İhraç Edilen Ürünün İadesi

Üyelik
1 Kas 2013
Mesajlar
2
Konum
istanbul
merhaba, konuyu umraım doğru yere açmışımdır.

Büyük bir mobilya firmasında çalışıyorum. Eylül ayı sonlarında Libyalı bir müşteriye yaklaşık 80.000 TL lik mobilya satışı gerçekleştirdik. Ürünü nakliye edecek firma ihraç yapabilmek için bizim faturamızdaki ürünleri kendileride fatura ederek Libyaya gönderdiler. Ancak tüm işlemler bittikten sonra biz siparişteki bazı ürünlerin (yaklaşık 2.000 TL) teslim edilmediğini öğrendik ve müşterimize bildirdik. ürünler stokta olmadığı için teslim edilememiş ama yanlışlıkla hazırlanan ürünlerin içerisinde göründüğü için ödeme alınıp fatura kesilmiş. Müşterimiz mecburen almadığı ürünlerin parasını istedi, bizde mevzuata uygun olarak iade faturası talep ettik. İade faturası üzerinden geri ödemeyi yaptık. Ancak bugün gelip sonuçta bu ürünleri ihraç gösterdikleri için sorun yaşayacaklarını ihraç edilmeyen ürünler ihraç edilmiş gibi göründüğü için hayali ihracat kapsamına gireceğini söylediler. Şuana kadar yaptığımız her şey yasal ama sonuçta böyle bir sorun çıktı.
Bu durumda acaba ne yapılması gerekiyor. Bizim tarafımızdan bir usulsüzlük yok ama müşteri tarafından bu mağduriyeti nasıl giderebiliriz. Bilgi ve yardımlarınızı rica ederim.
Saygılar.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sn.Kağan usulsüzlük yok diyorsunuz ancak mobilya firmasından başlamak üzere bütün işlemler hatalı. Siz faturada 10 tk. mobilya göstermişsiniz 9 tk. teslim etmişsiniz. İhracatçı firma da evraklarında 10 tk.mobilya göstererek 9 tk.mobilyayı ihraç etmiş. Kağıt üzerinde herşey tamam görüldüğünden ihracatçının size iade faturası kesmek istememesi doğrudur. Stoklarında iade edecekleri mobilya yoktur. Yapılan işlem kasıtlı değil ancak hayali ihracat olarak değerlendirilebilir. Bunun resmi olarak düzeltilmesi bana göre yok. Yine de ihracatçının gümrük müşaviriyle görüşüp çözüm yolu aranabilir.
 
Sn.Kağan usulsüzlük yok diyorsunuz ancak mobilya firmasından başlamak üzere bütün işlemler hatalı. Siz faturada 10 tk. mobilya göstermişsiniz 9 tk. teslim etmişsiniz. İhracatçı firma da evraklarında 10 tk.mobilya göstererek 9 tk.mobilyayı ihraç etmiş. Kağıt üzerinde herşey tamam görüldüğünden ihracatçının size iade faturası kesmek istememesi doğrudur. Stoklarında iade edecekleri mobilya yoktur. Yapılan işlem kasıtlı değil ancak hayali ihracat olarak değerlendirilebilir. Bunun resmi olarak düzeltilmesi bana göre yok. Yine de ihracatçının gümrük müşaviriyle görüşüp çözüm yolu aranabilir.

Sorun aslında parça adetinin fazla olmasından kaynaklanıyor. mobilya ve aksesuar olarak yaklaşık 1.000 parça ürün liste üzerinden önce ödeme alınıp fatura kesildi. Kesilen fatura ile nakliye firması beyanname oluşturu. Bu işlemler olduktan 5 gün sonra ürünler fiziksel olarak kontrol edilip teslim edilirken eksik ürünler ortaya çıktı. Dolayısıyla düzeltmeye fırsat kalmadı. Ürünler gümrükte ihraç edilmiş görünüyor ancak öte yandan yaklaşık 8 parça ürün için sonradan iade faturası kesildi. Hata mobilya firmasından kaynaklandığı için olmayan ürün sistem üzerinden iade alınarak mobilya firmasının stoğu düzeltilip , müşteriye teslim almadığı ürünün parası iade edildi. Ancak ihraç nedeni ile bu ürünlerden vergi iadesi alınırken aynı ürünler tekrar firmaya iade edilmiş görünüyor.
Müşteriye para iadesi yapabilmek için mecburen iade faturası kesilmeliydi yasal mevzuat bu yönde. Ama ortada kötü niyet olmadığı için bu işlemi nasıl düzeltebiliriz bu saatten sonra bilmiyorum.
Genel olarak ithalat yapan firmalarda sistem nasıl olur bilmiyorum. Örneğin TR de bir firma yurtıdışından verdiği siparişte eksik olduğu zaman nasıl bir yol izliyor. Dolayısıyla ödemeyi buna göre yapmış oluyor.
 

Benzer konular

Üst