Mükellefim Ödeme Kaydedici Cihaz Kullanımı İzin yazısına istinaden ikinci el yazar kasa aldı. Satan kişiden fatura, servisten de cihazın EKÜ'sünün söküldüğüne dair 4 adet tutanak, yapılan işlemlerin kaydedildiği ruhsatname elimizde.
Servis "bu tutanakların biri bizde kalıyor, diğer ikisi alan ve satanda, dördüncüsü ise vergi dairesine verilecek" dedi.
Sorularım ise;
1-Vergi dairesine vermem gereken tutanağı hangi aşamada teslim etmem gerekirdi. Satan kişinin kapanışını yaparken tutanak sormadılar, alan kişi için ÖKC levhası dilekçesi verirken teslim etmem mi gerekiyor?
2-Tutanaklarda "eski mali hafıza sökülerek satıcıya verildi" ibaresi işaretli. Yani cihazın sıfırlandığına, yeni hafıza takıldığına dair bir bilgi belirtilmemiş. Burada bir sorun var mı?
3-Satan kişi için cihaz kapanışı 26.03.2013, ben ÖKC levhası dilekçesini 09.04.2013 tarihinde vereceğim. Cihaz hiç kullanılmadı. sadece iki tane z raporu var(tutarlar 0). Sorun olur mu?
4-ÖKC levhası dilekçesinde satın alınan bayi ve fatura no'su bölümleri var. ama cihaz bayiden satın alınmadı. bu durumda buralara ne yazılır?
İlgilenenler için şimdiden teşekkürler.
Servis "bu tutanakların biri bizde kalıyor, diğer ikisi alan ve satanda, dördüncüsü ise vergi dairesine verilecek" dedi.
Sorularım ise;
1-Vergi dairesine vermem gereken tutanağı hangi aşamada teslim etmem gerekirdi. Satan kişinin kapanışını yaparken tutanak sormadılar, alan kişi için ÖKC levhası dilekçesi verirken teslim etmem mi gerekiyor?
2-Tutanaklarda "eski mali hafıza sökülerek satıcıya verildi" ibaresi işaretli. Yani cihazın sıfırlandığına, yeni hafıza takıldığına dair bir bilgi belirtilmemiş. Burada bir sorun var mı?
3-Satan kişi için cihaz kapanışı 26.03.2013, ben ÖKC levhası dilekçesini 09.04.2013 tarihinde vereceğim. Cihaz hiç kullanılmadı. sadece iki tane z raporu var(tutarlar 0). Sorun olur mu?
4-ÖKC levhası dilekçesinde satın alınan bayi ve fatura no'su bölümleri var. ama cihaz bayiden satın alınmadı. bu durumda buralara ne yazılır?
İlgilenenler için şimdiden teşekkürler.
Son düzenleme: