İptal Ve Ek Aphb Verilmesi Hakkında

miller57

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Şub 2011
Mesajlar
343
Konum
İstanbul
Merhaba,
2017 Ağustos ve Eylül döneminde bir işçiyi fazladan eksik gün gösterdiğimizi farkettik.
Bu dönemlere ilişkin kanuni süresi içinde Prim Hizmet Bildirgesini vermiştik.

Sadece hata yaptığımız sigortalı için kağıt ortamında iptal ve ek bildirge düzenleyip kuruma versek yeterli olur mu?
Diğer çalışanlarda yanlış bildirim yok çünkü.
Ek bildirge vermenin sekizde bir oranın özel usulsüzlük cezası olduğunu biliyorum. Bizim durumumuz buna giriyor zannedersem.

Son sorum: Eksik Gün Bildirim Formu içinde ayrıca bir bildirim, düzeltme yapmamız gerekir mi?

Teşekkürler, iyi çalışmalar...
 
Sadece hata olan işçi ile ilgili olarak ilgili dönemler için fazladan gösterdiğiniz eksik gün kadar ek bildirge vermeniz yeterli.

2 dönem olduğu için 2 tane ceza çıkacak asgari ücretin 8 de 1 i.

Eksik gün formu için bir bildirim yapmanıza gerek yok.
 
Üstad bugün SGK ya sordum şöyle dediler.

2017 Ağustosta 23 gün bildirmiştik (Doğrusu 30 gün bildirmemiz gerekiyordu)
2017 Eylülde 0 gün bildirdik (Doğrusu 6 gün bildirmemiz gerekiyordu)
SGK nın dediği:
2017 Ağustosta ilgili işçi için 23 gün iptal, 30 gün ek bildirge verin, farkı ödeyin
2017 Eylül için 6 gün ek bildirge verin dediler...

Ama sizin dediğiniz gibi Ağustosa 7 gün ek, Eylüle 6 gün ek bildirge vermemiz gerekir diye düşünmüştüm bende.
Sgk ya sorunca iyice kafam karıştı.
 
1. Sadece ek bildirim hazırlayıp verin.
2. Eylül için kalan günler eksik belgesini vermiş miydiniz?
 
Rietveld üstadın dediği gibi yapacaksınız.Sadece eksik günlere ek APHB vereceksiniz.
 

Benzer konular

Üst