zirve

İlave Faaliyet

Üyelik
5 May 2021
Mesajlar
4
Konum
Mersin
Merhaba
Günlerdir araştırdığım fakat işin içinden çıkamadığım ilave faaliyet ekleme konusunda sizin yardımınıza ihtiyacım var vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekkür ediyorum.

2017 mart ayı kuruluşlu tek ortaklı bir limited şirketim var ana sözleşmemde lojistik veya taşımacılık adı altında herhangi bişey yok ama ben 532010 nace kodlu kargo taşımacılığı yapmaya başladım bu kodu ticaret odasına tescil ettirmeden yalnızca maliye ye bildirmek yeterlimidir yada ne yapmam gerekiyor çok araştırdım ama bi sonuca varamadım bazı yerlerde ultra vires uygulamasının kalktığını ve bu yüzden tescil işlemi yapmaya gerek olmadığını yazıyor bazı yerlerde önce ticaret odasına tescil ettirip ondan sonra maliye ye bildirilir yazıyor doğru olan hangisidir sizden ricam bu konuya bi aydınlatma getirebilirseniz çok memnun olurum.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,705
Konum
İstanbul
Merhaba
1- Öncelikle bağlı olduğunuz vergi dairesine ek faaliyete başlama dilekçesi vereceksiniz ve ilgili nace kodunu bildireceksiniz.Akabinde vergi dairesi işyerine yoklamaya gelecektir.Bu yoklama sonucunda bu faaliyetiniz vergi dairesine bildirilmiş olur.
EĞER BU KOD ANA FAALİYET OLARAK SEÇİLECEKSE
2- Eğer ana faaliyet olarak bu kodu seçmek isterseniz,yoklama anında gelen görevli memura durumu bildirip yoklamaya ana faaliyet olarak bu kodu yazdıracaksınız,isterseniz altına şu anki görünen faaliyeti ikinci faaliyet olarak ekletebilirsiniz.
3- Yine Eğer ana faaliyet olarak bu kodu seçmek isterseniz,haliyle vergi levhasınıda güncellettirmeniz gerekecektir.Yoklama işleminden sonra sicil servisiyle görüşerek vergi levhasını da güncellemelerini talep edin.
Vergi levhasını da düzelttikten sonra sıra geliyor ticaret odasına (sıralama böyle)

Sonrasında ticaret odasıyla görüşün.Bildiğim kadarıyla önce ana sözleşme amaç ve konu tadiline gitmeniz gerekiyor.Ama buna gerek kalmadan NACE DEĞİŞİKLİĞİ TALEP FORMU ve VERGİ LEVHASI ile birlikte bu değişikliğide yapabilirler.Bu konuda kesin bir şey yazmayayım.Güncel uygulamayı bilmiyorum.Ama kesin olan şu ki, önce vergi dairesi ayağını halletmelisiniz.
 

URUM79

Tanınmış Üye
Üyelik
11 Mar 2014
Mesajlar
1,280
Konum
İSTANBUL
Sn.Tahsin hocam, burada aklıma takılan üzerini kalın çizerek öncelikle vergi dairesi işlemi yapılmalı demişsiniz.
Örnek adres değişikliğinde vergi dairesi ticaret siciline işlet ondan sonra bize bildir biz zaten sistemden gerekli değişikliği görüp ona göre işlemi tamamlıyoruz diyorlar.
Aksi taktirde, öncelikle vergi dairesi faaliyet kodunu değiştirdiğinde o zaman bence ticaret sicilinde gerekli değişikliğe gerek kalmıyor düşüncesindeyim. Konunun netleşmesi için yanlışsam lütfen düzeltin beni.
Saygılar,
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,705
Konum
İstanbul
Sn.Tahsin hocam, burada aklıma takılan üzerini kalın çizerek öncelikle vergi dairesi işlemi yapılmalı demişsiniz.
Örnek adres değişikliğinde vergi dairesi ticaret siciline işlet ondan sonra bize bildir biz zaten sistemden gerekli değişikliği görüp ona göre işlemi tamamlıyoruz diyorlar.
Aksi taktirde, öncelikle vergi dairesi faaliyet kodunu değiştirdiğinde o zaman bence ticaret sicilinde gerekli değişikliğe gerek kalmıyor düşüncesindeyim. Konunun netleşmesi için yanlışsam lütfen düzeltin beni.
Saygılar,
Sevgili üstat.
Geçenlerde benzer işlemi yaptığım için konu tazeliğini koruyor bende.Tabi bu arada yine farketmişseniz ilave faaliyetin yanında ANA FAALİYET DEĞİŞİKLİĞİNE atıfta bullundum.Şimdi ek faaliyet veya faaliyet değişikliği konusunda öncelikle vergi dairesinin yoklama yapacağı kesin burada hemfikiriz galiba.
Ticaret odaları nace ilaveleri yaparken öncelikle ilave edilecek nace kodunun ana sözleşmeye uygun olmasını bekliyor.Uygun değilse önce ana sözleşme değişikliğini yapın diyor.
Örnek
Eğer ilave faaliyet, ANA FAALİYET OLARAK KULLANILACAKSA bu işlem haliyle nace kodu değişikliği talebiyle yapılacaktır.Bunun içinde önce vergi levhasının düzeltilmesi gerekir diyor ve nace kod değişikliği talep formuyla vergi levhasını bir arada istiyor.
Gelelim asıl sorunuza.Vergi levhasını değiştirirsem ticaret sicilinde değişikliğe gerek var mı?Var tabiki. Vergi levhasında taşımacılık yazıp,ticaret odası faaliyet belgesinde (örnek) tekstil grubu yazması sizi etkilemeyecekse değiştirmeyin :)
Ben ana faaliyeti değiştirmiyorum sadece faaliyet ekleteceğim derseniz,odaya bildirim keyfinize kalmış tabiki.Ama yarın ana faaliyetide değiştireyim dediğinizde o zaman yukarıda yazdıklarımı yapacaksınız.
Adım Hıdır değil ama bilgim budur :)
Eğer yanlış biliyorsam,bilen arkadaşlarda lütfen beni uyarsınlar ve doğrusunu yazsınlar
 
