merhaba, konuyu umraım doğru yere açmışımdır.
Büyük bir mobilya firmasında çalışıyorum. Eylül ayı sonlarında Libyalı bir müşteriye yaklaşık 80.000 TL lik mobilya satışı gerçekleştirdik. Ürünü nakliye edecek firma ihraç yapabilmek için bizim faturamızdaki ürünleri kendileride fatura ederek Libyaya gönderdiler. Ancak tüm işlemler bittikten sonra biz siparişteki bazı ürünlerin (yaklaşık 2.000 TL) teslim edilmediğini öğrendik ve müşterimize bildirdik. ürünler stokta olmadığı için teslim edilememiş ama yanlışlıkla hazırlanan ürünlerin içerisinde göründüğü için ödeme alınıp fatura kesilmiş. Müşterimiz mecburen almadığı ürünlerin parasını istedi, bizde mevzuata uygun olarak iade faturası talep ettik. İade faturası üzerinden geri ödemeyi yaptık. Ancak bugün gelip sonuçta bu ürünleri ihraç gösterdikleri için sorun yaşayacaklarını ihraç edilmeyen ürünler ihraç edilmiş gibi göründüğü için hayali ihracat kapsamına gireceğini söylediler. Şuana kadar yaptığımız her şey yasal ama sonuçta böyle bir sorun çıktı.
Bu durumda acaba ne yapılması gerekiyor. Bizim tarafımızdan bir usulsüzlük yok ama müşteri tarafından bu mağduriyeti nasıl giderebiliriz. Bilgi ve yardımlarınızı rica ederim.
Saygılar.
Büyük bir mobilya firmasında çalışıyorum. Eylül ayı sonlarında Libyalı bir müşteriye yaklaşık 80.000 TL lik mobilya satışı gerçekleştirdik. Ürünü nakliye edecek firma ihraç yapabilmek için bizim faturamızdaki ürünleri kendileride fatura ederek Libyaya gönderdiler. Ancak tüm işlemler bittikten sonra biz siparişteki bazı ürünlerin (yaklaşık 2.000 TL) teslim edilmediğini öğrendik ve müşterimize bildirdik. ürünler stokta olmadığı için teslim edilememiş ama yanlışlıkla hazırlanan ürünlerin içerisinde göründüğü için ödeme alınıp fatura kesilmiş. Müşterimiz mecburen almadığı ürünlerin parasını istedi, bizde mevzuata uygun olarak iade faturası talep ettik. İade faturası üzerinden geri ödemeyi yaptık. Ancak bugün gelip sonuçta bu ürünleri ihraç gösterdikleri için sorun yaşayacaklarını ihraç edilmeyen ürünler ihraç edilmiş gibi göründüğü için hayali ihracat kapsamına gireceğini söylediler. Şuana kadar yaptığımız her şey yasal ama sonuçta böyle bir sorun çıktı.
Bu durumda acaba ne yapılması gerekiyor. Bizim tarafımızdan bir usulsüzlük yok ama müşteri tarafından bu mağduriyeti nasıl giderebiliriz. Bilgi ve yardımlarınızı rica ederim.
Saygılar.
Moderatör tarafında düzenlendi: