Home Ofis Çalışma Tarzında Stopaj Vergisi

Üyelik
3 Nis 2019
Mesajlar
10
Konum
İstanbul
Arkadaşlar merhaba foruma yeni üye oldum öncelikle herkese merhaba diyerek söze başlıyorum.

Benim öğrenmek istediğim mevzu şudur;

Gayrimenkul Değerleme uzmanıyım. şimdiye kadar kadrolu olarak çalışıyordum 9 senedir fakat artık çözüm ortağı olarak çalışmaya karar verdim. Gayrimenkul değerleme firmalarından iş alarak iş başı fatura keseceğim.

Öğrenmek istediğim mevzu ise bu işi home ofis olarak yapacağım herhangi bir ofis ihtiyacım yok. Şu an oturduğum ev kira. İşyeri adresi olarak burayı gösterirsem aylık 600-700 tl. stopaj çıkıyor çok fazla.

Birkaç mali müşavirler görüştüm. kimi diyorki home ofis çalışacaksan ve kiranı vergiden düşmeyeceksen stopaj bildirmene gerek yok. kimi de diyor ki stopaj bildirmen zorunlu her şekilde stopaj bildirmek zorundasın. öncelikle bunun doğrusu nedir.

yani aslında mesele home ofis olarak çalışacağım ve bana stopajı en az olarak nasıl öderim bunun çözümü lazım. şimdiden yanıtlarınız için teşekkürler...
 
Kira sözkonusu olmasa bile emsal kira bedelinin %5i olarak kira gösterilmesi ve stopajının ödenmesi gerekir. Emsal kira bedelini hesaplamak için belediyeden Rayiç Bedeli belgesi alarak emlağın değerini görebilirsiniz.
 
Cevap için teşekkürler fakat pek bişey anlamadım dediklerinizden. Benim sorumun cevabını bulamadım desem daha doğru olur
 
Merhaba
Öncelikle yapmanız gereken şu kira kontratında düzeltmeye gideceksiniz. Örnek veriyorum. 1000 TL kira ödüyorsanız eğer eve siz sadece 1 oda kiralayacaksınız ve oda nın kirasını da yine emsal olarak sembolik bir rakam olarak düzenleyeniz ve bu kontratı vergi dairesine bildirin ve işyeri açılışınız bu kontrata göre yapılsın. böylece stopajı az öder ve en düşük maliyetle home ofis sahibi olmuş olursunuz.
 
Merhaba
Öncelikle yapmanız gereken şu kira kontratında düzeltmeye gideceksiniz. Örnek veriyorum. 1000 TL kira ödüyorsanız eğer eve siz sadece 1 oda kiralayacaksınız ve oda nın kirasını da yine emsal olarak sembolik bir rakam olarak düzenleyeniz ve bu kontratı vergi dairesine bildirin ve işyeri açılışınız bu kontrata göre yapılsın. böylece stopajı az öder ve en düşük maliyetle home ofis sahibi olmuş olursunuz.

Bu düşünce ve uygulama bence doğru değildir.Ev içerisinde herhangi bir bölümlendirme yapamazsınız.Sadece şu odayı kullanıyorum buraya kontrat yaptım diyemezsiniz.Home ofis çalışıyorum dediğiniz zaman evin tamamı işyeri haline gelir.Ayrıca stopaj denilen rakam, boşa gidecek bir rakam da değildir.Nihayetinde gider kalemidir.Bugün yarın soru sahibi (her ne kadar aramızda olmasa da) gider sıkıntısı yaşayacaktır ve gider arayışı içine girecektir.Sadece stopaj ödemeyeyim diye bir aylık kirayı (stopaj dahil) gider yazmaktan da vazgeçmek çokta akıllıca olmaz bence.Bir diğer hususta işyeri kiralarının bankadan ödenmesi zorunluluğudur.Evin 1 odası şeklinde düşük bedelli kontrat yapılırsa bu bedelin de ayrıca kiraya verene yatırılması gerekir.Bunların hepsi ileride sıkıntı yaratabilecektir.
 

Benzer konular

Üst