Üyelik
5 May 2021
Mesajlar
4
Konum
Mersin
Sevgili üstat.
Geçenlerde benzer işlemi yaptığım için konu tazeliğini koruyor bende.Tabi bu arada yine farketmişseniz ilave faaliyetin yanında ANA FAALİYET DEĞİŞİKLİĞİNE atıfta bullundum.Şimdi ek faaliyet veya faaliyet değişikliği konusunda öncelikle vergi dairesinin yoklama yapacağı kesin burada hemfikiriz galiba.
Ticaret odaları nace ilaveleri yaparken öncelikle ilave edilecek nace kodunun ana sözleşmeye uygun olmasını bekliyor.Uygun değilse önce ana sözleşme değişikliğini yapın diyor.
Örnek
Eğer ilave faaliyet, ANA FAALİYET OLARAK KULLANILACAKSA bu işlem haliyle nace kodu değişikliği talebiyle yapılacaktır.Bunun içinde önce vergi levhasının düzeltilmesi gerekir diyor ve nace kod değişikliği talep formuyla vergi levhasını bir arada istiyor.
Gelelim asıl sorunuza.Vergi levhasını değiştirirsem ticaret sicilinde değişikliğe gerek var mı?Var tabiki. Vergi levhasında taşımacılık yazıp,ticaret odası faaliyet belgesinde (örnek) tekstil grubu yazması sizi etkilemeyecekse değiştirmeyin :)
Ben ana faaliyeti değiştirmiyorum sadece faaliyet ekleteceğim derseniz,odaya bildirim keyfinize kalmış tabiki.Ama yarın ana faaliyetide değiştireyim dediğinizde o zaman yukarıda yazdıklarımı yapacaksınız.
Adım Hıdır değil ama bilgim budur :)
Eğer yanlış biliyorsam,bilen arkadaşlarda lütfen beni uyarsınlar ve doğrusunu yazsınlar
Merhaba
Öncelikle teşekkür ederim ilginiz için bende vergi dairesine sorduğumda önce ticaret odasına tescil ettirmem gerektiği söylendi artı gib den kendim ek faaliyet dilekçesi oluşturmaya çalıştığımda ticaret odasının evraklarını sisteme yüklememi istedi.Fakat bundan 2 yıl önce falan aynı işlemi muhasebecim yapmıştı ana sözleşmede olmayan bir nace kodunu yazdırmıştı ve odaya tescil ettirmemiştik ama şimdi niye olmuyor aynı şey anlayamıyorum.
 
Üyelik
5 May 2021
Mesajlar
4
Konum
Mersin
Merhaba
Öncelikle teşekkür ederim ilginiz için bende vergi dairesine sorduğumda önce ticaret odasına tescil ettirmem gerektiği söylendi artı gib den kendim ek faaliyet dilekçesi oluşturmaya çalıştığımda ticaret odasının evraklarını sisteme yüklememi istedi.Fakat bundan 2 yıl önce falan aynı işlemi muhasebecim yapmıştı ana sözleşmede olmayan bir nace kodunu yazdırmıştı ve odaya tescil ettirmemiştik ama şimdi niye olmuyor aynı şey anlayamıyorum.
Bu arada ticaret odasına tescil ettirmek istemememin nedeni 2.000₺ nin üzerinde masraf çıkartmaları
 

URUM79

Tanınmış Üye
Üyelik
11 Mar 2014
Mesajlar
1,280
Konum
İSTANBUL
Merhaba
Öncelikle teşekkür ederim ilginiz için bende vergi dairesine sorduğumda önce ticaret odasına tescil ettirmem gerektiği söylendi artı gib den kendim ek faaliyet dilekçesi oluşturmaya çalıştığımda ticaret odasının evraklarını sisteme yüklememi istedi.Fakat bundan 2 yıl önce falan aynı işlemi muhasebecim yapmıştı ana sözleşmede olmayan bir nace kodunu yazdırmıştı ve odaya tescil ettirmemiştik ama şimdi niye olmuyor aynı şey anlayamıyorum.
Öncelikle karar defterine karar alın. Sonrasında maliye sitesinden başvuru yapın. Sistemde dilekçenin ekine karar defterinin noter onaylı suretini taratıp bildirim yapın.
 

Benzer konular

Üst