşların öneri ve şikayetlerine ihtiyaç olduğunu ,yorumsuz kalınmaması gerektiğini düşünüyoum
 
Gereksiz bir uygulama olduğunu söylemek mümküm değil. 100 - 150 - 200 - 250 mükellefi olan Mali Müşavirleri biliyoruz. Gerçekten hem haksız rekabeti önlemek hemde yapılan işin kalitesini artırmak adına iyi bir uygulama olabilir.
 
İkamet ve çalıştığım yerde 5 Çalışanlı üretim yapan Limited Şirket için teklif edilen muhasebe ücreti 125,00TL.Düşünebiliyormusunuz ? Bunu teklif eden defter sayısı 300-350'lerde olan Meslek Mensubu.Bence Maliye Bakanlığının böyle bir çalışma yapması gerekiyor.gereklide
 
Bunun yanında tarifenin altında ücret alan muhasebecilere de bir yaptırımın getirilmesi gerkiyor. Nasıl tespit edilcecek konusunda çok alternetif var. Odalar ne güne duruyor? odalar biraz kafa yorsa bütün sorunları çözebilirler. Müşteri listelerini hem vergi dairelerine hem odalara veriyoruz . Biraz takip edip kararlı olurlarsa halledebilirler.
 
Oda mensubunun işyerimizi ziyarete geldiği tarih herhalde 2-3 yıl önceydi.O da büro tescil belgesini yenilemişler,onları dağıtmak için çıkmışlar.
Sıkı bir teftişle büro ve defter sayılarını ve personel yeterliliğini tespit etmek mümkün.yeterki istesinler,birde kaba etlerini o koltuklardan azcık kaldırsınlar..
Bahsedilen uygulama yerindedir fakat kriteri nedir? Kaç personelli bir firmaya kaç mükellef öngörülmektedir?Veya aşırı mükellefi olan bürolardan mükellef mi geri çekeceklerdir.Ayrıca oda mensuplarının da büroları var.Acaba kendilerini de denetleyecekler midir?Bu konuda mükelleflerden de bilgi almak gibi bir yola gidilecek midir?
1 büro personelinin maaşının ortalama 1200 lira olduğu varsayılırsa,300 lira ücret alınan mükelleflerden en az 4 mükellef gerekir.Kaba bir hesapla 1 meslek mensubu ve 1 eleman bulunduran büronun en az 20 mükellefi olmalıdır.Konuyu sadece hizmet açısından değil,bir de geçim açısından değerlendirmek lazım.
Bir diğer trajikomik olayda şu... Br ücretlinin aylık vergisel maliyeti en az 350 lira.Fakat tarifemize bakınız ki cretler 100 liradan başlıyor.Yani aldığımız risk ve verdiğimiz hizmete karşılık ücretimiz bir sigortalının maliyeti kadar bile değil.Bana göre herşeyden önce bu tarifenin elden geçirilmesi gerek.
Ayrıca,bu bahsedilen ve düşünülen uygulamanın fikir babasına sormak gerek.Acaba mükelleflerden bu konuda bir talep geldi mi?Yeterli hizmet alınamaması konusunda zaten mükellef, yeri geldiğinde meslek mensubunu defterini almak suretiyle cezalandırıyor.Artık eskisi gibi,mükellef aptal değil.Cezayı anında kesiyor.
Bakanlığa veya odaya sormak gerek,yeterli hizmeti verip veremeyeceğimizin kararı bunlara mı kaldı?Hangi birinden bahsedeyim....Ivır zıvır ne kadar form,bildirge varsa muhasebeciye yık,sonra da sen yeterince hizmet veremezsin de..Bir kere muhasebecinin asli görevini yapmasına izin vermiyorsun.Bu kadar iş,1-2 kişiyle de olacak bir iş değil.personel aldıkça da masraf artıyor,masraf arttıkçada yeni defter arayışları başlıyor.Havuzumuz yok ki sıkışan gitsin para çeksin..Yani diyeceğim bunların hepsi zincirleme..Deveye sormuşlar,neden boynun eğri,nerem doğru ki, demiş..
Sen devlet olarak,önce müşavirini meslek anlamında rahat ettir,sonra hizmetine kalitesine,kazancına bakarsın...
Özetle,bahsedilen uygulama bence de yerindedir ama ondan önce yapılması gereken çook iş var..
Saygılar
 
Hangi birinden bahsedeyim 2 :)
Bir çoğunuz belki bilmez,1980 li yıllarda 4 yıllık okul mezunu olupta vergi kaydı olan herkese sorgusuz sualsiz sınavsız belge dağıttı bu devlet.Piyasadaki muhasebecilerin aşırı şişkinliği veya 3 elemanla 200 defter tutan dediğimiz kişilerin çoğu buralardan gelmedir.Tabiki işi gerçekten hakkıyla yapan hakkını verende var.Odanın da bu konuda bir temizlik yapması lazım.Bu kişilerin hakları elinden alınsın demiyorum.verilmiş hak,tabiki alınmaz.Ama atıl belgeleri olanları bir temizlemek lazım.Benim sicil numaram 30 bin küsürlerde..Bu kadar muhasebeci var mı dedim,memura..Var ama bunlardan ancak 20000 civarı aktif dedi.geri kalanını tesbit edin o zaman.Kullanılmayan belgeleri gerekirse iptal edin,sayıyı düşürün.yani önce kendi içinde bir temizlik yapmalı.Gerekirse belge sahibini git araştır,işin başında mı işin sahibi mi?Belgeyi kiralamış mı?Evinde duvara mı asmış?..Hadi bedava belge alanları tekrar sınav yapın demiyorum.bu haksızlık olur,çünkü patır patır dökülürler :) Ama şimdi çocuk belge almak istiyor,40 dereden su getirtiyosunuz.Ve bu kişiyi, belgesini alınca eskiden alanla rekabet etmek zorunda bırakıyosunuz.Buna yazık değil mi veya bize yazık değil mi?Belki bu uygulama,bu yönde önümüzü açar.Öyle umuyorum.
Saygılar
 

Benzer konular

Üst