İpotek Harçları

Üyelik
13 Tem 2011
Mesajlar
16
merhaba;

Benim 1.sorum yeni kurduğumuz bir limited şirkette(mobilya bayisi) bayi tarafından ipotek istenmesi nedeniyle ortakların kendi adına olan mal varlıklarını ipotek göstermesi ve buna bağlı ödedikleri ipotek harçlarını şirketin gideri olarak kaydedebilirmiyiz? (Yaklaşık 23.000 lira civarında ipotek harç bedeli ödendi.)

2.sorum da yine bu şirket için bayi her ay 7000 tl kira desteği olarak banka hesabımıza gönderiyor. Bu bedeli hangi hesap altında göstermeliyim?

Şimdiden teşekkür ederim.
 
Ynt: İpotek Harçları

Birinci soru : Cevap hayır. Şirketin kendi gayrimenkulu olsaydı yapabilirdiniz.
İkinci soru :Tam anlayamadım. Karşılıksız para gönderilmez. Karşılığında şirket fatura kesmelidir.
 
Ynt: İpotek Harçları

2.Sorum için evet her ay fatura keseceğiz, ama bu geliri hangi hesapta göstermeliyim?

Teşekkür ederim.
 
Ynt: İpotek Harçları

2. sorunuz ciro primi ile alakalı bir durum sanırım.
ana şirket ile yaptığınız sözleşme gereğince belli bir satış rakamını bayi olarak geçtiğiniz takdirde, ana bayi tarafından destek amaçlı böyle bir ödeme yapılıyor anladığım kadarıyla.

elbette fatura keseceksiniz ciro primi faturası adı altında.
602 yada 649 nolu hesapta takip edebilirsiniz.
 
Ynt: İpotek Harçları

Ne faturası keseceksiniz. Hizmet mi katkı payı mı?
Muhtemelen 679 olabilir.
 
Ynt: İpotek Harçları

banka hesabımıza gelen kira desteği karşılığında kira destek bedeli adı altında.
 
Ynt: İpotek Harçları

Nizam Bey; cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim.

Ama zihnimi karışıran iki soru daha sormak isterim.

Bahsettiğim bu firma kuruluşunda, merkez bayi tarafından firmamıza 200.000 tl değerinde bir dekarasyon yardımı bedeli ödemesi yaptı bize. Biz bu bedeli önümüzdeki 10 aylık süre zarfında ödeyeceğiz, kısmi kısmi olarak. Yine bize gönderdikleri bu bedel için fatura uygulaması nasıl olmalı* Eğer biz fatura kesersek geri ödemede yapacağımız için sıkıntılı olacak.Eğer onlar fatura keserlerse yaptıkları ödemeyi nasıl kapatacaklar?

2.soru:
Bu firmamız gelen bu 200.000 tlık bedel den 150000 tlsını hesaptan çekip tekrar hesaba sermaye ödemesi olarak yaptı. Sermaye ödemesi kaydım konusunda yardımınıza ihtiyacım var. Bedeli kasaya alırsam; 501 hesabı alacaklandıramıyorum; eğer almazsam bu seferde banka hesabım tutmuyor...
 
Ynt: İpotek Harçları

1-Bu bedel borç olduğu için fatura kesilemeyecek. Cari hesabınada alacak olarak kayıt edersiniz. Tavsiyem bu bedeli aynı firmaya başka bir cari hesap açarak diğer hareketlerden bağımsız izleyiniz.
2-Sorunuz net değil nasıl çekti kasaya mı girdi?
 
Ynt: İpotek Harçları

2.sorumda 150.000 kasaya alınır gibi çekildi ve tekrar sermaye ödemesi olarak yapıldı
 
Ynt: İpotek Harçları

Bu olmaz .Tevsik sınırı var. Yani 8000 üstü hiç bir ödeme kasadan yapılamaz.
Sermaye ödemesinin de bankadan yapılması gerekir. İşlem hatalıdır.
 
Ynt: İpotek Harçları

Ama sermaye ödemesi yine banka kanalıyla yapıldı.

102- dekarasyon bedeli 200.000 b
320 200.000 a



100- kasaya çekilen 150.000 b
102 150.000 a


102 sermaye ödemesi 75.000
102 sermaye ödemesi 75.000
100 kasa 150.000

sorum 501 hesabı nasıl alacaklandırırım??
 
Ynt: İpotek Harçları

Ama böyle işlem ususlsuz işte ceza yersiniz. Kasadan 150,000 ödenmez.
 
Ynt: İpotek Harçları

hocam son sorum bu artık:)
bu bankadan çekilen bedeli
331 ortak a 75000
331 ortak b 75000
102 150.000


102 sermaye ödemesi 150.000
501 150000 seklinde yapılabilirmi yani ortağı borçlandırsam kasa yerine
zaten banka ekstresinde de ortak isimleri yazıyor.
 
Üst