İmalathane İçin Vergi Levhası

HasanYılmazer

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Ocak 2006
Mesajlar
107
Merhabalar,

Bir GV mükellefinin merkez olarak kullandığı bürosuna ek olarak imalathanesi de bulunmaktadır. Bu durumda imalathane için ayrıca vergi levhası tasdik ettirilmesi gerekir mi?Yoksa tasdiksiz fotokopisinin imalşathaneye asılması yeterli midir?

Ayrıca vergi levhalarında merkez ve imalathanenin adreslerinin birlikte yazılması gerekir mi?

Saygılarımla.
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

VUK TEBLİĞİ 143
Mükelleflerin iş merkezleri dışında muhtelif şube, satış mağazası, kat ve reyonların bulunması halinde, her biri için vergi levhası asılmasının zorunlu olduğu 142 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde açıklanmıştır. Ancak, levhaların her yıl tasdiki zorunluluğu da dikkate alındığında, çok şubeli firmalar için her levhanın ayrı ayrı tasdik ettirilmesinin yaratacağı güçlük nedeniyle merkez için tasdik ettirilen levhanın baskı suretiyle matbaada çoğaltılan örneklerinin kullanılması uygun görülmüştür.
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

samsun 19 mayıs vd. şubeler için de tasdik istiyor.
bence bağlı oldugun vd. ise görüş..

ama bankalarda vb. yerlerdeki vergi levhaları merkezdeki vergi levhalarının fotokopisi

ii günler
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

yani sizinkide cevap mı şimdi.vergi dairesi,vergi kanunlarını uygulamıyormu?
hem sağı göstermişsin hem solu göstermişsin.lütfen tahminlerle değil,kanun maddeleri ile konuşalım.
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

Anladığım kadarıyla VUK 142 no.lu genel tebliğine göre imalathane içinde ayrı bir vergi levhası tasdik ettirilmeli.Peki vergi levhasındaki adres ne olmalı?Yani merkez ve imalathane adresleri ayrı ayrı yazılmalı mı? Yoksa nereye asılıyorsa oranın adresi mi yazılmalı?
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

adres kısmına "İmalathane:........" şeklinde yazabilirsiniz.
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

Merhaba arkadaşım,

Önemli olan konu, asıl işyeri ile imalathane aynı adreste mi? Atıyorum, işyeri adresi no.10 imalathane no.11 de ise ve imalathane sonradan açılmışsa, açıldığı tarihten itibaren 1 ay içerisinde vergi dairesine imalathane açılışını bildirmek ve vergi levhasını tasdik ettirmek zorundaydınız.

Ama her iki işyeri de aynı numara içindeyse, vergi dairesine dilekçe ile aynı adreste aynı zamanda imalathane işine başladığınızı bildirmeniz yeterlidir. Bu durumda ayrıca vergi levhası aranmaz.
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

İmalathane ve merkezin adresleri farklı.Aynı anda açıldılar.Anladığım kadarıyla merkez ve imalathane için ayrı ayrı iki vergi levhası tasdik edeceğim ve vergi dairesine bildirceğim.Adres kısmına ise her iki vergi levhasına da merkez ve imalathane adreslerini birlikte yazacağım.Bu uygulama DOĞRU mudur?

ayrıca bastırılacak faturalarda mutlaka imalathane adresi de yer almalı mıdır?
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

Bana Göre Yanlıştır Çünkü ;
Vergi Levhası, Bir Mükellefin Belirli bir dönem içindeki ticari faaliyetinden Elde ettiği kazancı ve bu kaznç üzerinden tahakkuk eden vergiyi göstermek amacıyla ihdas edilen Bir Belgedir. Dlayasıyla mükellefin merkez işyeri adresi için tasdik etmiş olduğu bir vergi levhasınının adresi ile ilgilili bölümünde bir değişiklik yapmadan, Merkez İçin Meslek Mensubu veya Vergi Dairesince Tasdik Edilmiş Levhanının bir fotokopisini aslılması yeterlidir. Yani Şubelerdeki levhaların adres bölümünde Merkez Adresini taşıması gerekmektedir. ( Şubelerdeki Vergi Levhalarının İst. Şubesi, İzmir Şubesi ,Ankara Şubesi adreslerini taşıması gerekmiyor..) Nitekim Bankalar söz konusu V.U.K. i Tebliği gereğince her bir şube adresine ayrı ayrı vergi levhası tasdik etmiyor, Bankalar içinr geçerli olan bir düzenleme bütün mükellefler için geçerlidir. Şubede Yapılacak olası bir denetimde Vergi Levhasının tasdikli olup olmadığı aranmayacak Şubede Vergi Levhasının asılı bulunup bulunmadığı eleştirisi yapılacaktır.
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

Memet Orhan beye katılıyorum.Bu konudaki VUK Tebliği 143 yeterince açık nettir.
 
Ynt: İmalathane İçin Vergi Levhası

Arkadaşlar neyi tartışıyorsunuz. Bir firma bir tane gelir veya kurumlar beyannamesi verir ve bir tane tahakkuk alır. Merkez için ayrı şubeler için ayrı, imalathane için ayrı, depo için ayrı vergi beyanı olmaz. Bu nedenle de vergi levhası bir tane olur.
Herhalde bazı arkadaşlarımızın vakti pek bol.
 
S.a Benim şuan unlu mamüller imalathanem var. Lakin ilçedeyim. Büyük şehire samsuna taşınmayı düşünüyorum fakat ilçedeki merkez dükkanımı kapatmayıp samsunu şube olarak gösterebilitirmiyim. İlçeyle irtibatımı kesmeyide düşünmüyorum şube için gerekli şeyler neler teşekkür ederim ayrıca şirket değilim küçük esnafım
 
Myasin Bey merhabalar,

Merkezi ilçedeki dükkanınız yapıp Büyükşehir içindeki yeri de şube yapabilirsiniz.

1 - Önce bağlı bulunduğunuz ticaret odasına şube açılışı ile ilgili başvuru yapmanız gerekmekte.

2 - Açacağınız dükkanınızın bilgilerinizi dükkanınız açılacağı zaman bağlı bulunduğunuz vergi dairesine "beyannameler merkezde verilecektir" diye beyan ederek Büyükşehirdeki dükkanınızı şube yapabilirsiniz. Vergi dairesinden ilgili adrese yoklamaya gelecekler.

3 - Vergi dairesinden sonra da yeni açılacak dükkanın adresinin bağlı bulunduğu SGK Müdürlüğünden İşyeri açılışı yapılması gerekmektedir.

şimdiden hayırlı olsun.
 
Üst